Image
16.2.2019 0 Comments

Ray tracing v hernej grafike: Čo prináša a ako funguje

Minulý rok NVIDIA vydala GPU GeForce RTX a ako hlavnú novinku priniesla podporu grafiky vykresľovanej ray tracingom. Asi už viete, že ray tracing je metóda dovoľujúca kvalitnejší a dokonalejší obraz oproti tomu, ktorý používame teraz. V čom však spočíva rozdiel a čo môžete od ray tracingu čakať? Práve na to sa pozrieme v tomto článku. Ray tracing nie je nová vec. Táto metóda vykresľovania siaha hlboko do ranej histórie počítačov. Za počiatok sa považuje práca Arthura Appela z roku 1968. Ďalšie dôležité zlepšenia potom prišli v osemdesiatych rokoch. A ray tracing sa už takisto dlho používa na „rendering“ v programoch, ako sú 3ds Max, Blender a podobne – typicky na profesionálne vizualizácie a grafiku. Dôvod, prečo sa zatiaľ nedostal do počítačových hier, bol v hardvérovej náročnosti. Jednotlivé finálne snímky sa vykresľujú pomerne dlho a filmové štúdiá používajúce túto technológiu vo filmoch na ne majú výpočtové klastre (tzv. renderovacie farmy). Aby bolo jasné, v čom ray tracing spočíva a čo nové prináša v porovnaní s doterajším spôsobom vykresľovania 3D grafiky v hrách, pozrieme sa najprv na to, ako vlastne táto 3D grafika funguje. Základom zobrazenia súčasných hier je 3D modelovanie. Oproti grafike v starých hrách (ale aj v niektorých nových), kde sú plošne kombinované animované 2D obrazy, je obraz hernej 3D grafiky vytváraný z objektov modelovaných ako trojrozmerné štruktúry vo virtuálnom priestore. Tie sú potom pri zobrazení na monitore (alebo displejoch okuliarov VR) premietnuté z určitého pohľadu do dvojrozmernej plochy, ktorú človek/hráč vníma.  Objekty, medzi ktoré sa počíta aj pozadie, podlaha, strop a pod., jednoducho všetko, čo sa bude dať vo výslednom pohľade vidieť, sú tvorené polygónmi. Polygón (doslova mnohosten) je rovnako ako napríklad kocka alebo hranol zo školských učebníc tvorený úsečkami, ktoré sa spájajú vo vrcholoch (vertexoch). Obyčajne je polygón poskladaný z veľkého množstva trojuholníkov (tie tvoria základ geometrie, tzv. primitive), ta ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín

ŠKODA SCALA Style: 1,5 TSI 110 kW 7AP Priestor aj výkon pre rodinu

18.09.2019 13:38

Škoda Scala prichádza ako nástupca modelu Rapid. Využíva koncernovú platformu MQB A0, teda rovnakú, na ktorej je postavený napríklad VW Polo. Scala však má väčšiu dĺžku a predĺžený rázvor, a tak vnúto ...

Magazín

Range Rover Evoque 2020 First Edition: Futuristický interiér aj množstvo technológií

18.09.2019 11:30

Nový Range Rover Evoque je pokračovaním veľmi úspešného modelu, ktorý prišiel na trh už v roku 2011. Ako dosvedčuje aj 217 ocenení a viac ako 750 000 celosvetovo predaných kusov, originálny štýl Julia ...

Magazín

Balkánsky trip

02.09.2019 12:57

Balkán má stále nádych nespútanej divočiny s rúškom neznáma. Asi aj preto sme sa ho rozhodli tento rok prejsť krížom na motorkách. Dobrá partia piatich ostrieľaných motorkárov na cestných endurách a h ...

Vyhľadávanie

AMCHAM 2019

Najnovšie videá

elearn

IT GALA stvorec 2019