Image
29.4.2016 0 Comments

Prevádzkový zisk Sony vzrástol viac ako štvornásobne

Japonský výrobca elektroniky Sony Corp za svoj účtovný rok, ktorý sa skončil v závere marca, vykázal najväčší prevádzkový zisk od roku 2007, a to vďaka redukcii nákladov pri výrobe smartfónov a vysokému dopytu po herných konzolách PlayStation 4. Prevádzkový zisk firmy vzrástol viac ako štvornásobne na 294,2 mld. jenov (JPY), čo je zhruba v súlade s odhadom firmy, ktorý zverejnila tento mesiac.

Perspektívy rastu firmy Sony však môžu byť otázne, keďže jej divízia zariadení, ako sú kamerové moduly, batérie a senzory, ktorá bola kľúčová pre oživenie firmy v uplynulých rokoch, sa dostala do straty 29 mld. JPY. V predošlom účtovnom roku pritom vykázala zisk 89 mld. JPY. Spoločnosť Sony nezverejnila plán podnikania tejto divízie pre tento rok, keďže ešte vyhodnocuje vplyv tohtomesačného zemetrasenia, ktoré zastavilo závod na výrobu senzorov na juhu Japonska.

Spoločnosť Sony presúvala svoj záujem k výrobe produktov s vyššími maržami, ako sú senzory, ale globálne spomalenie trhu drahých smartfónov od záveru minulého roka poškodilo predaj senzorov. K hlavným klientom firmy Sony v tejto oblasti patrí spoločnosť Apple Inc, ktorá tento týždeň prvýkrát hlásila pokles predaja iPhonov, keďže čelí problému čoraz viac nasýteného trhu.

Autor: SITA

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis 6

Ktoré profesie budú najviac odolné zmenám na trhu práce?

31.12.2019 00:05

Automatizácia by v nasledujúcich rokoch mohla spôsobiť zrušenie miliónov pracovných miest. Ak ste v produktívnom veku, musíte sa týmto trendom zaoberať. V globálnej ekonomike totiž prebiehajú zmeny, k ...

Biznis

Business Intelligence z pohľadu developerky: Nové kompetenčné centrum v Košiciach

19.12.2019 00:12

V poslednej dobe sa business intelligence čoraz častejšie spája s konceptom ďalšej generácie reportingu (new generation reporting). Súhrn postupov, metód a analýz na prepájanie oblastí biznisu má pris ...

Biznis

Už aj firemný softvér chcú manažéri nakupovať cez e-shop

29.11.2019 00:10

Manažéri chcú nakupovať firemný softvér rovnako, ako si v súkromí objednávajú bežné potreby do domácnosti. Teda online. Príklon B2B segmentu k „e-shopom“ potvrdil nový prieskum od Futurum Research, do ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Najnovšie videá