Image
17.10.2018 0 Comments

Sedem z desiatich Slovákov má zbytočné výdavky

Sedemdesiat percent Slovákov priznáva, že zbytočne míňajú peniaze na veci a služby, ktoré nepotrebujú. Približne polovici z ich sa takéto zbytočné náklady darí aspoň čiastočne obmedzovať, pätina ľudí sa však o to snaží márne. Najviac nepotrebných výdavkov, viac ako 40 percent z nich, smeruje na nákup potravín. Nasledujú „vyhodené peniaze“ na alkohol a cigarety a potom na cestovanie. Tretina ľudí si myslí, že po zredukovaní nepotrebných výdavkov by mesačne dokázali ušetriť od 50 do 100 eur a ďalšia štvrtina by vedela takto usporiť aj viac ako stovku. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu pre spoločnosť Home Credit *.

Pätina ľudí sa márne snaží obmedziť svoje zbytočné výdavky
Pravdepodobne každý z nás už obrazne povedané vyhodil peniaze za niečo, čo prakticky vôbec nepotreboval. Keď sa na to pozrieme z dlhodobého hľadiska, zbytočne míňa nejakú časť zo svojich peňazí väčšina ľudí. Až sedemdesiat percent Slovákov sa v prieskume priznalo, že míňajú peniaze na veci a služby, ktoré nepotrebujú. Približne polovici z nich sa takéto nepotrebné životné náklady darí v nejakej miere obmedzovať. Pätina opýtaných však priznala, že sa o to snažia márne. „No a máme tu aj tri percentá Slovákov, ktorí si uvedomujú, že majú zbytočné výdavky, no nevadí im to a ani sa ich preto nechystajú zredukovať. Na druhej strane treba povedať, že ide o prirodzenú vlastnosť, keď si chcú ľudia takto urobiť radosť a potešiť sa napríklad novým mobilom, luxusnou kabelkou, parfumom alebo najnovším modelom lyží. Samozrejme, mali by prihliadať na svoje finančné možnosti a zbytočne sa príliš nezadlžovať,“ hovorí manažér zákazníckej spokojnosti spoločnosti Home Credit Miroslav Zborovský.             

Vyhodené peniaze hlavne na potraviny a alkohol
Keď si to „rozmeníme na drobné“, najviac nepotrebných výdavkov smeruje na nákup potravín a nealkoholických nápojov, je to spolu až 43 percent prípadov. Približne tretina ľudí potom uvádza alkohol a tabak a štvrtina si uvedomuje zbytočné výdavky na dopravu a cestovanie. Nasledujú oblečenie a obuv, potom náklady na bývanie a energie, drogériu, ďalej na voľnočasové aktivity a taktiež na elektroniku a spotrebný tovar. Najmenej ľudia spomínajú zbytočné výdavky na zdravie, sú to len 4 percentá. „Je zaujímavé, ako rozdielne vnímajú svoje nepotrebné náklady muži a ženy. Tak napríklad v prípade drogérie a kozmetiky sa priznáva k zbytočným výdavkom   len necelých 9 percent mužov, u žien je to už 22 percent. Podobne je to aj s oblečením a obuvou, kde zbytočne míňa peniaze11 percent mužov, no u žien je to až trojnásobok,“ dopĺňa Miroslav Zborovský. 

Väčšina by dokázala na nepotrebných nákupoch ušetriť desiatky eur 
Štyria z desiatich ľudí to vidia tak, že po zredukovaní zbytočných výdavkov by mesačne dokázali z rodinnej kasy ušetriť do 50 eur. Ďalšia tretina to odhadla na sumu od 50 do 100 eur a takmer štvrtina by vedela takto usporiť aj viac ako stovku. A kde sa Slováci najviac reálne snažia ušetriť? V prieskume najčastejšie uvádzali alkohol a tabak (39 %) a následne oblečenie a obuv (33 %). Potom sú to výdavky na cestovanie a dovolenky, ďalej na bývanie a energie a až potom sú to ušetrené peniaze na nákup potravín a nealkoholických nápojov. Na zdraví sa snaží ušetriť len jeden zo sto Slovákov. „Zbytočné výdavky majú ľudia nezriedka aj pri spravovaní vlastných financií. Vo vlastnom záujme je preto vhodné urobiť si poriadok aj v tejto oblasti. Napríklad detailne si porovnať produkty rôznych finančných inštitúcií, ktoré sa v dôležitých detailoch často líšia. Nevýhodné úvery sa dajú spojiť do jedného výhodnejšieho, čím sa dá usporiť na mesačných splátkach, rovnako tak aj na zbytočných duplicitných poplatkoch a poisteniach. Dobré je si tiež sledovať splatnosť kreditky a využívať jej bezúročné obdobie a neplatiť tak nič navyše. Ideálne je taktiež bez omeškania platiť všetky mesačné splátky a účty a vyhnúť sa tak sankčným poplatkom a pokutám,“ dodáva M. Zborovský.


* Prieskum realizovala od 17. 9. do 21.9. 2018 agentúra STEM/MARK metódou CAWI, na reprezentatívnej vzorke slovenskej populácie 506  respondentov, vo veku 18 – 60 rokov.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Tlačové správy

Moderná mobilita, ktorá presahuje rámec vozidla

17.04.2019 16:45

Luxusný elegán EQC 1886 s inteligentnými asistentmi pre pohodlie, aj tak by sa dal nazvať nový elektromobil. Limitovaná špeciálna edícia Mercedes-Benz novej éry: EQC 1886 (kombinovaná spotreba elektri ...

Tlačové správy

Zdieľaná ekonomika sa v únii začína rozmáhať. Slováci najviac využívajú ubytovanie

17.04.2019 10:06

Vlani až 19 % Európanov využívalo zdieľanú ekonomiku. Najčastejšie využívali zdieľané ubytovanie, najmä izby, apartmány, domy či vidiecke chaty, pričom si to objednávali prostredníctvom webu alebo apl ...

Tlačové správy

Techsummit 2019: Digitálne spoločnosti, kybernetická bezpečnosť, biznis a spolupráca

17.04.2019 09:52

Ako má Európa čeliť konkurencii hráčov, ako sú USA a Čína, v procese všeobecnej digitalizácie, ako lepšie rozbehnúť a správne nasmerovať umelú inteligenciu, priemysel 4.0 či smart mestá a riešiť kyber ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

FORPSI 042019

Najnovšie videá

IXPO 2019


PC forum button