Image
17.8.2019 0 Comments

Robotika: možnosti programovania a senzorová výbava pokročilého robota InO-Bot

Postupne sme predstavili niekoľko robotov, ktoré sa používajú, alebo začínajú používať na školách, pri výučbe logického myslenia, algoritmizácie a následne programovania. Zatiaľ čo roboty Bee-Bot a Blue-bot len vykonávali naprogramované inštrukcie, bez akejkoľvek väzby na prostredie, v ktorom sa robot pohyboval, robotické autíčko PRO-BOT, ktoré sme predstavili v jednom z predchádzajúcich dielov už malo mechanické snímače nárazu v prednom a zadnom nárazníku, takže pri náraze do prekážky mohlo realizovať naprogramované úkony. Tieto roboty sa programovali priamo pomocou tlačidiel na tele robota. InO-Bot je pokročilejší robot s množstvom senzorov. Programuje sa cez počítač, alebo tablet v grafickom blokovom programovacom jazyku. InO-Bot sa pripojuje pomocou Bluetooth rozhrania a má obojsmernú komunikáciu. Deti vďaka tomu vidia ako sa vykonávajú jednotlivé inštrukcie v reálnom čase a v prípade problému vidia, kde nastal. 

Robot má  ultrazvukový merač vzdialenosti, štyri senzory priblíženia v rohoch, senzory na sledovanie nakreslenej čiary, mikrofón na snímanie zvuku a merač intenzity osvetlenia. Do robota je možné vložiť fixku, aby robot mohol kresliť. Môžete progranovať jej zdvihnutie a spustenie a tak ovplyvniť, kedy robot kreslí a kedy sa len presúva. Pomocou 8 RGB LED diód môžete indikovať rôzne stavy. Vpredu sú taktiež dve biele LED diódy.

Prostredie na programovanie v jayku Scratch je k dispozícii na https://scratch.mit.edu/scratch2download/  a k nemu zavádzací program TTS Launcher z webovej stránky TTS. prípadne si môžete na smartfón, alebo tablet stiahnuť z aplikačného obchodu Gogle Play, alebo Apple App Store aplikáciu InO-Bot. 

Robot je perfektný na pochopenie programovania reakcií na údaje zo senzorov, keď sa robot dostane do očakávanej, alebo neočakávanej situácie, napríklad aby sa vedel vyhýbať prekážkam. Taktiež sa žiaci naučia ako naprogramovať sledovanie čiary.  Hodne zábavy si žiaci užijú, ak namiesto fixky upevnia na robota akčnú minikameru a napíšu si program na ovládanie pohybu pomocou kláves, či dotykových tlačidiel.  

Kreslenie šetťuholníka

Vyhýbanie sa prekážkam

 

Program, ktorý keď sa zníži úroveň osvetlenia zapne svetlá

Test detektorov priblíženia s LED indikáciou

 

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mikrokontroléry

IoT prakticky: Python na ESP32 V – ovládanie displejov LED, LCD a OLED

12.11.2019 00:10

V predchádzajúcej časti https://www.pcrevue.sk/a/IoT-prakticky--Python-na-ESP32-IV--kniznica-octopus-na-obsluhu-hardveru-a-komunikacie sme ukázali konfiguráciu knižnice Octopus, ktorá obsahuje triedy ...

Mikrokontroléry 3

IoT prakticky: predstavujeme jednodoskový mikropočítač ASUS Tinker board – konkurenta Raspberry Pi

06.11.2019 00:00

Tinker board je jednodoskový počítač s vysokým výkonom a grafickým výstupom. Rozmermi a konštrukčným formátom je podobný populárnemu mikropočítaču Raspberry Pi. Jeho srdcom je moderný štvorjadrový pro ...

Mikrokontroléry

IoT prakticky: Python na ESP32 IV, knižnica octopus na obsluhu hardvéru a komunikácie

05.11.2019 00:10

ESP 32 je plnohodnotná IoT platforma pretože umožňuje priame pripojenie k internetu cez WiFi. Aby ste mohli využívať WiFi pripojenie, potrebujete nastaviť pripojenie k WiFi routeru. Predpokladáme, že ...

Žiadne komentáre

ACER_122019

Videá