Image
8.6.2017 0 Comments

Rozhovor: Peter Halmo, Lexmark

Lexmark má novú vlastnícku štruktúru a intenzívne cieli aj na SMB a domácich spotrebiteľov

V spoločnosti Lexmark došlo k významným zmenám, jednak čo sa týka vlastníkov, jednak chce firma svojimi produktmi osloviť nielen tradičných zákazníkov, teda veľké firmy, ale ponúka tlačiarne a služby aj pre SMB a spotrebiteľský segment. O týchto zmenách nám porozprával Peter Halmo, ktorý má na starosti produkty Lexmark na slovenskom a českom trhu.

PCR: Aká je stratégia spoločnosti Lexmark po zmene vlastníkov?

PH: Spoločnosť Lexmark prešla veľkými zmenami, na prelome rokov 2016/2017 sme boli odkúpení novými investormi Apex, PAG Asia Capital a Legend Holdings, pričom Legend Holdings je aj investorom spoločnosti Lenovo. Noví majitelia sa rozhodli, že spoločnosť zmení smerovanie. Za posledné roky sme známi predovšetkým z korporátneho biznisu. Našimi klientmi sú napríklad Tesco, Tatra banka, Prima banka či Billa, no Lexmark nebol od ukončenia výroby radu inkjet aktívny v maloobchodnom sektore. Teraz by sme sa do retailu a sektora SMB chceli vrátiť, pretože práve tu vidíme veľký potenciál.

PCR: Aké produkty ste pripravili pre tento segment?

PH: Je pravda, že v minulosti sme nemali pre tento segment vhodné produkty, cena a kapacita našich tlačiarní bola dimenzovaná pre veľké firmy. Na začiatku mája sme prišli na trh s novým hardvérovým portfóliom zariadení pre malé firmy a spotrebiteľský segment. Tieto zariadenia sú funkčne rovnaké ako tlačiarne pre podnikový sektor, ale sme zmenili kapacity tonerov tak, aby vyhovovali potrebám zákazníkov z tohto segmentu. Na ilustráciu, kapacita tonerov pre tlačiarne určené do veľkých firiem sa začínala na úrovni 10 000 vytlačených strán, pre spotrebiteľský segment sa začína kapacita tonerov na hodnote 2500 strán. Výhodná je aj jednoduchá výmena tonerov, tento úkon zvládne každý bežný spotrebiteľ.

PCR: V čom je konkurenčná výhoda vašich tlačiarní?

PH: Je to predovšetkým kvalita. Tieto zariadenia patria k absolútnej špičke, vlani sme napríklad získali významné ocenenie od renomovanej ratingovej spoločnosti Buyer’s Laboratory Inc. v oblasti A4 farebného segmentu. Boli sme označení ako jednotka v spoľahlivosti a kvalite farebnej tlače a aj dizajne zariadení. Z toho je zrejmé, že naši zákazníci dostanú špičkovú kvalitu. Konkurenčná výhoda je, samozrejme, aj rýchlosť tlače. Pre rôzne modely je rôzna, no aj najlacnejšia tlačiareň Lexmark vytlačí prvú stranu do 7 sekúnd a rýchlosť tlače je od 33 strán za minútu už pri základných modeloch.

Ako pridanú hodnotu od júna 2017 poskytujeme štvorročnú záruku na všetky naše zariadenia. Podmienkou je len zaregistrovanie. Registráciu rozhodne odporúčam, zákazníkom sa to vráti v podobe predĺženej záruky zadarmo. Zaujímavá je aj služba Lexmark Cartridge Collection Program (LCCP) na zber použitých tonerov a zásobníkov, čím prispievame k ekológii.

PCR: Dokážu vaše tlačiarne tlačiť aj dokumenty z mobilných zariadení?

PH: Významná súčasť našej spoločnosti je aj softvérová divízia, v posledných rokoch Lexmark realizoval niekoľko akvizícií softvérových spoločností a získali sme riešenia na tlač cez mobilné aplikácie. Tieto aplikácie „in house“ rozvíjame a vieme sa prispôsobiť požiadavkám klientov. Viac informácií nájdete na našej stránke v sekcii venovanej mobilnej tlači.

PCR: Kde si môžu vaše zariadenia kúpiť domáci spotrebitelia a malí podnikatelia?

PH: Na Slovensku máme dvoch veľkých distribútorov a veľa partnerov, ich zoznam nájdete na našej webovej stránke lexmark.sk. Predaj v maloobchodných sieťach podporujeme marketingovými kampaňami. Naše produkty nájdu zákazníci v bežnej predajnej sieti, napríklad v predajniach výpočtovej techniky a, samozrejme, aj v obchodných sieťach ako OKAY či TPD.

PCR: Aké sú vaše plány do budúcnosti?

PH: Vízia spoločnosti Lexmark je veľmi ambiciózna, chceli by sme sa stať jednotkou na slovenskom trhu. Za tým je, samozrejme, veľmi veľa práce, no verím, že v spolupráci s našimi partnermi sa to môže podariť. Naša spoločnosť sa napriek čiastočnej zmene orientácie aj na SMB stále zameriava aj na podnikový sektor, v ktorom sme veľmi úspešní, a takisto na prenajímanie zariadení.

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín 1

Mazda 3 hatchback G122 / Koncept pretavený do reality

09.07.2019 13:00

Novú Mazdu 3 sme po prvýkrát videli na minuloročnom ženevskom autosalóne a už tam budila veľký záujem. Výrobca sa totiž jej koncept rozhodol takmer bez zmien pretaviť do sériového modelu. Okrem veľmi ...

Magazín

Route 66 so Sony RX100 VI

09.07.2019 12:32

Prémiový kompakt Sony RX100 je tu už v 6. generácii. My sme ich už niekoľko testovali, ale vždy šlo o bežné redakčné testy. Fotoaparát je vďaka svojim miniatúrnym rozmerom, jednoduchej obsluhe a špičk ...

Magazín

Hyundai Kona Chilli je štýlová mestská provokatérka

09.07.2019 12:27

Hyundai Kona. Kompaktné SUV, ktoré od svojho uvedenia na trh vzbudzuje pozornosť svojím extravagantným dizajnom. Svojská, sebavedomá a tak trocha drzá. Aj preto si získala srdcia už takmer 120-tisíc z ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Najnovšie videá