Solídne výsledky trhu technického spotrebného tovaru na Slovensku

Tlačové správy
0

Trh technického spotrebného tovaru narástol na Slovensku v druhom kvartáli 2018 o 14 percent oproti rovnakému obdobiu minulého roka.

K pozitívnemu vývoju prispeli tradične kategórie veľkých a malých domácich spotrebičov (MDA a SDA) a predovšetkým telekomunikácie (TC), ale tiež mierne informačné technológie (IT). Naopak sa medziročne nedarilo kategóriám spotrebnej elektroniky (CE) a foto (PH).

Spotrebná elektronika

Pozitívny vývoj: Dynamický rast dopytu v kategóriách systémov domáceho audia a reproduktorov, ktoré zaznamenali medziročné rasty predajov vo väčšine segmentov trhu. 

Negatívny vývoj: Aj keď pokles predajov v kľúčovej kategórii televízorov spomalil, v medziročnom porovnaní zostáva vývoj predaného objemu a tržieb naďalej negatívny.

Foto trh

Pozitívny vývoj: Systémové kompakty v čiernych číslach.

Negatívny vývoj: Klesajúci dopyt po zrkadlovkách.

Veľké domáce spotrebiče

Pozitívny vývoj: Nárast väčšiny kategórií veľkých domácich spotrebičov, - v druhom štvrťroku sumárne viac  ako jedenásťpercentný. Najrýchlejšie rastúcou skupinou stále zostávajú sušičky s dvojciferným medziročným nárastom, nasledované umývačkami a chladničkami.

Negatívny vývoj: Jedinou kategóriou s negatívnym vývojom zostávajú odsávače pár.

Malé domáce spotrebiče

Pozitívny vývoj: Veľmi dynamický rast celého sektoru SDA. Výrazne rastúci hodnotový vývoj kávovarov a zubnej hygieny, ochota spotrebiteľov investovať do produktov s vyššou priemernou cenou.

Negatívny vývoj: Je aj niekoľko kategórií s negatívnym vývojom a to sú najmä fritézy a odšťavovače.

Informačné technológie

Pozitívny vývoj: Dvojciferný nárast segmentu ultratenkých prenosných počítačov. Pokračujúci rast kategórie tabletov.

Negatívny vývoj: Medziroční pokles obratov počítačov (stolných i prenosných) a monitorov.

Telekomunikácie*

Pozitívny vývoj: Smart telefóny v pozitívnom vývoji.

Negatívny vývoj: Klesajúca váha smart telefónov bez biometrickej identifikácie.


*Založené na dátach za „Open market“. 

GfK TEMAX® správy za všetkých 41 krajín, vrátane dátových tabuliek sú dostupné na temax.gfk.com.

GfK

Všetky autorove články
Slovensk technika technológie produkt biznis peniaze domacnost elektro

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať