Image
3.4.2019 0 Comments

Recept na úspešný e-shop? Tovar doma už nasledujúci deň a dobré recenzie

Slováci sú veľmi nároční zákazníci. Pri nákupoch online by chceli spojiť štandardné výhody kamenného obchodu (tovar okamžite k dispozícii, renomovaný obchod) a e-shopu (široký výber, podrobné informácie o produkte, dobré recenzie na sociálnych sieťach a porovnávačoch, doprava zdarma). Vyplýva to z čerstvých výsledkov tradičného prieskumu spoločnosti DPD, E-shopper barometer 2018.

Slovenskí zákazníci e-shopov najviac oceňujú, ak obchodník ponúka dopravu zadarmo a uvádza detailný popis predávaných produktov. Objednaný tovar najradšej platia v hotovosti po doručení (na dobierku) a doma ho chcú mať už na druhý deň. Naopak, od nákupu ich odradia zlé recenzie na sociálnych sieťach a cenových porovnávačoch, či chýbajúce skladové zásoby.

Online zákazníci nemajú radi, ak pri nákupe objavia skryté poplatky. Podľa prieskumu takmer tretina opýtaných kupuje najradšej v obchodoch, ktoré ponúkajú dopravu zadarmo (32 %) a detailne popíšu predávané produkty (29 %), necelá štvrtina ľudí (23 %) oceňuje, ak k finálnej cene produktu už nie sú napočítané žiadne ďalšie skryté poplatky. Pre zákazníkov je tiež dôležitá možnosť platby v hotovosti po doručení, či možnosť bezplatného vrátenia tovaru.

Zlé hodnotenie zákazníkov odrádza
Prieskum tiež ukázal, že pre ľudí je veľmi dôležité hodnotenie e-shopu na sociálnych sieťach a porovnávačoch. Takmer polovica nakupujúcich (46 %) uviedla, že zlé recenzie ich od nákupu odradia. Zákazníci tiež neradi nakupujú v obchodoch, ktoré nemajú tovar na sklade, alebo uvádzajú príliš dlhý čas doručenia. E-shop bez skladových zásob odradí každého tretieho človeka. Pre ľudí je tiež veľmi dôležitá bezpečnosť platby. Ak má internetový obchod slabé zabezpečenie platieb, až štvrtina potenciálnych zákazníkov z neho radšej odíde ku konkurencií.

Slováci platia „kešom“ a kartami. Tovar chcú na druhý deň
Platba v hotovosti po doručení tovaru, na dobierku, je na Slovensku stále najobľúbenejšia. Najradšej tento spôsob podľa prieskumu využívajú až dve tretiny zákazníkov. Rastúce nároky na rýchlu dodávku tovaru kopíruje i zrýchlenie platieb.Platby platobnou kartou používa pri nákupoch už 45 % ľudí, čo predstavuje medziročný rast o 7 percentuálnych bodov. Naopak, klasický bankový prevod je na ústupe. Kým v roku 2017 túto možnosť využívala až takmer polovica zákazníkov (49 %) slovenských e-shopov, aktuálne je to už len 38 %.

Na kvalite doručovania Slovákom záleží
Pre absolútnu väčšinu ľudí je dôležitá rýchlosť a pružnosť doručovania tovaru. Až 92 % ľudí vyžaduje doručenie tovaru na druhý deň od objednania. Takmer rovnako dôležité sú pre zákazníkov možnosti zmeny času a spôsobu doručenia. Až pre dve tretiny Slovákov je dôležité vedieť ešte pred nákupom, ktorá kuriérska spoločnosť im tovar doručí. Dôvodom je podľa nich najmä zvýšenie komfortu, ale aj možnosť výberu doručovateľa, ktorý poskytuje kvalitné služby.


Prieskum E-shopper barometer 2018 bol realizovaný na vzorke 24 328 respondentov z 21 európskych krajín a Ruska starších ako 18 rokov. Zo Slovenska bolo zastúpených 1013 respondentov.

Zobrazit Galériu
Autor: DPD

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Internet 2

Deklarácie digitálnej nezávislosti: Pripravuje sa štrajk proti Facebooku, Instagramu a spol.

03.07.2019 00:15

Ľudia by mali tento týždeň, konkrétne 4. a 5. júla, na 48 hodín prestať používať sociálne siete. Vyzýva ich na to Dr. Larry Sanger, spoluzakladateľ online encyklopédie Wikipedia. Dôvody vysvetľuje na ...

Internet

Affinity Publisher: Podstatne lacnejšia konkurencia pre Adobe InDesign

25.06.2019 00:15

Britská firma Serif uvoľnila finálnu verziu publikačného nástroja Affinity Publisher pre Windows a Mac, ktorý konkuruje programom ako Adobe InDesign.  Ide o softvér na tvorbu digitálnych aj tlačených ...

Internet 10

Tri dôvody, prečo nová kryptomena Facebooku zrejme neuspeje

21.06.2019 00:15

Facebook urobil nedávno veľké ohlásenie – oznámil dlho očakávanú kryptomenu libru a súbor technológií na vytvorenie trhu pre ňu. Hoci ide o ambiciózny projekt, ktorý má niekoľko jedinečných aspektov, ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Najnovšie videá