Image
10.11.2019 0 Comments

Produkuje elektromobil naozaj viac CO2 ako diesel?

Elektromobilita je tu s nami a je logické, že má množstvo zástancov, ale aj odporcov. Tí druhí s vďakou prijímajú akúkoľvek správu podporujúcu ich odpor k elektromobilite, ktorá sa mihne v médiách. Žiaľ, žijeme v čase sociálnych médií a ich povrchných a nekritických konzumentov, a tak stačí, ak sa objaví správa zaváňajúca senzáciou, a mnohé médiá ju bez overenia a často bez rozmyslu vydávajú za čistú pravdu. Jedna z takých je aj správa, ktorá sa už dlhšie sporadicky pretriasa v rôznych „odborných“ médiách. Jej pôvodcom je Inštitút pre ekonomický výskum so sídlom v Mníchove (IFO), ktorý v nej konštatuje: „Elektromobily sú viac znečisťujúca forma dopravy ako vozidlá s dieselovým motorom.“  Štúdia vychádza zo situácie na nemeckom trhu, pričom zohľadňuje nepriaznivý energetický mix Nemecka, pozostávajúci z veľkého percenta elektrickej energie vyrábanej z fosílnych palív. Vzhľadom na množstvo energie potrebnej pri výrobe akumulátorov majú byť emisie CO2 v najlepšom prípade o niečo vyššie ako emisie vznetového motora.    Na najväčšom štadióne v Amsterdame je inštalované batériové úložisko zložené čiastočne zo starších akumulátorov z elektromobilov Leaf s kapacitou až 2,8 MWh Uvedená štúdia IFO však bola krátko po vydaní spochybnená a nemecké médiá zverejnili podrobné analýzy, ktoré odhalili v správe množstvo chýb a nepresností. Nehovoriac o tom, že veľa predchádzajúcich štúdií tvrdí pravý opak. Ak sa zbežne pozrieme na to, čo štúdia tvrdí, už v základe je porovnanie tendenčné. Porovnáva sa tu Tesla Model 3 so 75 kWh batériou s Mercedesom C220, pričom tieto vozidlá majú diametrálne odlišný výkon (473 koní oproti 194 koňom v prípade Mercedesu), pričom pri Tesle je bezdôvodne zvýšená hodnota CO2 o 16 % oproti oficiálnym údajom. V správe sa navyše používajú údaje zo starého a nepresného cyklu NEDC oproti presnejším WLTP. Tendenčnosť správy však najviac vidieť na tom, že pri elektromobile je započítaná výroba energie počas celého životného cyklu, zatiaľ čo pri spaľovacích au ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín

BMW 530e xDrive Sedan / Výkon aj ekonomická prevádzka

03.12.2019 13:33

Plug-in hybrid BMW 530e som testoval aj v minulom roku, tentoraz sa mi však dostala do rúk modernizovaná verzia a rovno v konfigurácii s pohonom xDrive. Novinka je zvonku v podstate zhodná s pred ...

Magazín

Ako sa vyvíjajú batérie do elektromobilov

04.12.2019 13:09

Mali sme možnosť nahliadnuť do nového centra BMW Group Battery Cell Competence Centre v Mníchove, špecializovaného na výskum a vývoj batérií. Zameraním tohto interdisciplinárneho centra je napredovať ...

Magazín

Nabíjacia infraštruktúra pre elektromobily

04.12.2019 12:50

Nová európska legislatíva tlačí výrobcov ­automobilov prísnejšími limitmi pre produkciu CO2. Hranica maximálnej priemernej flotilovej produkcie CO2 je 95 gramov na kilometer. Ide o priemernú hodnotu p ...

Vyhľadávanie

ACER_122019

Najnovšie videá