Image
9.12.2017 0 Comments

Renault ZOE Z.E.40. Elektromobil s dojazdom až 400 km (Podľa NEDC)

Renault v našich končinách zatiaľ v elektromobilite veľa vody nenamútil, neznamená to však, že by nemal čo ponúknuť. Prvýkrát bol Renault ZOE Z.E. predstavený na Ženevskom autosalóne v roku 2012. Prvá komerčná verzia používa batériu s kapacitou 22 kWh a má normovaný dojazd podľa NEDC 240 km. Reálny dojazd sa pohybuje okolo 170 km. Napriek tomu, že u nás sme sa o ZOE zatiaľ dozvedali iba sprostredkovane, patrí tento drobec k najpredávanejším elektromobilom a na európskom trhu mu patrí dokonca prvenstvo. Preto sme uvítali možnosť otestovať jeho najnovšiu verziu Z.E. 40, ktorá je vybavená novou batériou s kapacitou až 41 kWh a jej dojazd podľa NEDC je až 400 km, pričom v praxi sa pohybuje okolo veľmi dobrých 300 km. V súčasnosti budú jeho najväčšími konkurentmi Opel Ampera-e a Tesla Model 3, obidva s podobným dojazdom. Ani jeden z týchto modelov však doposiaľ na našom trhu nie je dostupný. Ak nepočítame automobily Tesla Model S a X, ktoré však patria do inej cenovej kategórie, Renault ZOE Z.E. 40 v súčasnosti v pomere ceny a dojazdu na našom trhu nemá konkurenciu. Renault patrí k popredným výrobcom v oblasti elektromobilov. Z jeho vývoja vyšlo viacero zaujímavých konceptov elektromobilov. Jeden z nich bol elektromobil s vymeniteľnými akumulátormi. Myšlienka spočívala v tom, že pri dlhších cestách nemusíte čakať na dobitie batérie, ale v špeciálnej stanici vám ju automat vymení za novú, dobitú. Žiaľ, tento koncept naráža na nutnosť budovania nákladnej infraštruktúry, ktorá by mala zmysel iba vtedy, keby všetky elektromobily mali rovnakú batériu. Ak sa pozriete na realitu, výrobcovia sa nedohodli ani na spoločnej zásuvke. ZOE sa na všetkých trhoch dosiaľ predáva trochu ináč ako ostatné elektromobily. Zaplatíte iba cenu auta a batériu máte na lízing, takže v prípade jej zlyhania vám ju vymenia. Tento koncept však u nás fungovať nebude a ZOE sa predáva rovnako ako ostatné elektromobily. Poďme sa na tohto drobca pozrieť bližšie. Čo sa ukrýva pod kapotou ZOE sa od zákla ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín

Predstavujeme slovenské startupy: INNCON

05.02.2018 14:23

INNCON – Innovative Construction je startup, ktorého cieľom je priniesť inovácie na zefektívnenie a skvalitnenie technologických postupov v oblasti stavebníctva. Autorom nosnej myšlienky startupu je D ...

Magazín

Android Things platforma pre IoT

05.02.2018 16:55

Internet vecí je a bude obrovský biznis a žiadna z globálnych IT firiem nechce zmeškať túto príležitosť. Výnimkou nie je ani Google. Prvý pokus v tejto oblasti urobila spoločnosť v roku 2015, keď pred ...

Magazín

Nissan X-TRAIL 2.0DCI 177 all mode 4X4-I: Tradícia v novom kabáte

05.02.2018 16:44

X-Trail je celosvetovo najpredávanejší model výrobcu a jeho tretia generácia je na trhu už 3 roky, takže prišiel na rad facelift. Ten prináša o niečo agresívnejší výzor, ktorému v prednej časti teraz ...

Vyhľadávanie

PC forum button

Najnovšie videá