Image
28.2.2018 0 Comments

Segmentácia v e-mail marketingu zvyšuje mieru otvorenia aj prekliku o niekoľko desiatok percent

Zasielanie obchodných e-mailov je najmä u e-shopov, ale aj ďalších podnikov, jedným z kľúčových marketingových nástrojov. Najväčšou chybou, ktorou sa pritom môžu dopustiť, je, že dané informácie neustále posielajú na všetky svoje kontakty. Nielen, že takýto prístup spravidla nevedie k zvýšeným nákupom, ale ešte im navyše hrozí hromadné odhlasovanie. Riešenie je pritom jednoduché. Odborníci odporúčajú segmentovať, teda zasielať konkrétny typ informácií len tým, ktorí budú mať záujem.

S chybami v rozosielaní obchodných e-mailov sa zákazníci môžu stretnúť prakticky denne. Typickým príkladom môžu byť kampane potravinových reťazcov, v ktorých nie sú nijako rozlíšené stravovacie návyky jednotlivých adresátov, či e-maily od obchodníkov s odevmi bez rozlíšenia pohlavia príjemcov.

Adresátov takýto prístup nudí a v prípade väčších prešľapov hrozí skôr riziko znechutenie z celej značky. Posielanie všetkého všetkým skrátka dosť často nevedie k častým konverziám, ale skôr alebo neskôr naopak, k odchodu z odoberania newsletterov. Tieto nedostatky dokáže odstrániť práve segmentácia.

Miera otvorenia a prekliku bežne aj o niekoľko desiatok percent vyššia
Segmentácia v e-mail marketingu má za cieľ práve zvýšenie miery otvorenia a prekliknutia konkrétnej kampane. Umožní totiž zadávateľovi, aby ušil jej obsah na mieru konkrétnej skupine zákazníkov, a tým zvýšil relevantnosť ponuky. Dobrá segmentácia prináša mieru otvorenia u týchto kampaní až o desiatky percent vyššiu a podobne to platí aj o miere prekliknutia.

V praxi všetko funguje tak, že sa segmentované kontakty roztriedia do rôznych kategórií alebo sa im priradia štítky. Možná je aj kombinácia oboch spôsobov. Záleží na možnostiach e-mailingového nástroja či na konkrétnych účeloch segmentácie. Dôležité je, aby metóda umožňovala kontakty filtrovať a zasielať oznámenia len tým vybraným.

Samotné kritériá pre segmentovanie potom môžu byť rôzne a mali by vychádzať predovšetkým z toho, aká je cieľová skupina e-shopu či podniku. Segmentovať možno typicky napríklad podľa demografických údajov zákazníkov a podľa ich správania.

Pri členení databáz podľa demografických údajov sa ponúka pestrá paleta možností. Základom je samozrejme pohlavie, vek a bydlisko. Pracovať možno aj s dňom narodenia, sviatkom, dosiahnutým vzdelaním, ale aj so záujmami. V prípade zacielenia na podniky možno triediť podľa veľkosti firmy a odbore pôsobnosti.

Segmentácia podľa správania a aktivity
Druhým variantom segmentácie je rozdelenie databáz podľa správania zákazníkov. V prvom rade možno databázu roztriediť podľa kritéria nakúpil-nenakúpil, na čo sa dá nadviazať rozdelením podľa dátumu posledného nákupu či frekvencie nakupovania. Pozrieť sa možno tiež aj na okruhy záujmu zákazníkov, napríklad podľa nákupnej histórie alebo predchádzajúceho záujmu o konkrétny druh tovaru.

Segmentovať je možné napríklad aj podľa aktivity zákazníkov na webe. Môže ísť o rozdelenie podľa toho, ako často hodnotia daný tovar alebo biznis. Cieliť možno napríklad aj na tých, ktorí naopak nikdy nehodnotia a nekomentujú.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Internet 1

Priemerný mesačný prenos dát cez smartfón sa do roku 2025 zvýši na 24 GB

29.11.2019 00:05

Spoločnosť Ericsson očakáva, že v priebehu nasledujúcich šiestich rokov vzrastie celosvetový počet užívateľov pripojených k 5G na 2,6 miliardy, predovšetkým vďaka dynamike a rýchlemu rozvoju 5G ekosys ...

Internet 1

Microsoft integruje Gmail, Disk Google aj Google Kalendár do Outlook.com

22.11.2019 00:15

Microsoft plánuje integrovať Gmail, Disk Google a Kalendár Google do svojho webmailového klienta Outlook.com. Spoločnosť nedávno začala integráciu testovať na niektorých účtoch. Po krátkom nastavovaní ...

Internet

Vzostup umelých influencerov. Na sociálnych sieťach sa množia syntetické postavy

19.11.2019 00:20

Zdá sa, že celebrity budúcnosti budú navrhnuté algoritmom od nuly. Rovnako ako Lil Miquela, umelá Beyoncé, ktorá má na Instagrame 1,6 milióna nasledovateľov. Robí modelku pre značky Prada a Calvin Kle ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ACER_122019

Najnovšie videá