SAMSUNG_112020 SAMSUNG_112020 SAMSUNG_112020 Advertisement

Spoločnosť Samsung Electronics sa stala piatou najhodnotnejšou značkou sveta a najlepším zamestnávateľom na svete

Tlačové správy
0

Hodnota značky 62,3 miliardy USD predstavuje dvanásťnásobný nárast oproti prvému hodnoteniu spoločnosti Interbrand v roku 2000. Samsung zároveň zvíťazil v rebríčku Worlds Best Employers magazínu Forbes.

SOUL, Južná Kórea 27. októbra 2020 - Spoločnosť Samsung Electronics s aktuálne doteraz najväčšou hodnotou svojej značky 62,3 miliardy USD obsadila piatu priečku v rebríčku Best Global Brands 2020, ktorý zostavila globálna poradenská spoločnosť Interbrand, špecializovaná na oblasť firemných značiek. Samsung bol zároveň vyhlásený ako najlepší globálny zamestnávateľ v rebríčku The Worlds Best Employers 2020, ktorý každoročne zostavuje magazín Forbes. Umiestnil sa tak pred spoločnosťami Amazon, IBM či Microsoft.

Napriek náročnému podnikateľskému prostrediu, ktoré v roku 2020 priniesol všetkým firmám na celom svete COVID-19, zaznamenala spoločnosť Samsung 2 % nárast hodnoty značky z 61,1 miliardy USD v roku 2019 na tohtoročných 62,3 miliardy USD. Postúpila tak v priebehu troch rokov do prvej svetovej päťky po tom, čo sa dostala na šieste miesto v zozname Best Global Brands 2017.

Vôbec po prvýkrát Samsung oslavuje víťazstvo v rebríčku najlepších globálnych zamestnávateľov, ktorý už štvrtý rok zostavuje americký magazín Forbes. Tento rok prvýkrát redakcia využila strategické partnerstvo s výskumnou agentúrou Statista, ktorá oslovila 160 tisíc zamestnancov pracujúcich na plný alebo čiastočný úväzok pre nadnárodné koncerny v 58 krajinách sveta. Prieskum prebiehal od júna do júla 2020 a zahŕňa 750 nadnárodných spoločností. Samsung v rebríčku The Worlds Best Employers 2020 predstihol spoločnosti známych mien ako je Apple, IBM, Microsoft, LG, ale aj Siemens, Cisco Systems, Volvo, Nike či Adidas.

Skok zo 43. pozície v roku 2000 na tohtoročnú piatu

Spoločnosť Samsung zaznamenáva neustály rast hodnoty značky už od roku 2000, kedy vyšiel prvý prehľad Interbrand Best Global Brands, v ktorom začínala na 43. pozícii. Od postupu do prvej desiatky na 9. mieste v roku 2012, ďalej posilňovala a dosiahla 6. miesto v roku 2017 a 5. miesto v roku 2020. Vzostup spoločnosti Samsung v zozname 100 najcennejších značiek sveta podľa hodnotenia spoločnosti Interbrand bol podporený neustálym zavádzaním inovatívnych produktov a uskutočňovaním rozsiahlych marketingových aktivít na globálnej scéne. K zvýšeniu hodnoty značky Samsung prispela aj jej starostlivosť o udržateľnosť  vo všetkých oblastiach podnikania, o čom napríklad svedčia ekologické obaly na televízory alebo puzdra smartfónov z recyklovaných materiálov. Medzi hlavné faktory, ktoré podporili postup spoločnosti do TOP 5, patrili predovšetkým trvalá snaha o realizáciu inovácií napriek problémom spôsobených pandémiou COVID-19. Veľkú úlohu v globálnom meradle zohrali aj aktivity spoločenskej zodpovednosti firiem (CSR).

„V roku 2000 sme začínali na 43. pozícii s hodnotou značky 5,2 miliardy USD. Tento rok sme medzi prvými piatimi s hodnotou značky 62,3 miliardy USD, čo je veľký úspech,“ uviedla YH Lee, CMO spoločnosti Samsung Electronics. „Tento úspech by sme nemohli dosiahnuť bez podpory našich zákazníkov z celého sveta. Budeme s nimi aj naďalej spolupracovať a komunikovať, aby sme naše globálne postavenie ešte vylepšili.“

Interbrand stanovuje hodnotu značky podniku na základe komplexnej analýzy mnohých faktorov, vrátane finančnej výkonnosti, vplyvu značky na nákup a konkurencieschopnosti značky.

 

 

Best Global Brands 2020

The Worlds Best Employers 2020

 

Spoločnosť

Hodnota značky

Spoločnosť

Centrála

1.

Apple

322,999 mld. USD

Samsung

Južná Korea

2.

Amazon

200,677 mld. USD

Amazon

USA

3.

Microsoft

166,01 mld. USD

IBM

USA

4.

Google

165,444 mld. USD

Microsoft

USA

5.

Samsung

62,289 mld. USD

LG

Južná Korea

6.

Coca-Cola

56,894 mld. USD

Apple

USA

7.

Toyota

51,595 mld. USD

Adobe

USA

8.

Mercedes-Benz

49,268 mld. USD

Alphabet

USA

9.

McDonald´s

42,816 mld. USD

Siemens

Nemecko

10.

Disney

40,773 mld. USD

Bosch

Nemecko

Zdroj: Interbrand.com, Forbes.com

 

Rast hodnoty značky Samsung Electronics

Rok

2010

2011

2012

2013

2014

2015

2016

2017

2018

2019

2020

Hodnota značky

(miliardy USD)

19,5

23,4

(20%↑)

32,9

(40%↑)

39,6

(20%↑)

45,5

(15%↑)

45,3

(-)

51,8

(14%↑)

56,2

(9%↑)

59,9

(6,5%↑)

61,1

(2%↑)

62,3

(2%↑)

Pozícia značky

19

17

9

8

7

7

7

6

6

6

5

Zdroj: Interbrand.com

 

Zobrazit Galériu

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať