Image
7.5.2015 0 Comments

Reklama v mobilných aplikáciách

V aplikačných obchodoch pre dominantné mobilné platformy môžete niektoré aplikácie zakúpiť a iné stiahnuť zadarmo. Aj vývojári aplikácií distribuovaných zadarmo však chcú za svoju prácu odmenu, a tak mnohé z týchto aplikácií zobrazujú reklamné informácie. Námetom článku je pohľad na problematiku reklamy v aplikáciách očami používateľov aplikácií, vývojárov aj inzerentov. Distribučné modely free aplikácií Pri aplikáciách, ktoré sú na prvý pohľad zadarmo, sa v praxi okrem profitu zo zobrazovaných reklám využíva viac marketingových distribučných modelov. Často používaný je tandem aplikácia zadarmo + platená aplikácia. Účelom aplikácie zadarmo je propagovať platenú aplikáciu formou demoverzie. Podľa výsledkov miniankety medzi používateľmi tabletov z rôznych vekových kategórií do sekcie platených aplikácií v aplikačných obchodoch chodí pravidelne menej než 5 percent oslovených, ale väčšina z nich si približne raz za tri mesiace pozrie aj rebríček top v kategórii platených aplikácií. Podľa praktických skúseností autora s tandemom základnej verzie aplikácie Bluetooth analyzer zadarmo a platenej aplikácie Pro s rozšírenou funkcionalitou pre platformu Windows 8.1 si aplikáciu kúpi približne jeden zo 150 používateľov základnej verzie, a to napriek tomu, že rozšírená aplikácia sa ponúka za druhú najnižšiu cenu 1,99 €. Príklad pomeru stiahnutia základnej aplikácie zadarmo a platenej aplikácie s rozšírenou funkcionalitou Aj demonštračné či „light" aplikácie však v poslednom čase začínajú zobrazovať reklamu, čím odrádzajú potenciálnych záujemcov. Veľmi populárny je model freemium, ktorý využíva nákupy v aplikácii. Základné funkcie sú zadarmo, pokročilejšie si používateľ musí dokúpiť. Ďalšia možnosť je apelovať na snahu spokojných používateľov nejako sa zavďačiť. Preto niektorí vývojári vo vhodnom okamihu (najčastejšie spolu s výzvou na ohodnotenie aplikácie) zobrazia aj číslo svojho účtu. Iní vývojári publikujú platenú aplikáciu za najnižšiu možnú cenu, ktorá má len symbol ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín

Vitajte v 20. rokoch 21. storočia: Technológie, ktoré budú formovať nasledujúce desaťročie

14.02.2020 13:43

Máme za sebou už pätinu 21. storočia a s novým desaťročím prichádzajú nové výzvy a technológie, ktoré zmenia spôsob nášho života. Digital Trends nazrel do krištáľovej gule a ponúkol pohľad na to, čo p ...

Magazín

Technologické trendy, ktoré zmenia náš život

14.02.2020 13:31

1) Umelí ľudia Samsungu Neoni predstavujú naozaj „nový druh života“ 2) Konverziou tepla z oceánu bude možné zásobovať energiou celé krajiny 3) Úplne nová forma existencie: Xenobot je živý, programov ...

Magazín

Reportáž: TV Philips 2020 / Pohlcujúci zážitok pre všetky zmysly

07.02.2020 14:52

Philips predstavil koncom januára v Amsterdame kľúčovým partnerom a médiám technológie a nové modely svojich televízorov na rok 2020. V úvode označil Kostas Vouzas, CEO spoločnosti TP Vision TV & ...

Vyhľadávanie

itSMF 2020

Najnovšie videá