Image
16.2.2019 0 Comments

Ray tracing v hernej grafike: Čo prináša a ako funguje

Minulý rok NVIDIA vydala GPU GeForce RTX a ako hlavnú novinku priniesla podporu grafiky vykresľovanej ray tracingom. Asi už viete, že ray tracing je metóda dovoľujúca kvalitnejší a dokonalejší obraz oproti tomu, ktorý používame teraz. V čom však spočíva rozdiel a čo môžete od ray tracingu čakať? Práve na to sa pozrieme v tomto článku. Ray tracing nie je nová vec. Táto metóda vykresľovania siaha hlboko do ranej histórie počítačov. Za počiatok sa považuje práca Arthura Appela z roku 1968. Ďalšie dôležité zlepšenia potom prišli v osemdesiatych rokoch. A ray tracing sa už takisto dlho používa na „rendering“ v programoch, ako sú 3ds Max, Blender a podobne – typicky na profesionálne vizualizácie a grafiku. Dôvod, prečo sa zatiaľ nedostal do počítačových hier, bol v hardvérovej náročnosti. Jednotlivé finálne snímky sa vykresľujú pomerne dlho a filmové štúdiá používajúce túto technológiu vo filmoch na ne majú výpočtové klastre (tzv. renderovacie farmy). Aby bolo jasné, v čom ray tracing spočíva a čo nové prináša v porovnaní s doterajším spôsobom vykresľovania 3D grafiky v hrách, pozrieme sa najprv na to, ako vlastne táto 3D grafika funguje. Základom zobrazenia súčasných hier je 3D modelovanie. Oproti grafike v starých hrách (ale aj v niektorých nových), kde sú plošne kombinované animované 2D obrazy, je obraz hernej 3D grafiky vytváraný z objektov modelovaných ako trojrozmerné štruktúry vo virtuálnom priestore. Tie sú potom pri zobrazení na monitore (alebo displejoch okuliarov VR) premietnuté z určitého pohľadu do dvojrozmernej plochy, ktorú človek/hráč vníma.  Objekty, medzi ktoré sa počíta aj pozadie, podlaha, strop a pod., jednoducho všetko, čo sa bude dať vo výslednom pohľade vidieť, sú tvorené polygónmi. Polygón (doslova mnohosten) je rovnako ako napríklad kocka alebo hranol zo školských učebníc tvorený úsečkami, ktoré sa spájajú vo vrcholoch (vertexoch). Obyčajne je polygón poskladaný z veľkého množstva trojuholníkov (tie tvoria základ geometrie, tzv. primitive), ta ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín 1

Mazda 3 hatchback G122 / Koncept pretavený do reality

09.07.2019 13:00

Novú Mazdu 3 sme po prvýkrát videli na minuloročnom ženevskom autosalóne a už tam budila veľký záujem. Výrobca sa totiž jej koncept rozhodol takmer bez zmien pretaviť do sériového modelu. Okrem veľmi ...

Magazín

Route 66 so Sony RX100 VI

09.07.2019 12:32

Prémiový kompakt Sony RX100 je tu už v 6. generácii. My sme ich už niekoľko testovali, ale vždy šlo o bežné redakčné testy. Fotoaparát je vďaka svojim miniatúrnym rozmerom, jednoduchej obsluhe a špičk ...

Magazín

Hyundai Kona Chilli je štýlová mestská provokatérka

09.07.2019 12:27

Hyundai Kona. Kompaktné SUV, ktoré od svojho uvedenia na trh vzbudzuje pozornosť svojím extravagantným dizajnom. Svojská, sebavedomá a tak trocha drzá. Aj preto si získala srdcia už takmer 120-tisíc z ...

Vyhľadávanie

Najnovšie videá