Image
19.9.2019 0 Comments

Škoda Karoq Scout: Pre rodinu aj do terénu

Tip redakcie: Technologická výbava

Škoda má v ponuke širokú škálu modelov a, samozrejme, medzi nimi nesmú chýbať SUV. Karoq je menší súrodenec modelu Kodiaq a teraz prichádza aj vo verzii Scout s dvojlitrovým dieselovým motorom, pohonom všetkých štyroch kolies a 7-stupňovou automatickou prevodovkou. Táto verzia je odolnejšia a je určená aj na zdolávanie terénu. Tomu pomáha väčšia svetlá výška cez 18 cm, efektné ochranné lišty na kritických miestach, odolné materiály v interiéri aj off-road režim. O pohon sa stará dieselový motor s objemom 2,0 l, podporený turbom s výkonom 110 kW (150 k) s krútiacim momentom 340 Nm. Ten spolupracuje so 7-stupňovým automatom. Vozidlo ponúka adaptívny podvozok a 7 jazdných režimov vrátane off-road módu, ktorý má vlastné tlačidlo mimo ponuky na displeji infotainmentu. Ide o zaujímavý asistenčný systém, ktorý pomôže pri jazde v teréne aj menej skúseným vodičom. Po zvolení off-road módu stačí akcelerátorom nastaviť požadovanú rýchlosť a automatika sa postará o ovládanie plynu, bŕzd aj pripájanie náprav cez spojku haldex. K dispozícii je aj špeciálny režim Snow do zasneženého alebo blatistého terénu. Na bežných cestách potom môžete voliť niektorý z režimov Eko, Comfort, Normal, Sport a Individual. Ako je zvykom, pri režime Eko sú reakcie plynu spomalené. V režime Sport motor, naopak, lepšie „ide za plynom“ a prevodovka ochotnejšie podraďuje. Automat sa snaží motor držať viac v otáčkach, preto pri normálnej jazde tento režim neodporúčam používať. Občas sa stalo, že pri jazde cez obec zbytočne točil na trojke. V športovom režime riadenie trochu stuhne a adaptívny podvozok lepšie drží stopu v zákrutách.

Testované vozidlo bolo v zelenej farbe Emerland, typickej pre verziu Scout, a spolu s čiernymi a striebornými doplnkami to tvorí zaujímavú a neopozeranú kombináciu. Prednú masku dopĺňajú full LED svetlomety s automatickým prepínaním diaľkových svetiel a vysúvacími ostrekovačmi. Karoq Scout však príjemne prekvapí aj po usadnutí do kabíny. Zákazníci si potrpia na priestor na zadných sedadlách a veľký kufor. V tomto smere je všetko v poriadku. Na predných sedadlách sa usadíte takisto pohodlne a k pohode prispieva aj kvalitné spracovanie interiéru s LED podsvietením. Testované vozidlo bolo navyše vybavené aj novým príplatkovým Virtual Cockpitom, teda displejovou verziou palubnej dosky. Zostáva iba povzdych nad tým, že je príplatkový. Oproti bežnej palubnej doske je to veľký skok nielen na efekt, ale predovšetkým vo funkčnosti. Výrobca výhody tohto usporiadania využíva naplno, takže prístrojová doska ponúka rozsiahle možnosti personalizácie a zobrazenia v rôznych variantoch vrátane zobrazenia plnofarebnej mapy v dvoch módoch. Displej má vysoké rozlíšenie s veľmi jemnou grafikou a vysokým jasom. Pri zobrazení mapy na prístrojovej doske sa na hlavnom displeji zobrazujú iba pomocné údaje na čiernom podklade. To mohli vývojári vymyslieť trochu ináč. Na druhej strane vás to nabáda hľadať mapu na prístrojovej doske. Infotainment však poskytuje jednu vychytávku. Vďaka tomu, že podporuje Android Auto aj Apple CarPlay, môžete si na hlavnom displeji okrem iného zobraziť aj druhú navigáciu, napríklad Waze alebo Google mapy. To sa môže niekedy hodiť na kontrolu, ak blúdite v odľahlejších neznámych končinách. Uzatvárateľná priehradka v stredovom paneli ukrýva priestor s bezdrôtovou nabíjačkou pre mobilný telefón. Multimediálny systém je vybavený funkciou Media Command, ktorá umožňuje ovládanie infotainmentu prostredníctvom smartfónu či tabletu pomocou rozhrania SmartLink+. Cez bluetooth môžete mať pripojené aj dva smartfóny, jeden na telefonovanie a druhý na hudbu, takže vám spolujazdec môže robiť hudobnú produkciu. Centrálny 8" displej systému Amundsen má výbornú grafiku, je dotykový, umiestnený v lesklom rámiku a ovláda sa ním prakticky všetko. Počas zobrazenia mapy na prístrojovej doske tu môžete mať zobrazené aj iné údaje, či už multimédiá, štatistické údaje o jazde, alebo off-road informácie v troch okrúhlych ukazovateľoch so zobrazením natočenia kolies, azimutu a nadmorskej výšky. Vozidlo je vybavené všetkými podstatnými asistenčnými systémami. Nájdete tu adaptívny tempomat pracujúci až do nulovej rýchlosti, takže je užitočný aj pri jazde v kolóne. Ďalej je tu udržiavanie v jazdnom pruhu aj sledovanie mŕtvych uhlov a premávky za vozidlom pri cúvaní. K bezpečnosti prispieva kvalitná spätná kamera aj súprava senzorov v prednej aj zadnej časti. Samozrejmosť je systém detekcie chodcov s automatickým brzdením. K dispozícii je i detekcia dopravných značiek. V terénnej výbave Scout je aj viacero ďalších doplnkov, ako sú cargo doplnky v kufri, 12 V zásuvka, odnímateľná LED baterka či vyhrievané predné aj zadné sedadlá a volant. V zime oceníte takisto nezávislé kúrenie s diaľkovým ovládaním, praktické je aj elektrické otváranie zadných dverí. Malá špecialita je kôš na odpad vo vodičových dverách, ktorý je vyberateľný a má aj vrecko.

Karoq Scout je sympatické auto, ktorým sa dobre jazdí. Vyskúšal som si aj jazdu v teréne a aj tu sa cíti ako doma. Výber jazdných režimov zaručuje, že by vás vozidlo nemalo nikde nechať. Motor v spolupráci s prevodovkou dáva vozidlu dostatočnú dynamiku na bežné jazdenie. Príjemne ma prekvapila spotreba, ktorá sa v konečnom hodnotení po najazdení viac ako 1600 km dostala na 6,7 l/100 km. Jazdy pritom tvorila asi z 30 % diaľnica, 10 % mesto a zvyšok okresky. Pravda, ak budete autom jazdiť po meste, nebude problém dostať sa na 9 l/100 km, preto si rovnako ako pred kúpou iného vozidla treba zvážiť svoje priority. Z priestorového hľadiska je tu dostatočne veľký kufor aj priestor pre posádku. Na dlhšie trasy je to však hlavne na zadných sedadlách vhodné predovšetkým pre deti. Asistenčné systémy pracovali veľmi dobre a spoľahlivá bola aj automatika diaľkových svetiel. Svetlá svietia výborne a poskytujú dostatočne široké zorné pole. Infotainment má už tradične dobre spracované ovládanie a aj zo zvukovej stránky rozhodne nesklame. Páčili sa mi bohaté možnosti konektivity. Napriek tomu, že spolupráca so smartfónmi je veľmi dobrá a intuitívna, stále na cestách stretávame veľa vodičov s mobilom na uchu. Pripojenie mobilu k autu je pritom úplne triviálne, takže každý priemerne inteligentný používateľ ho jednoducho zvládne. Vo vloženom článočku nájdete rýchly návod, ako to urobiť. Virtual Cockpit je výborne prepracovaný a ponúka široké možnosti konfigurácie pre rôzne typu jázd. Dáva autu punc nadčasovosti a hlavne pri zobrazení navigácie je to veľmi užitočný pomocník. Škoda len, že ide o doplnkovú výbavu.

Verdikt:
Výborná voľba pre milovníkov SUV, ktorí sa občas pozrú aj do terénu, s dobrými jazdnými vlastnosťami a bohatou výbavou.

Technické údaje:
Dĺžka/šírka/výška (mm): 4382/ 1841/1607, zdvihový objem valcov (cm3): 1968, rázvor (mm): 2630, max. výkon (kW pri 1/min): 110 pri 3500 – 4000, objem palivovej nádrže (l): 55 + 13 SCR, max. krútiaci moment (Nm pri 1/min): 340 pri 1750 – 30 00, objem batožinového priestoru (l): 479 - 588 / 1605, prevodovka: 7-stupňová AP DSG, pohot. hmotnosť s vodičom (75 kg): 1591 – 1809, zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s): 8,8, celková hmotnosť (kg): 2145 – 2232, max. rýchlosť (km/h): 195

Cena modelu: od 32 600 EUR
Cena testovaného modelu: 37 993 EUR

Hodnotenie:
+ Vyhotovenie, technologická výbava, jazdné vlastnosti, priestor pre posádku, spotreba
- Virtual Cockpit iba v doplnkovej výbave

Jazdné vlastnosti: 90
Spotreba: 95
Priestor pre posádku, pohodlie: 90
Technologická výbava: 95
Ostatná výbava: 95
Ovládanie: 100
Vyhotovenie: 100
Celkovo: 95

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Magazín

Quo vadis, Facebook?

16.10.2019 13:54

Facebook je s počtom 2,14 miliardy aktívnych používateľov v súčasnosti najväčšia sociálna sieť na svete. To však neznamená, že sa nemusí vyvíjať či súperiť s konkurenciou. Kto ešte nemá vlastnú krypt ...

Magazín 1

Bude mať UI raz aj vedomie? Juraj Jánošík, ESET

19.10.2019 00:05

Umelá inteligencia je téma, ktorá v posledných rokoch výrazne nabrala na popularite. Svedčí o tom množstvo technológií odkazujúcich na umelú inteligenciu. Čoraz častejšie sa hovorí o autonómnych autác ...

Magazín

Príbeh SpaceX

15.10.2019 11:31

História spoločnosti s úplným názvom Space Exploration Technologies Corporation, ktorá podniká v aerokozmickom priemysle, sa začala písať v roku 2002. Založil ju Elon Musk, ktorý sa predajom svojho po ...

Žiadne komentáre

ITAPA_2019

Videá

Dgitalna medicina
MANDAYIT 2019