Image
18.7.2017 0 Comments

Rozhovor: Vladimír Varzaly / Recept na úspech podľa Lenovo?

Recept na úspech podľa spoločnosti Lenovo? Ľudia, stratégia a inovácie.

Lenovo patrí k celosvetovým lídrom v inováciách. Čím prekvapí najbližšie?

Lenovo je na Slovensku známe asi najviac vďaka svojim smartfónom, tabletom a notebookom. Na akých priečkach sa umiestňujú tieto produkty z hľadiska počtu predaných kusov na slovenskom trhu v porovnaní s konkurenciou?

Lenovo je globálny líder v oblasti počítačov a stabilne najpredávanejšia značka počítačov a tabletov. Približne každý tretí notebook a každý štvrtý tablet predaný na Slovensku je značky Lenovo. V oblasti smartfónov sme už druhý rok po sebe druhým najpredávanejším výrobcom na našom trhu.

Ako sa darí vašim desktopom, pracovným staniciam, serverom a riešeniam storage?

ThinkCentre a ThinkStation sú dnes synonymom vysokej kvality, výkonnosti a spoľahlivosti, čo sú vlastnosti, ktoré oceňujú najmä naši tradiční firemní zákazníci. Zaujímavú podskupinu tvoria herné a tzv. all-in-one počítače, kde zákazníci oceňujú aj inovácie a dizajn. Servery a  riešenia storage u nás spadajú do divízie Data Centre Group (DCG), ktorá momentálne prechádza transformáciou na globálnej úrovni, takže už čoskoro sa dozviete viac o inováciách, smerovaní a stratégii, ale aj novom portfóliu produktov.

Ako vyzerajú vaše čísla v medziročnom porovnaní z hľadiska celkových tržieb? Aké percento z obratu venuje Lenovo do vlastného výskumu a vývoja a do ktorých oblastí? Je to v prevažnej miere hardvér?

Lenovo s ročným obratom  je globálna Fortune 500 spoločnosť, ktorá využíva svoje zdroje na výskum a rozvoj po celom svete. Záväzok k inováciám nám pomáha odlíšiť naše produkty od konkurencie, preto výrazne investujeme do rozvoja a výskumu. Za uplynulý fiškálny rok sa tieto investície vyšplhali približne na 1,5 miliardy dolárov, čo predstavuje asi 3,3 % tržieb skupiny. Nejde pritom iba o investície do hardvérových inovácií, ale aj cloudových služieb a softvérových riešení. V januári 2017 sme aj vďaka tomu získali spolu 62 ocenení na prestížnej Consumer Electronics Show (CES). Nedávno sme zasa predstavili revolučný výrobný proces, ktorý dramaticky redukuje dosah na životné prostredie a znižuje uhlíkové emisie. Táto špičková inovácia nám prináša konkurenčnú výhodu, ktorá nám pomáha aj naďalej zvyšovať podiel na trhu naprieč všetkými podnikmi spoločnosti.

Na ktoré technologické „vychytávky“, ktoré vzišli z vášho vlastného vývoja v jednotlivých produktových skupinách, ste najviac hrdí?

Najviac ma teší množstvo technologických zlepšení v osvedčených produktových radoch ThinkPad a Yoga. ThinkPad oslavuje tento rok už 25. výročie a za štvrťstoročie je jeho história plná inovácií. Produkty Lenovo Yoga zasa priniesli zážitkovú revolúciu v spôsobe používania notebookov a tabletov v rôznych polohách.

Pokiaľ ide o revolučné inovácie, trendy udávame aj v smartfónoch, kde sme priniesli prevratný produkt Lenovo Moto Z s Lenovo Moto Mods. Mnoho výrobcov smartfónov sa dostalo do slepej uličky v snahe vyrobiť modulárne zariadenie. Naše Moto Mods prekvapili jednoduchosťou a praktickým riešením, ako zmeniť svoj smartfón na vreckový projektor, na fotoaparát s 10× optickým zoomom, na hernú konzolu alebo ako pripojiť výkonné reproduktory JBL, prípadne rozšíriť SP o veľkokapacitnú batériu.

Myslíte si, že sa končí éra tradičných desktopov?

Ja si to nemyslím. Aj keď v mnohých oblastiach tradičné desktopy nahradili notebooky, tablety či dokonca smartfóny, stále je tu veľká skupina firemných zákazníkov, štátna správa, ale aj domácnosti a hráči.

Môže smartfón s dokovacou stanicou s pripojením na klávesnicu a monitor podľa vás plnohodnotne nahradiť desktopové riešenie? Pripravujete takéto riešenie? Ak áno, kedy ho asi uvediete na trh?

V dnešnej dobe vidíme veľa riešení šitých na mieru užšej skupine ľudí. Výborný príklad je náš jedinečný tablet Yoga Book. Prináša do praxe niekoľko úplne nových možností využitia výpočtovej techniky. Ak ho napríklad otvoríte ako knihu, na jednej strane môžete písať perom poznámky alebo kresliť a na druhom „liste knihy“ vidíte, ako sa vaše poznámky digitalizujú. Lenovo predstavilo aj funkčnú štúdiu smartfónu, ktorý premieta klávesnicu na pracovný stôl. Podľa mňa však budú ľudia na vytváranie komplexného obsahu stále využívať plnohodnotné notebooky a desktopy.

Virtuálna realita je fenomén, na ktorý sa pripravujú všetci výrobcovia. Kedy asi predstavíte váš headset Daydream Standalone a čo si od neho sľubujete?

Tento produkt vzišiel zo spolupráce firiem Lenovo a Google a mal by byť pripravený v druhej polovici roka. VR je veľmi zaujímavá téma a na Daydream Standalone sa veľmi tešíme. Prinesie opäť jedinečné riešenie a vysokú kvalitu za rozumnú cenu.

Na aké novinky sa môžeme tešiť na jeseň a záver roka?

Neprezradím veľa konkrétneho, ale smerovanie divízie DCG ukáže už letná konferencia v New Yorku. Virtuálna realita a Daydream Standalone, produkty pre hráčov pod značkou Legion či druhá generácia Lenovo Moto Z s ďalšími pripojiteľnými modmi sú všetko špičkové produkty, na ktoré sa naši zákazníci môžu tešiť v najbližších mesiacoch.

Čo sú kľúčové zložky úspechu produktov značky Lenovo v celosvetovom rozsahu? Je to ich dobrá cena? Technologická inovatívnosť? Premyslený marketing?

Je to viacero faktorov naraz a výsledkom je úspech značky. Celé je to o ľuďoch, stratégii, produktoch a inováciách. Lenovo má rozmanitý globálny tím, ktorý aj naďalej láka talenty z celého sveta. Tento tím spája súbor hodnôt, ako sú zameranie na zákazníka, tímová práca, podnikanie a inovácie. Každého zamestnanca podporujeme v tom, aby sa správal ako majiteľ spoločnosti. Dôležitá je dôvera v lokálny manažment v regiónoch a krajinách, kde sa z veľkej časti zachovali rozhodovacie právomoci, marketing a spôsob práce s partnermi.

Ďalší dôležitý faktor je hybridný výrobný model. Medzi poprednými technologickými spoločnosťami je úplne jedinečný a dáva nám významnú konkurenčnú výhodu, čo nám umožňuje uvádzať na trh viac inovácií a efektívnejšie využívať príležitosti. Výrobné priestory sa nachádzajú v Japonsku, USA, Mexiku, Indii, Brazílii, Nemecku a na mnohých lokalitách v Číne.

V neposlednom rade je to aj široké portfólio a štyri piliere nášho biznisu:

PC and Smart Device Business Group je zameraná na počítače, tablety, smart zariadenia, AR a VR.

Data Center Group ponúka kompletné portfólio serverov, dátových úložísk, sietí, softvéru a služieb.

Mobile Business Group podniká v oblasti smartfónov.

Capital and Incubator Group sa zameriava na vývoj nových technológií a zároveň na pokračovanie v rozvoji našich platforiem cloudu a spracovania veľkých objemov dát.

Skúsenosti v IT priemysle mám viac ako 21 rokov, prácou pre Lenovo som strávil 12 rokov. Vždy som sa považoval za manažéra, o ktorom výsledky hovoria hlasnejšie než jeho slová.

Dávam prednosť dôslednej práci pri dosahovaní trvalo udržateľného rastu a postupujem krok za krokom na základe dobre premyslenej stratégie. Spoločnosť Lenovo je jeden z dvoch zamestnávateľov, pretože som verný a preferujem dlhodobé ciele.

Obchodné výsledky

Slovensko

Podľa výsledkov prieskumu spoločnosti IDC za finančný rok 2016 – 2017 (1. 4. 2016 – 31. 3. 2017) je Lenovo na prvom mieste v predaji tabletov na slovenskom trhu s podielom takmer 25 %. V skupine PC, kam spadajú počítače a notebooky, sa v predaji na Slovensku s trhovým podielom viac ako 30 %  Lenovo dostalo na prvé miesto. V predaji smartfónov za kalendárny rok 2016 je na druhom mieste s podielom 20 %.

Svet  

V obchodnej skupine PC and Smart Devices (PCSD), ktorá zahŕňa PC, tablety a smart zariadenia, stúpol predaj za štvrťrok medziročne o 4,9 % na 6,7 mld. USD. Dodávky za štvrťrok stúpli o jedno percento na 14,4 milióna, čo je o štyri body lepšie ako priemer trhu. Príjem pred zdanením za štvrťrok bol 288 miliónov USD, čo znamená medziročný pokles o 4,7 %.

Skupina Lenovo Mobile Business Group (MBG), ktorá zahŕňa smartfóny Moto a Lenovo, zaznamenala nárast tržieb o 19,7 % za štvrtý štvrťrok mimo Číny s celkovými predajmi v hodnote 1,7 miliardy USD. Dodávky smartfónov za štvrťrok stúpli o 17,4 % na 11,3 milióna kusov mimo Číny, čo výrazne prekonalo očakávania trhu (o 12,8 bodu).

V sekcii Data Center Group (DCG), ktorá zahŕňa servery, úložiská, softvér a služby, klesol predaj za štvrtý štvrťrok v porovnaní s predchádzajúcim rokom o 13,7 % na 850 miliónov USD. Za celý fiškálny rok poklesli tržby o 10,6 %, čo predstavuje celkové predaje na úrovni 4,1 miliardy USD.

* výsledky za 4Q 2016

 

 

 

 

 

 

 

 

Zobrazit Galériu

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín

Recenzia: Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Edition 1886 / Rodinná elektrická prémiovka

14.11.2019 00:00

V letnom dvojčísle ste si mohli prečítať článok o trojici prémiových elektromobilov Jaguar i-Pace, Audi e-Tron a Mercedes-Benz EQC400. V prípade Mercedes-Benz však išlo iba o opis a prvé dojmy, pretož ...

Magazín

Peugeot 508 GT Line / Keď si pomýliš triedu

11.11.2019 12:58

S novým Peugeotom 508 som sa po prvýkrát stretol na minuloročnom autosalóne v Ženeve, kde budil veľkú pozornosť. Po teste musím priznať, že zaslúženú. Výrobca tentoraz stavil na karosársku verziu fast ...

Magazín

WATTBOOSTER / Keď potrebujete viac energie

12.11.2019 10:55

Neoddeliteľná súčasť elektromobility je nabíjacia infraštruktúra. V princípe sa delí na dva základné typy, na AC (striedavé) a DC (jednosmerné) nabíjanie. AC nabíjanie je tak­zvané pomalé nabíjanie a ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Brother_300x600

Najnovšie videá