Image
8.4.2019 4 Comments

Švajčiarsky startup má údajne revolučnú batériu umožňujúcu elektromobilom dojazd až 1000 km

Výrobcovia elektromobilov už dlho čakajú na prelomovú batériu, ktorá zlepší dojazd ich vozidiel a zároveň predĺži ich životnosť. Švajčiarsky startup Innolith teraz tvrdí, že jeho lítiovo-iónové batérie s vysokou hustotou to dokážu. Spoločnosť hovorí, že vyrobila prvú nabíjateľnú batériu na svete s hustotou 1000 Wh/kg. Na porovnanie, batéria, ktorú vyrába Tesla pre svoj Model 3 (tzv. články 2170), sa odhaduje na 250 Wh/kg, pričom spoločnosť plánuje posunúť túto hodnotu na 330 Wh/kg. 

Ministerstvo energetiky USA financuje program na vytvorenie batériových článkov s hustotou 500 Wh/kg.Ak sa ukáže, že tvrdenie firmy Innolith je pravdivé, jej batéria by mohla prekonať tieto snahy. „Je to veľký skok,“ povedal predseda predstavenstva spoločnosti Innolith Alan Greenshields. „Je to v podstate v hrubých číslach štvornásobok súčasného stavu Li-ion technológie.“ 

Batéria s takouto hustotou by bola schopná zabezpečiť elektrickému autu dojazd zhruba 1000 kilometrov na jedno nabitie. To je oveľa viac, ako umožňujú súčasné lítiovo-iónové batérie dostupné na trhu. Batérie značky Tesla, ktoré vyrába spoločnosť Panasonic, sú schopné ponúknuť dojazd najviac 530 km. Väčšina elektromobilov ostatných výrobcov dosahuje podobný dojazd.

Výrobca elektrických automobilov Henrik Fisker vkladá nádeje do technológie polovodičových batérií, o ktorej tvrdí, že môže dosiahnuť dojazd až 800 km. Väčšina súčasných elektromobilov je poháňaná lítiovo-iónovými batériami s kvapalným elektrolytom. Polovodičové batérie majú články vyrobené z pevného a „suchého“ vodivého materiálu, ale táto technológia zatiaľ neopustila laboratórium. Innolith používa kvapalné elektrolyty, ale je tu jeden veľký rozdiel: spoločnosť nahrádza organické (a vysoko horľavé) rozpúšťadlo obsahujúce elektrolyty anorganickou látkou, ktorá je stabilnejšia a menej horľavá.

Ako hovorí Greenshields, organické materiály nachádzajúce sa vo väčšine lítiovo-iónových batérií sú „základným zdrojom vedľajších reakcií“, ktoré časom môžu spotrebovať aktívne materiály v batérii a premeniť celý systém uzavretej slučky na niečo „neproduktívne“. Innolith tvrdí, že jeho nová batéria tento problém odstránila.

Batéria sa bude spočiatku vyrábať v Nemecku, neskôr chce firma nadviazať licenčné partnerstvo s hlavnými výrobcami batérií a automobilov. Vývoj a komercializácia budú pravdepodobne trvať tri až päť rokov, takže predaj sa môže začať najskôr v roku 2022.

Zdroj: theverge.com.

Zobrazit Galériu
Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Technológie

Mercedes-Benz EQV: Prvý prémiový Van s elektrickým pohonom

20.08.2019 00:40

Na výstave automobilov v Ženeve v marci 2019 predstavila divízia Mercedes-Benz Vans koncept EQV ešte ako štúdiu. Teraz oslavuje svoju premiéru ako sériové vozidlo Mercedes-Benz EQV. Verejnosti sa Merc ...

Technológie 1

Elektrické kolobežky možno ani nie sú až tak šetrné k životnému prostrediu

12.08.2019 00:05

Spoločnosti ako Bird a Lime vyhlasujú, že ich elektrické kolobežky sú skvelé pre životné prostredie. Táto predstava sa v ľuďoch zakorenila, čo viedlo k veľkému rastu popularity e-kolobežiek. No nová š ...

Technológie

Airbus sa pri koncepte hybridného dopravného lietadla inšpiroval vtákmi

09.08.2019 00:15

V snahe podnietiť predstavivosť budúcej generácie leteckých inžinierov odhalil Airbus svoj nový koncept lietadla Bird of Prey. Dizajn toho hybridného elektrického turbovrtuľového dopravného lietadla ...

q

4 Comments

  1. Cena reakcia na: Švajčiarsky startup má údajne revolučnú batériu umožňujúcu elektromobilom dojazd až 1000 km
    8.4.2019 18:04
    Hlavnym problemom je cena baterii. Kvoli vysokej cene nemozu vyrobcovia osadit vela baterii. Keby bola cena nizsia, tak kludne napakuju auto bateriami na dojazd aj 1000km. Tak snad zvysenim energetickej hustoty baterii, bude treba mensi pocet do auta na dojazd rozumnych 600-800km.
    Reagovať
  2. ... reakcia na: Švajčiarsky startup má údajne revolučnú batériu umožňujúcu elektromobilom dojazd až 1000 km
    8.4.2019 15:04
    Škoda komentovať tieto elektrovýmysly. Výpovednú hodnotu článku vystihuje slovo "údajne" v titulke.
    Reagovať
  3. :D reakcia na: Švajčiarsky startup má údajne revolučnú batériu umožňujúcu elektromobilom dojazd až 1000 km
    8.4.2019 11:04
    No neviem ako to bude, ale ked ma bateria 250Wh/kg a ta druha 1000, tak by mal byt dojaz 4 nasobny (popripade 3.5 ... ). Podla mna to urobia presne tak ako v mobiloch. Kapacita ostane a klesne tym iba vaha a tym ziska auto lepsie vlastnosti. Keby auto malo dojazd 2000km, tak podla mna by zacali byt elektroauta zaujimave. Mali by v lete a zime dojazd aspon 1200km co je velmi pekne (klima a svetla v lete, v zime vyhrievanie a svetla). Uz len poriesit to dlhe nabijanie. :D
    Reagovať
    • RE: :D reakcia na: :D
      23.4.2019 22:04
      Ak budeš mať dojazd 1200km ako vravíš tak ťa trvanie nabíjania nebude trápiť vôbec lebo toľko za deň nenajazdíš a cez noc to dobiješ.
      Reagovať

Vyhľadávanie

eFocus_2019

Najnovšie videá