Image
22.7.2016 0 Comments

Slováci majú doma viac televízorov, zo značiek dominuje Samsung a LG

Slováci vlastnia viac televíznych prijímačov v pomere na počet domácností ako Česi, ale tí zas majú doma modernejšie a väčšie zariadenia. Obsah v HD kvalite je takmer rovnako dostupný pre slovenských aj českých divákov, takmer 80 % domácností v oboch krajinách má prístup k HD kanálom. Polovica Slovákov a o 5 percent viac Čechov už počulo o rozlíšení Ultra HD alebo 4K. To sú hlavné závery prieskumu uskutočneného agentúrou NMS Market Research pre spoločnosť SES Astra koncom mája v Českej republike1 a začiatkom júna na Slovensku.

HD je bežný štandard

79 % majiteľov televíznych prijímačov na Slovensku má možnosť prijímať HD, podobne je to aj v Čechách: televízor s príjmom HD vlastní 75 % českých respondentov. Najrozšírenejším typom HD televízora v domácnosti sú Full HD (62 %), zatiaľ čo druhé dva varianty – HD Ready a Ultra HD má zhodne 7 % ľudí. Český trh v tomto ohľade mierne zaostáva s 53 % vlastníkov Full HD a 7 % HD Ready televízorov v domácnostiach. Televízne prijímače schopné prijímať Ultra HD obsah v súčasnosti tvoria približne 5 % českého trhu.

Film je žánrom, ktorý v HD kvalite sledujú Slováci najčastejšie (55 %). Českí diváci so 42 % nie sú až takí filmoví fanúšikovia. Šport v HD kvalite obľubuje viac českých mužov (30 %) ako slovenských (18 %), ktorí si v HD radi pozrú aj dokumentárne relácie (11 %), ženy uprednostňujú spravodajstvo (10 %).

O UHD rozlíšení už počula polovica Slovákov aj Čechov

Podľa výsledkov prieskumu je povedomie o Ultra HD/4K rozlíšení troche vyššie medzi českou populáciou: 55 % opýtaných ho už pozná. Slováci zaostávajú o 5 %. Znalosť rozlíšenia nie je závislá od toho, či ľudia majú televízor s HD príjmom alebo nie. Muži sú o novinkách podstatne informovanejší ako ženy – približne o 30 %.

Česi vlastnia modernejšie a väčšie televízory

Slováci sú televízny národ, prijímač nájdeme takmer v každej slovenskej domácnosti (99 %). V pomere na počet domácností je o o 5 % viac ako v Čechách, kde televízny prijímač vlastní 94 % domácností. Rozdiel medzi počtom televízorov v slovenských a českých domácnostiach je ešte výraznejší pri počete dvoch prijímačov (43 %: 38%) a troch a viac prijímačov (16% and 12%).

Viac ako tretinu televíznych prijímačov na Slovensku tvoria zariadenia bez plochej obrazovky (35 %) a štvrtinu televízory s plochou obrazovkou bez možnosti príjmu HD obsahu. Česká populácia je na tom v tejto súvislosti lepšie a dáva prednosť aj väčším prijímačom – televízor bez plochej obrazovky má doma iba štvrtina opýtaných (26 %) a podobný je aj počet zariadení s plochou obrazovkou bez možnosti príjmu HD.

Najrozšírenejšia veľkosť displeja na Slovensku je 32‘‘-42‘‘, ktorú vlastní viac ako polovica respondentov (53 %), v Českej republike je to 32’’-49’’ (63 %). Televízor s väčšou obrazovkou si v oboch krajinách častejšie kupujú ľudia, ktorí sú zároveň zákazníkmi platenej satelitnej televízie. Obsah v HD kvalite je takmer rovnako dostupný pre slovenských aj českých divákov – spolu 79 % slovenských a 76 % českých domácností v oboch krajinách má prístup k HD kanálom.

Ochota platiť za HD obsah rastie

Väčšina českých respondentov (63 %) je ochotná za prístup k HD kanálom zaplatiť približne 2,80 EUR (75 CZK) mesačne. Slováci sú troche štedrejší, viac ako polovica z opýtaných (54 %) by zaplatila okolo 5 EUR (135 CZK) mesačne. Medzi 2,80-11,10 EUR (75 – 300 CZK) a mesačne by za HD obsah zaplatilo 38 % českých respondentov. Suma od 5 do 15 EUR mesačne za HD kanály je prijateľná pre 32 % Slovákov.

Obľúbené značky televízorov

Medzi značkami televízorov na Slovensku dominuje Samsung a LG – jednu alebo druhú má viac než polovica majiteľov TV. Samsung je zďaleka najobľúbenejšou televíznou značkou Slovákov, nájdeme ho v 36 % domácností, v porovnaní s druhou najrozšírenejšou značkou LG so 17 %. Takmer 20 % respondentov vlastní inú značku prijímača, než boli ponúknuté v prieskume. Českí diváci tiež v podobnom pomere preferujú Samsung (27%) a LG (25%). Medzi ďalšie obľúbené značky televízorov patria v Čechách Panasonic, Sony a Phillips. Na Slovensku je to podobné, len v inom poradí – Slováci majú doma častejšie televízor značky Phillips ako Sony.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Prieskumy trhu

Automobilky na Slovensku vlani vyrobili historicky najviac áut

11.01.2020 19:35

Zväz automobilového priemyslu SR na tlačovej konferencii zverejnil predbežné výsledky výroby áut na Slovensku za uplynulý rok. Vyplýva z nich že sa na Slovensku v minulom roku vyrobilo viac ako 1 100 ...

Prieskumy trhu

Pracovná ponuka: Medior .NET B-E programátor za 3200 € mesačne

12.12.2019 10:27

Interné číslo 191122B Názov pozície Medior .NET B-E programátor Predpokladaná suma plnenia 2700 až 3200 € mesačne Miesto plnenia Slovensko / Bratislava Termín 07.01.2020 - 31.12 ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

itSMF 2020

Najnovšie videá