Image
8.2.2017 1 Comments

Prieskum: Väčšina používateľov inteligentných telefónov za aplikácie vôbec neutráca

Viac ako polovica používateľov smart telefónov neutráca žiadne peniaze za mobilné aplikácie (či už formou platenia za stiahnutie, alebo nákupom vnútri aplikácie). Ako však ukazuje najnovší prieskum spoločnosti Gartner, výdavky používateľov za nákupy v aplikáciách rastú. „Nákupy v aplikáciách sú miestom, kde sú používatelia ochotní platiť - výdavky v tejto oblasti stúpli medziročne o 26 %, zatiaľ čo výdavky na sťahované aplikácie narástli v roku 2016 len o 4 %,“ hovorí vedúci výskumu Gartneru Stephanie Baghdassarianová. Stredná výška trojmesačnej útraty sa tak podľa aktuálneho prieskumu pohybovala v roku 2016 na úrovni 11,59 dolára v prípade nákupu v aplikáciách a 7,67 dolára pri aplikáciách kupovaných pred stiahnutím.

Platenie za stiahnutie aplikácií zvyčajne súvisí s menšou celkovou útratou. Respondenti, ktorí míňajú 15 dolárov a viac za štvrťrok, tak s väčšou pravdepodobnosťou robia prostredníctvom nákupov v aplikáciách. „To je dané predovšetkým tým, že drvivá väčšina aplikácií, za ktoré sa platí vopred, má cenu do dvoch dolárov. Oproti tomu aktivácia prostredníctvom nákupu v aplikácii zvyčajne vychádza z toho, že zákazník zistil, že je pre neho aplikácia skutočne užitočná, a rád za ňu minie viac,“ vysvetľuje Baghdassarianová.

Útrata za aplikácie pre inteligentné telefóny za štvrťrok (v amerických dolároch)

Vplyv na výšku výdavkov majú takisto vek a pohlavie. Starší millennials (ľudia vo veku 25 až 34 rokov) utrácajú najviac tak v podobe platenia za stiahnutie, ako aj formou nákupu v aplikáciách - v priemere ide o 13,4, respektíve 19 dolárov. Druhá skupina s najvyššími výdavkami sú príslušníci mladšej generácie X (vek 35 až 44 rokov), ktorí tiež míňajú viac za nákupy v aplikáciách než za stiahnuté aplikácie.

„S rastúcim vekom však badať menšiu ochotu míňať peniaze cestou nákupu v aplikáciách a rastie podiel výdavkov za aplikácie platené vopred,“ hovorí Baghdassarianová. „Vo vekovej skupine 18-24 rokov sú nízke priemerné výdavky za stiahnutie aplikácií a vysoké za transakcie vnútri aplikácií - v pomere 3,8 oproti 12,1 dolára. Tento trend bude pravdepodobne silnieť s tým, ako bude generácia mladších millennials starnúť.“
 

Zobrazit Galériu
Autor: KPC-Group

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

q

1 Comments

  1. môj názor reakcia na: Prieskum: Väčšina používateľov inteligentných telefónov za aplikácie vôbec neutráca
    9.2.2017 12:02
    Aj ja pridám svoj názor.

    Zatiaľ som si nikdy na mobil nekúpil žiadnu aplikáciu a neplánujem s tým začať.

    pretože..

    Nevidel som aplikáciu, ktorá by bola hodná 1 € + pretože, takmer vždy som našiel náhradu zadarmo, alebo, som tú aplikáciu vlastne ani nepotreboval.

    A ďalší dôvod

    Nechcem dať googlu platobné údaje mojej kreditnej karty, nechcem platiť cez telefón, nechcem využívať mobilbanking. Viem, že to už dávno majú, ale nechcem, aby to bolo spojené s mojim mobilom.
    Reagovať

Vyhľadávanie

SWAN_06

Najnovšie videá



PC forum button