
Toyota bude mať batérie s pevným elektrolytom s dlhším dojazdom a dobitím už za 10 minút
Hoci Toyota už roky stojí na čele hybridno-elektrickej technológie, pokiaľ ide o elektromobily, bola relatívne nenápadná. Nedávne správy však naznačujú, že stav vecí by sa mohol čoskoro zmeniť. Minulý týždeň japonská automobilka ohlásila nové elektrické SUV strednej triedy smerujúce do Európy, ktoré beží na jej modulárnej platforme e-TNGA. Lexus predstavil nový dvojmotorový systém pohonu všetkých kolies Direct4 pre hybridy aj elektromobily. Subaru údajne chystá na budúci rok kompaktný elektromobil určený pre Európu, ktorý bude tiež založený na platforme e-TNGA spoločnosti Toyota.
Navyše Toyota môže preniknúť na trh s elektromobilmi s technológiou batérií s pevným elektrolytom, ktorá mení hru. Tieto batérie by boli bezpečnejšie a odolnejšie ako dnešné lítiovo-iónové batérie. Boli by takisto energeticky hustejšie ako súčasná technológia, čo by výrobcom umožnilo zvýšiť dojazd (alebo dosiahnuť rovnaký dojazd s menšou batériou). A čo je rozhodujúce, batérie s pevným elektrolytom by sa mohli nabiť takmer doplna už za 10 minút. Odstránili by sa tak dve z hlavných prekážok brániacich masovému prijatiu elektrických vozidiel – krátky dojazd a dlhý čas nabíjania.
Toyota predtým uviedla, že technológia batérií s pevným elektrolytom by mala byť na trhu do roku 2025. Môže však prísť aj skôr. Nová správa hovorí, že v priebehu budúceho roka by Toyota mala predstaviť prototyp. Zdá sa, že aj Volkswagen smeruje k polovodičovým batériám. No bývalý inžinier spoločnosti Tesla sa vyjadril, že polovodičové batérie budú „irelevantné“ a v najlepšom prípade určené „špecializovaným hráčom“.
Zdroj: gearpatrol.com.