Image
15.1.2019 1 Comments

Prieskum: Štvrtina zamestnancov bude v roku 2021 denne používať virtuálnych asistentov

Analytici spoločnosti Gartner predpovedajú nástup virtuálnych asistentov, ktorých dnes používajú len asi 2% zamestnancov, a to najmä v poisťovníctve, finančnej sfére a tiež v IT a zákazníckych službách. Pilotnou sférou, kde prebehlo testovanie a nasadzovanie prvých virtuálnych asistentov (VA), boli kontaktné centrá (v prvej vlne sa tak stalo najmä v anglicky hovoriacich krajinách).

S postupujúcou demokratizáciou AI a rozvojom presnejších a inteligentnejších konverzačných rozhraní sa postupne objavili rôzne nové typy VA: virtuálny osobný asistent (VPA - virtual personal assistant), virtuálny zákaznícky asistent (VCA - virtual customer assistant) a virtuálny podnikový asistent (VEA - virtual enterprise assistant).

Príkladom môže byť Alexa for Business spoločnosti Amazon, ktorá zamestnancom pomáha s úkonmi, ako je rozvrhnutie schôdzok alebo plánovanie ciest. MIKA spoločnosti Nokia potom napríklad pomáha špecialistom pri hľadaní odpovedí v rámci diagnostiky problémov či spracovaní komplexných úloh. Na trhu konverzačných platforiem - virtuálnych asistentov a chatbotov - sa dnes celosvetovo pohybuje viac ako tisícka dodávateľov. Počas niekoľkých nasledujúcich rokov možno očakávať preteky o to, kto dokáže ponúknuť nové užitočné funkcie a dodávatelia sa značne zmenia.

Hlasové rozhrania navrhnuté pre firmy čaká boom
Gartner predpovedá, že do roku 2023 bude prebiehať plná štvrtina interakcií zamestnancov s aplikáciami prostredníctvom hlasového rozhrania (oproti trom percentám v roku 2019). Hoci je väčšina chatbotov a VA stále postavená skôr na textovom rozhraní, prebieha rýchly rozvoj hostovaných služieb prevodu reči na text a textu na reč využívajúcich AI. Miera využívania hlasových riešení tak do budúcnosti porastie. 

Analytici Gartneru predpovedajú, že výdavky koncových zákazníkov a firiem na inteligentné reproduktory s VPA dosiahnu v roku 2021 3,5 miliardy dolárov. Nedávnym príkladom integrácie VPA smart reproduktorov v podnikoch je partnerstvo Amazonu s reťazcom hotelov Marriott. Ten používa zariadenie Echo s virtuálnym asistentom Alexa pre urýchlenie odhlásenia hostí z hotela a ovládanie vybavenia izieb.

V odvetví zdravotnej starostlivosti budú inteligentné reproduktory s VPA pomáhať najmä pri vzdialenej diagnostike a starostlivosti o seniorov. Hlasové technológie sú tiež už dnes používané lekármi pri zápise dát pacientov do systémov elektronických zdravotných záznamov. Rozpoznávanie hlasu možno využiť aj pri vyplňovaní žiadostí o vyšetrenie či zadávaní liekových receptov a ušetriť tak čas lekára.

Je pravdepodobné, že aj ďalší dodávatelia zakomponujú hlasovú interakciu do aplikácií pre klinickú sféru a hlas sa tak stane v oblasti zdravotnej starostlivosti štandardom. Hlasové rozhranie uvoľní zamestnancom v digitálnej sfére ruky z myší a klávesníc a umožní nový spôsob interakcie s podnikovými aplikáciami. Je to niečo, čo ocenia najmä zamestnanci v teréne.

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis

BBW 2019: inteligentné chatboty môžu firmám výrazne ušetriť čas aj peniaze

09.04.2019 00:05

V rámci konferencie Bratislava Business Week sa veľká pozornosť venovala aj využitiu technologických inovácii v biznise, medzi ktoré patria napríklad automatizované konverzačné nástroje vybavené umelo ...

Biznis

BBW 2019: Nie je náročné uspieť, ale úspech si udržať

03.04.2019 23:59

Máme za sebou tretí deň Bratislava Business Week, ktorý prebieha v týchto dňoch v hoteli DoubleTree by Hilton. Dnešný deň nebol výnimkou v porovnaní s ostatnými dňami konferencie, a tak sme mali možno ...

Biznis

„Fejkoví“ robo-advisori sú v skutočnosti drahší ako „živí“ investiční poradcovia

03.04.2019 00:05

Prudký vývoj informačných technológií spolu s konfliktom záujmov investičných poradcov viedli v uplynulých rokoch k vzniku tzv. robo-advisorov. Ide o internetové platformy, ktorých úlohou je suplovať ...

q

1 Comments

  1. hmmm reakcia na: Prieskum: Štvrtina zamestnancov bude v roku 2021 denne používať virtuálnych asistentov
    15.1.2019 09:01
    to si myslia výrobcovia. resp. prezentujú tento názor "každý deň" lebo už nemajú čo predávať, keďže nový mobil dnes je "rovnaký" ako nový mobil 2 roky dozadu.
    vidím, ako brutálne tlačia v.asistentov dopredu....

    A nemyslím si, že spravia revolúciu v obývačkách a domovoch.

    naopak, ak berieme ako asistentku napr. chatbota, na callcentrách, tak to je iná reč. Ale to je otázka 10 rokov (Slovensko 20 rokov), resp. slovenčina). Bude musieť prekonať ešte veľké prekážky na to, aby sa mohla dať do call centier. Musí byť viac ako 100% a to fakt ešte potrvá. Ale sme na tej ceste.
    Reagovať

Vyhľadávanie

Informačná a kybernetická bezpečnosť prakticky

Najnovšie videá

IXPO 2019


PC forum button