Image
12.2.2019 0 Comments

Prvá služba svojho druhu na Slovensku - kuriéri sú zároveň aj anketári

Kuriéri zo spoločnosti Slovak Parcel Service (SPS) už neposkytujú len doručovateľské služby, ale sú z nich aj anketári. Na Slovensku vznikla unikátna služba v oblasti prieskumov spotrebiteľských preferencií a verejnej mienky, v rámci ktorej sa na zbere dát podieľajú kuriéri. Ide o unikátny biznis model, ktorý je jedinečný nielen na Slovensku ale aj v Európe.

Pilotný zber dát prostredníctvom kuriérov bol realizovaný ešte na jeseň minulého roka, kedy sa na Slovensku konali komunálne voľby. Ďalší testovací zber dát prebiehal koncom januára a týkal sa prieskumu verejnej mienky súvisiaceho s nadchádzajúcimi prezidentskými voľbami. Týmto systémom je možné realizovať zber dát za účelom realizácie prieskumu verejnej mienky ako aj spotrebiteľských nálad, preferencií a očakávaní.

„V ostatnom období sa v spoločnosti Slovak Parcel Service sústreďujeme najmä na technologické inovácie, ktoré zefektívňujú procesy v oblasti doručovateľských služieb. Ako prví sme prišli s tzv. Biometrickým podpisom a teraz sme rozhodli rozšíriť oblasť nášho podnikania aj o prieskumy spotrebiteľských preferencií a verejnej mienky,“ hovorí Ján Ťurek, konateľ spoločnosti Slovak Parcel Service.

Kuriéri spoločnosti Slovak Parcel Service sú vybavení najmodernejšími tabletmi, kde majú okrem iného aj anketové otázky. Kuriéri zbierajú dáta a odpovede na anketové otázky od klientov, ktorých primárne navštevujú za účelom doručenia zásielky, ale tiež od iných, náhodných osôb. „Takýto zber dát je najmä mimoriadne rýchly. Už do 3 až 4 hodín, prakticky v priebehu jedného dopoludnia, vieme získať dostatočne veľkú reprezentatívnu vzorku aj 1500 respondentov. Oproti doteraz zaužívanému spôsobu zberu dát je táto forma teda mimoriadne rýchla a efektívna,“ dodáva Ťurek.

Na tomto unikátnom riešení zberu a vyhodnotenia dát spolupracuje Slovak Parcel Service so startupom Axepto, ktorý poskytuje technologické know-how, a poradenskou firmou Restartup zaoberajúcou sa prieskumami verejnej mienky najmä v oblasti politického marketingu. “Vo svojej podstate spájame doručovanie akejkoľvek zásielky či elektronickej zmluvy na akékoľvek miesto. Systém vyvíjame ako multiprieskumnú platformu pre okamžité sledovanie výsledkov vďaka ich elektronickému spracovaniu,” povedal Peter Nízl, konateľ spoločnosti Axepto, ktorá riešenie vyvinula.

Spoločnosť Restartup má v tomto projekte na starosti dizajnovanie prieskumu, správne formulovanie otázok a odpovedí a, samozrejme, štatistickú prácu s dátami, ich vyhodnocovanie a interpretovanie. „Podľa reakcií na náš prvý verejne publikovaný prieskum je zrejmé, že odborná sociologická, politologická a marketingová verejnosť sa tomuto rýchlemu a inovatívnemu spôsobu zberu dát veľmi teší. Doba je rýchla a vyžaduje si aj rýchle informácie pre strategické rozhodovanie,“ dodáva Daniel Kerekes, konzultant spoločnosti Restartup.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Tlačové správy

365.bank ako prvá banka na Slovensku spúšťa služby Fitbit Pay a Garmin Pay

25.04.2019 16:15

Od dnešného dňa majú klienti 365.bank možnosť platiť hodinkami Fitbit a Garmin. Tento jednoduchý, rýchly a bezpečný spôsob platenia prináša 365 spolu so spoločnosťou Mastercard ako prvá banka na našom ...

Tlačové správy

3 tipy na predĺženie životnosti telefónu a batérie

25.04.2019 12:33

Smartfón sa zaradil do kategórie vecí, bez ktorých si už ani len nevieme predstaviť náš bežný deň. S telefónom zaspávame, vstávame, ideme do fitnescentra, používame ho v práci či pri dohadovaní si str ...

Tlačové správy

Platforma Cisco integruje obľúbené cloudové úložiská a ponúka nové možnosti využitia videa

25.04.2019 10:09

Cisco rozširuje možnosti svojej platformy Cisco Webex. Tá už dlhodobo patrí k lídrom na trhu v riešeniach pre firemnú komunikáciu. Zákazníci spoločnosti Cisco budú mať k dispozícii nové integrácie s ú ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Informačná a kybernetická bezpečnosť prakticky

Najnovšie videá



PC forum button