SAMSUNG_052020 SAMSUNG_052020 SAMSUNG_052020 Advertisement

Prieskum: Cez internet nakupujeme najviac oblečenie

Prieskumy trhu
0

nakupovanie_internet.jpeg Skúsenosti s nakupovaním cez internet má väčšina internetovej populácie. Až 85 % opýtaných už cez internet nakupovalo, zatiaľ čo len 15 % sa vyjadrilo, že takúto skúsenosť ešte nemá. Vyplýva to z prieskumu, ktorý uskutočnila agentúra TNS Slovakia v júli tohto roku na vzorke 500 respondentov. Až 51 % ľudí spomedzi tých, ktorí majú skúsenosti s online obchodmi, cez internet nakupuje hlavne oblečenie a obuv. Necelá polovica nakupuje prostredníctvom internetu aj knihy (48 %) a elektroniku (45 %). Medzi najčastejšie nakupované tovary na internete patria aj mobilné telefóny (30 %), lístky na rôzne podujatia a parfumy (oba po 28 %), hry a hračky (23 %), autá, autodoplnky a autopríslušenstvo (20 %).

Prostredníctvom internetu nakupujú predovšetkým ľudia s vyšším vzdelaním. Naopak, online nakupovanie využívajú v menšej miere respondenti so základným vzdelaním, starší ľudia a obyvatelia malých obcí. Muži na rozdiel od žien nakupujú viac elektroniku, mobilné telefóny, auto, autodoplnky a autopríslušenstvo, softvér a hardvér. Naopak, ženy zase viac nakupujú oblečenie, obuv, parfumy, kozmetiku, šperky a hodinky.

Ako ďalej vyplýva z prieskumu, vysokoškolsky vzdelaní ľudia nakupujú v porovnaní s ostatnými viac knihy, lístky na rôzne podujatia, letenky, cestovné zájazdy, nábytok, vybavenie domácností, finančné služby, poistenie a tiež vzdelávacie služby. Obyvatelia Bratislavského kraja a ľudia z veľkých miest kupujú hlavne lístky na rôzne podujatia, letenky, cestovné zájazdy, parfumy a kozmetika. Ľudia v strednom veku nakupujú viac hry, hračky a tiež lístky na rôzne podujatia.

Pridať komentár