Image
16.8.2019 0 Comments

Služba chark teraz aj v Berlíne: Doručovanie priamo do zaparkovaného vozidla

Dodanie internetovej objednávky priamo do zaparkovaného vozidla? Táto myšlienka sa skrýva za službou chark. Ide o pilotný projekt sekcie Lab1886, ktorý bol vo fáze beta úspešne otestovaný v Stuttgarte. Dnes sa služba spúšťa už aj v Berlíne. V hlavnom meste spolkovej republiky môžu vodiči osobných motorových vozidiel a Triedy V od značky Mercedes-Benz od roku výroby 2015 so službou Mercedes me connect využívať možnosť doručenia balíkov alebo nákupov priamo do svojho zaparkovaného vozidla. Táto možnosť je k dispozícii bez ohľadu na to, či ide o vlastné vozidlo, vozidlo nadobudnuté lízingom alebo služobné vozidlo. Objednávky sú možné v každom internetovom obchode na svete.

Zákazníci v rámci pilotného projektu v Stuttgarte prejavili veľkú spokojnosť so službou Doručenie do automobilu. Kladne vyzdvihovali osobný komfort a odbremenenie počas všedného dňa, ako aj rýchlosť doručenia. Celkovo bolo v aglomerácii Stuttgartu doteraz doručených viac ako 1 000 balíkov.

Predpoklad používania služby chark: schopnosť vozidla od roku výroby 2015 využívať služby Mercedes me connect a bezplatné stiahnutie príslušnej aplikácie v obchode App-Store (iOS). Ďalším predpokladom je dostupnosť doručovacej služby v doručovacom regióne. Doručovateľská oblasť v Berlíne siaha od Reinickendorfu cez Steglitz-Zehlendorf, Köpenick až po Pankow.

Názov služby chark znamená change the why you park (Zmeňte dôvod parkovania) a ide o projekt globálnej sekcie Daimler pre inovácie Lab1886. Služba chark pracuje na ekosystéme služieb, ktorý presahuje výlučný rámec dodávok balíkov: neskôr by sa týmto spôsobom mali dať vybaviť aj nákupy potravín, vrátenie tovarov či čistenie oblečenia a umývanie vozidla. Inovatívny obchodný projekt spolupracuje s logistickou spoločnosťou Liefery, ktorá zabezpečuje dodávky na poslednom kilometri.

Záujemcovia o využívanie služby chark sa môžu prihlásiť do druhej pilotnej fázy na stránke www.chark.app. Približne 250 účastníkov bude e-mailom zapojených do testovania beta v Berlíne. Po Stuttgarte a Berlíne budú nasledovať ďalšie nemecké mestá.

So službou chark získate čas: takto to funguje
Prostredníctvom aplikácie chark alebo na internetovej stránke www.chark.app môže každý účastník získať ďalšie informácie o doručovateľskej službe. Rezervácia a zaplatenie výkonu sa potom uskutočnia priamo v príslušnom internetovom obchode. Službu chark možno 30 dní testovať bezplatne.

Služba chark funguje úplne jednoducho: používateľ dočasne odovzdá digitálny kľúč od zaparkovaného vozidla poskytovateľovi služieb, ktorého si vopred zarezervoval. Vozidlo je potom možné otvoriť a zatvoriť len raz a nie je možné uviesť ho do pohybu. Ak si zákazník želá doručiť svoje internetové nákupy priamo do batožinového priestoru, pri objednávke v doručovacej adrese uvedie adresu chark hubu a v dodatku k adrese osobné identifikačné číslo chark. Používateľ sa môže rozhodnúť, v akom časovom úseku a na akom parkovacom mieste smie poskytovateľ služby otvoriť vozidlo. Len čo sa doručovateľ nachádza v okruhu 500 metrov od uvedeného parkovacieho miesta, môže vozidlo lokalizovať prostredníctvom GPS a jednorazovo ho môže otvoriť. Na to, aby logistický partner mohol poskytnúť svoje služby, musí používateľ zabezpečiť, aby boli splnené tieto body:

  • vozidlo sa v dohodnutom časovom rozsahu doručenia musí nachádzať v okruhu 500 metrov od uvedeného parkovacieho miesta,
  • vozidlo musí byť odstavené podľa pravidiel cestnej premávky a musí byť voľne prístupné,
  • okná a dvere vozidla musia byť zatvorené a zamknuté,
  • vozidlo musí byť v zaparkovanom stave,
  • musí byť zabezpečené spojenie so službami Mercedes me, príp. musí byť zabezpečené adekvátne mobilné spojenie,
  • vo vozidle sa nesmú nachádzať cennosti ani zvieratá či osoby.

Proces je transparentný, preto každý používateľ vždy dostane oznámenie o priebehu doručenia. Po dokončení zákazky používateľ dostane správu o doručení vrátane obrázkov. Pre službu chark platia všetky smernice Daimler týkajúce sa zabezpečenia informačných technológií, ochrany osobných údajov a zodpovednosti za škody spôsobené vadným výrobkom.

Služba chark je dokonalým príkladom filozofie Lab1886: čo najrýchlejší prechod od nápadu po podnikateľský model. Za menej ako rok sa z prvého nápadu služby Doručenie do automobilu stal hotový produkt. Už v roku 2018 si stovky zamestnancov spoločnosti Daimler vyskúšali služby chark v prvej, vnútropodnikovej testovacej fáze.

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Tlačové správy

Na Slovensko prichádza platobná platforma Stripe

13.09.2019 19:37

Celosvetová platobná platforma Stripe, ktorá patrí medzi najrýchlejšie sa rozvíjajúce technologické spoločnosti na svete, dnes oficiálne spustila svoje služby na Slovensku. Online obchodníkom dovoľuje ...

Tlačové správy

Telekom odštartoval predpredaj na iPhone 11, iPhone 11 Pro a iPhone 11 Pro Max

13.09.2019 19:27

Telekom dnes o 14:00 odštartoval predpredaj na trojicu nových modelov iPhone 11, iPhone 11 Pro a iPhone 11 Pro Max. Zákazníci môžu prejaviť záujem, poslať svoju predobjednávku na jednu z noviniek tejt ...

Tlačové správy

CZ: Panasonic na veľtrhu IBC 2019 predstavuje rad kamier s diaľkovým ovládaním a robotické riešenia

13.09.2019 13:57

Společnost Panasonic předvede na veletrhu IBC 2019 možnosti využití robotických řešení, ale i nejoblíbenější řady PTZ kamer u příležitosti jejich 10. výročí. Návštěvníci si budou moci prohlédnout také ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ACER_092019

Najnovšie videá

elearn