Image
8.4.2019 4 Comments

Švajčiarsky startup má údajne revolučnú batériu umožňujúcu elektromobilom dojazd až 1000 km

Výrobcovia elektromobilov už dlho čakajú na prelomovú batériu, ktorá zlepší dojazd ich vozidiel a zároveň predĺži ich životnosť. Švajčiarsky startup Innolith teraz tvrdí, že jeho lítiovo-iónové batérie s vysokou hustotou to dokážu. Spoločnosť hovorí, že vyrobila prvú nabíjateľnú batériu na svete s hustotou 1000 Wh/kg. Na porovnanie, batéria, ktorú vyrába Tesla pre svoj Model 3 (tzv. články 2170), sa odhaduje na 250 Wh/kg, pričom spoločnosť plánuje posunúť túto hodnotu na 330 Wh/kg. 

Ministerstvo energetiky USA financuje program na vytvorenie batériových článkov s hustotou 500 Wh/kg.Ak sa ukáže, že tvrdenie firmy Innolith je pravdivé, jej batéria by mohla prekonať tieto snahy. „Je to veľký skok,“ povedal predseda predstavenstva spoločnosti Innolith Alan Greenshields. „Je to v podstate v hrubých číslach štvornásobok súčasného stavu Li-ion technológie.“ 

Batéria s takouto hustotou by bola schopná zabezpečiť elektrickému autu dojazd zhruba 1000 kilometrov na jedno nabitie. To je oveľa viac, ako umožňujú súčasné lítiovo-iónové batérie dostupné na trhu. Batérie značky Tesla, ktoré vyrába spoločnosť Panasonic, sú schopné ponúknuť dojazd najviac 530 km. Väčšina elektromobilov ostatných výrobcov dosahuje podobný dojazd.

Výrobca elektrických automobilov Henrik Fisker vkladá nádeje do technológie polovodičových batérií, o ktorej tvrdí, že môže dosiahnuť dojazd až 800 km. Väčšina súčasných elektromobilov je poháňaná lítiovo-iónovými batériami s kvapalným elektrolytom. Polovodičové batérie majú články vyrobené z pevného a „suchého“ vodivého materiálu, ale táto technológia zatiaľ neopustila laboratórium. Innolith používa kvapalné elektrolyty, ale je tu jeden veľký rozdiel: spoločnosť nahrádza organické (a vysoko horľavé) rozpúšťadlo obsahujúce elektrolyty anorganickou látkou, ktorá je stabilnejšia a menej horľavá.

Ako hovorí Greenshields, organické materiály nachádzajúce sa vo väčšine lítiovo-iónových batérií sú „základným zdrojom vedľajších reakcií“, ktoré časom môžu spotrebovať aktívne materiály v batérii a premeniť celý systém uzavretej slučky na niečo „neproduktívne“. Innolith tvrdí, že jeho nová batéria tento problém odstránila.

Batéria sa bude spočiatku vyrábať v Nemecku, neskôr chce firma nadviazať licenčné partnerstvo s hlavnými výrobcami batérií a automobilov. Vývoj a komercializácia budú pravdepodobne trvať tri až päť rokov, takže predaj sa môže začať najskôr v roku 2022.

Zdroj: theverge.com.

Zobrazit Galériu
Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Technológie

Elektrický vodný skúter Nikola Wav má 4K displej a tempomat

24.04.2019 00:05

Spoločnosť Nikola Motors predstavila na podujatí v Arizone elektrický vodný skúter Wav (vyslovuje sa ako wave čiže vlna). Jeho dizajn je inšpirovaný superbikmi, Wav je vozidlo v štýle jet-ski a CEO sp ...

Technológie 7

Ceny batérií klesajú. O tri roky môžu byť elektromobily lacnejšie ako autá na benzín. A nabijú sa za 3 až 5 minút

23.04.2019 00:25

Batérie sa stávajú menšími a lacnejšími rýchlejšie, ako sa očakávalo, a tak analytici museli každý rok revidovať svoje predikcie týkajúce sa elektrických vozidiel (EV). V roku 2017 predpovedali, že hr ...

Technológie

Elektromotorka Lightning Strike zvládne rýchlosť až 240 km/h a prichádza s veľmi dobrou cenou

08.04.2019 00:15

Spoločnosť Lightning Motorcycle, sídliaca v kalifornskom San José, už od roku 2009 vyrába elektrické motorky. Nedávno predstavila svoj nový model Lightning Strike. Má veľmi impozantné špecifikácie a v ...

q

4 Comments

  1. Cena reakcia na: Švajčiarsky startup má údajne revolučnú batériu umožňujúcu elektromobilom dojazd až 1000 km
    8.4.2019 18:04
    Hlavnym problemom je cena baterii. Kvoli vysokej cene nemozu vyrobcovia osadit vela baterii. Keby bola cena nizsia, tak kludne napakuju auto bateriami na dojazd aj 1000km. Tak snad zvysenim energetickej hustoty baterii, bude treba mensi pocet do auta na dojazd rozumnych 600-800km.
    Reagovať
  2. ... reakcia na: Švajčiarsky startup má údajne revolučnú batériu umožňujúcu elektromobilom dojazd až 1000 km
    8.4.2019 15:04
    Škoda komentovať tieto elektrovýmysly. Výpovednú hodnotu článku vystihuje slovo "údajne" v titulke.
    Reagovať
  3. :D reakcia na: Švajčiarsky startup má údajne revolučnú batériu umožňujúcu elektromobilom dojazd až 1000 km
    8.4.2019 11:04
    No neviem ako to bude, ale ked ma bateria 250Wh/kg a ta druha 1000, tak by mal byt dojaz 4 nasobny (popripade 3.5 ... ). Podla mna to urobia presne tak ako v mobiloch. Kapacita ostane a klesne tym iba vaha a tym ziska auto lepsie vlastnosti. Keby auto malo dojazd 2000km, tak podla mna by zacali byt elektroauta zaujimave. Mali by v lete a zime dojazd aspon 1200km co je velmi pekne (klima a svetla v lete, v zime vyhrievanie a svetla). Uz len poriesit to dlhe nabijanie. :D
    Reagovať
    • RE: :D reakcia na: :D
      23.4.2019 22:04
      Ak budeš mať dojazd 1200km ako vravíš tak ťa trvanie nabíjania nebude trápiť vôbec lebo toľko za deň nenajazdíš a cez noc to dobiješ.
      Reagovať

Vyhľadávanie

TREND Digital Healthcare 2019

Najnovšie videá

IXPO 2019


PC forum button