Prieskum medzi divákmi TV: Slováci sú ochotní platiť za televízne služby podstatne viac ako v roku 2015

Tlačové správy
0

Viac ako 86 percent respondentov výskumu NMS Market Research uviedlo, že sú spokojní s kvalitou satelitného signálu ASTRA. Zároveň 82 percent ľudí pozitívne hodnotí široké portfólium kanálov dostupných prostredníctvom platformy Skylink, ktorý v rámci Slovenskej republiky prijíma signál cez orbitálnu pozíciu ASTRA 23.5 supňa východne.

Prieskum ďalej odhaľuje že viac ako dve tretiny opýtaných, celkovo 76 percent, používa platené televízne služby. „Jedná sa predovšetkým o ľudí, ktorí sledujú televíziu často a preferujú televízny obsah v HD kvalite. Títo ľudia zároveň hovoria, že sú spokojní s ponukou kanálov, ktorú majú k dispozícii,“ upresňuje výsledky výskumu Martin Ornass-Kubacki, viceprezident a regionálny riaditeľ spoločnosti SES Video CEE. 

Užívatelia sú taktiež ochotní platiť za programové balíčky omnoho viac, ako tomu bolo v minulosti. Ešte v roku 2015 by za televízne služby takmer polovica Slovákov (48 percent) zaplatila maximálne 5 EUR. Tento rok uviedlo roznákú čiastku iba 19 percent respondentov. Mierne klesol aj počet divákov, ktorí by za televíziu rdi platili 6 - 10 EUR, a to z 33 percent na 30 percent. Naopak, rapídne vzrástol počet ľudí, ktorým nevadí zaplatiť za širšiu programovú ponuku aj vyššiu čiastku - 25 percent (v roku 2015 iba 9 percent) akceptuje poplatok od 11 do 15 EUR, pre 12 percent (predtým iba 4 percentá) opýtaných je prijateľné zaplatiť aj 16-20 EUR.Viac ako 21 EUR by bez problémov zaplatilo 6 percent ľudí, pričom v minulých rokoch bolo ochotných zaplatiť túto cenu iba jedno percento divákov.

mercedes itg barter

Je logické, že platené TV služby zákazníkom poskytujú podstatne zaujímavejšiu ponuku a ďalšie doplnové služby v porovnaní s bezplatnou alternatívoiu. Užívatelia zároveň získavajú možnosť sledovať programy v HD, či dokonca UHD rozlíšení. Sú tu aj ďalšie benefity, ako je sledovanie programov z archívu, digitálna videopožičovňa, či iné. Až 44 percent ľudí vo výskume uviedlo, že si tento rok plánuje zaobstarať novú televíziu. Hlavnými uvedenými dôvodmi je vyššie rozlíšenie obrazovky, väčšia uhlopriečka obrazovky a zastaraný prijímwač,“ doplňuje Martin Ornass-Kubacki.

WS Slovakia

Všetky autorove články
Slovensko prieskum TV domacnost zabava peniaze

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať