Tajomný headset Magic Leap na rozšírenú realitu je hotový. Dostane sa však k nemu len málo ľudí

Technológie
0

Magic Leap One Creator Edition bude stáť 2.295 dolárov a bude zrejme sklamaním pre každého, kto očakáva bezproblémovú kombináciu počítačovej grafiky a reality, zobrazenú v propagačných videách spoločnosti.

No Creator Edition je raná verzia, vytvorená špeciálne pre vývojárov softvéru, nie pre spotrebiteľov. Zariadenie pozostáva z čiernych okuliarov s priesvitnými sklami, počítača v podobe disku a príručného ovládača. Zatiaľ je k dispozícii len v niekoľkých mestách vrátane New Yorku, San Francisca, Los Angeles a Seattle a doručí ho osoba, ktorá pomôže s nastavením.

Systém vytvára zmenenú (altered) alebo rozšírenú (augmented) verziu priestoru okolo používateľa, a nie imerzívny, počítačom generovaný svet ako náhlavné súpravy na virtuálnu realitu. Okuliare premietajú do vašich očí svetlo, čím vytvárajú ilúziu 3D objektov vzdialených niekoľko desiatok centimetrov. Relatívne malý počet ľudí, ktorí ho zatiaľ vyskúšali, tvrdí, že technológia vyniká v bezproblémovej kombinácii počítačového obrazu s reálnym svetom.

Magic Leap je jedna z najtajomnejších technologických spoločností v Spojených štátoch. Bola veľmi vyberavá v tom, kto môže vyskúšať jej technológiu, uprednostňovala publikovanie demonštračných videí. Aj jej informácie o tom, ako funguje technológia „svetelného poľa“ (light field), boli len veľmi strohé.

To však neodradilo investorov, ktorí do startupu nalievali peniaze. Napríklad v roku 2016 získala spoločnosť investície vo výške 793,5 milióna dolárov a o rok neskôr 502 miliónov. Začiatkom tohto roka jej investičný fond zo Saudskej Arábie poskytol 400 miliónov dolárov. Spoločnosť sa cení na 6 miliárd dolárov, je opradená už dlhý čas veľkými očakávaniami, no zatiaľ nedodala reálny produkt.

Je to ako otvorenie tlakového ventilu,“ hovorí Stephanie Llamasová, viceprezidentka pre stratégiu spoločnosti Super Data Research. „Existujú obavy, že spoločnosť je nadhodnotená, ale tento pocit čiastočne vychádza z odporu k ich tajnostkárstvu a prvotnému (zavádzajúcemu) marketingu.

Špecifikácie Magic Leap One sa podobajú špecifikáciám AR okuliarov Hololens, ktoré Microsoft predstavil v roku 2015. To vedie k názorom, že to bude oveľa menej, ako Magic Leap sľubuje. Stále je tu však nádej, že spoločnosť uspeje, hlavne ak zníži cenu. Hoci 2295 dolárov sa zdá veľa, je to porovnateľné s tým, či si účtoval Microsoft za skorý vývojársky hardvér Hololens. Pokiaľ ide o hardvér Magic Leap, analytici očakávajú zlepšenie. Creator Edition je len prvý krok k vízii zakladateľa Magic Leap Ronyho Abovitza.

To platí aj o VR headsetoch, ktoré úplne ponoria nositeľa do virtuálneho sveta. Spotrebiteľské produkty sa ponúkajú za dostupné ceny (200 – 800 dolárov). Napriek tomu sa nesplnili očakávania spájané s nimi. Podľa spoločnosti IDC klesli dodávky spotrebiteľských zariadení na rozšírenú a virtuálnu realitu za posledný rok o 30 %.

Zariadenia s rozšírenou realitou, ktoré prekrývajú pohľad na okolie virtuálnymi informáciami alebo objektmi, sa vydali iným smerom. Chcú nájsť uplatnenie v podnikovom sektore, kde by mohli pracovníkom v továrni či v teréne ponúknuť okamžitý prístup k informáciám prekrývajúcim pohľad na okolie.

Zdroj: money.cnn.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články
headset rozsirena realita Magic Leap technológie VR Virtual reality AR dizajn pocitac grafika Microsoft

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať