ŠKODA OCTAVIA 4. generácie prichádza aj v elektrifikovaných verziách

0

Po uvedení čisto elektrického CityGo iV a plug-in hybridnej verzie Superb iV prichádzajú teraz aj na náš trh elektrifikvané verzie novej generácie ŠKODA OCTAVIA e-TEC, iV a RS iV.

My sme mali možnosť vyskúšať si tieto novinky ešte pred ich uvedením na trh. Nové elektrifikované modely dopĺňajú ponuku motorizácií a prinášajú ekologickú alternatívu ku klasickým konvenčným palivám.

Technológia mild-hybrid v modeli e-TEC umožňuje pri brzdení rekuperovať kinetickú energiu a ukladať elektrickú energiu v batérii s napätím 48 V. Tá sa potom využíva na elektrickú podporu (boost) spaľovacieho motora, ktorý umožňuje vyvinúť krútiaci moment do 50 Nm. V určitých jazdných situáciách je potom tiež možné spaľovací motor vypnúť a vozidlo nechať dobiehať zotrvačnosťou. Mild-hybridná technológia pritom dokáže znížiť spotrebu priemerne až o 0,4 l na 100 km.

Ešte zaujímavejšou alternatívou je však plug-in hybridná OCTAVIA iV, ktorá disponuje lítiovo-iónovou vysokonapäťovou batériou s kapacitou 13 kWh. Tá umožňuje dojazd s čisto elektrickým pohonom do 60 km v cykle WLTP. Maximálny krútiaci moment elektromotora 330 Nm, ktorý je k dispozícii okamžite po rozbehu, zabezpečuje výraznú akceleráciu. Aj vďaka tomu môže najvýkonnejšia OCTAVIA RS iV zrýchliť z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy a jazdiť maximálnou rýchlosťou až 225 km/h.

OCTAVIA e-TEC s mild-hybridným pohonom a motorizáciou 1,0 TSI 81 kW (110 k), pracuje v spojení so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Liftback v základnej výbave AMBITION začína na 22 410 eur, variant combi štartuje od 23 360 eur. Vo výbave je možné nájsť interiér Ambition, 16-palcové disky z ľahkej zliatiny TWISTER, sedem airbagov, LED predné a zadné svetlomety, 8,25” infotainment systém SWING či parkovacie senzory vzadu.

O bezpečnosť sa starajú asistenti LANE ASSIST (udržiavanie v jazdnom pruhu) a FRONT ASSIST s núdzovým brzdením. Komfort na palube zabezpečí dvojramenný multifunkčný volant, dvojzónová automatická klimatizácia, 8 reproduktorov, funkcia Bluetooth, tempomat s obmedzovačom rýchlosti či lakťová opierka JUMBO BOX. Samozrejme, nechýba záruka na 5 rokov alebo 100 000 km, služby Care Connect na 1 rok či ŠKODA Doživotná garancia Mobility Premium.

Plug-in hybridný pohon vychádza z modelu SUPERB iV . Nová ŠKODA OCTAVIA iV s motorizáciou 1,4 TSI so systémovým výkonom 150 kW (204 k) a šesťstupňovou automatickou prevodovkou DSG štartuje od 31 760 eur. Ponúka sa vo variantoch liftback a combi, vo výbavách AMBITION a STYLE. Základná výbava AMBITION obsahuje interiér Ambition, 18-palcové disky VEGA z ľahkej zliatiny, funkciu kontroly tlaku v pneumatikách, navigačný systém COLUMBUS s 10” displejom, Virtuálny kokpit, 8 reproduktorov, LED svetlá vpredu a vzadu, bezkľúčové štartovanie KESSY GO, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, podporu Bluetooth a Smartlink+ a mnoho ďalšieho. O bezpečnosť na palube sa stará 7 airbagov a asistenti LANE ASSIST (udržiavanie v jazdnom pruhu) či FRONT ASSIST s núdzovým brzdením.

OCTAVIA RS iV s motorizáciou 1,4 TSI 180 kW (245 k) a šesťstupňovou automatickou prevodovkou DSG je vrcholným modelom ponuky a štartuje na sume 37 460 eur za verziu liftback, resp. 38 410 eur za verziu combi. Bohatú základnú výbavu tvoria čierne detaily v exteriéri spolu s 18-palcovými diskami COMET, športový interiér RS, Bi-LED Matrix svetlomety s natáčaním, uvítacím efektom a vzadu aj s dynamickou smerovkou, 8 airbagov, navigačný systém COLUMBUS s 10” displejom, Virtuálny kokpit, podpora Bluetooth, bezkľúčový prístup a štartovanie KESSY FULL, 3-ramenný športový volant s vyhrievaním, dvojzónová automatická klimatizácia, LED ambientné osvetlenie interiéru či lakťová opierka s priehradkou JUMBO BOX. O bezpečnosť sa starajú asistenti LANE ASSIST (udržiavanie v jazdnom pruhu), LIGHT AND RAIN ASSIST (svetelný a dažďový senzor) či FRONT ASSIST s núdzovým brzdením.

Počas krátkeho testu sme mali možnosť absolvovať okolo 150 km na verziách OCTAVIA SW iV a SW RS iV. Plug-in hybridný systém má rovnaké vlastnosti ako na modeli SUPERB iV ktorý sme už mali na redakčný test. Príjemným prekvapením boli špičkové asistenčné systémy ako inteligentný adaptívny tempomat ktorý sleduje vodiča a ak venuje pozornosť premávke, umožňuje automatický pohyb v kolóne či rozbeh na semafóroch. Pri jazde po diaľnici zobrazuje aj vozidlá detegované vo vedľajších pruhoch, pričom rozlišuje medzi nákladnými a osobnými. Udržiavanie v jazdom pruhu si poradilo aj s pomerne prudkými zákrutami na okreskách a dokáže rozlišovať aj rozostavané úseky ciest. Zaujímavé je aj čisto dotykové ovládanie infotainmentu s novou grafikou. Dotykovo ovládate aj strešné okno a rolety. Je to návykové a hrali sme sa s tým stále J. Viac informácií vám prinesieme po našich redakčných testoch.

Elektrifikované modely ŠKODA OCTAVIA si už môžu objednávať aj Slovenskí zákazníci. Mild-hybridná OCTAVIA e-TEC s motorizáciou 1,0 TSI 81 kW (110 k) štartuje s výbavou AMBITION od 22 410 eur, plug-in hybridná OCTAVIA s motorizáciou 1,4 TSI 150 kW (204 k) začína na 31 760 eur a najvýkonnejšia OCTAVIA RS s plug-in hybridným motorom 1,4 TSI 180 kW (245 k) je v ponuke od 37 460 eur.

Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať