Video: Virálna prehliadka robotov spoločnosti Boston Dynamics

1

Boston Dynamics je jedna z najznámejších robotických spoločností najmä vďaka virálnym videám o svojich robotoch v akcii. Medzi roboty, na ktoré sa zameriava v súčasnosti, patria Spot, Handle a Atlas. O nich a o videách hovoril CEO spoločnosti Marc Raibert na podujatí Web Summit 2019.

Spot je prvý komerčný produkt spoločnosti, tá ho však nepredáva, ale prenajíma za „niekoľko tisíc dolárov mesačne“. Môže ísť hore a dole po schodoch a pomocou kamier detegovať prekážky. Je riadený človekom, palubné počítače regulujú pohyb nôh a rovnováhu. Spot sa pohybuje rýchlosťou asi 5 km/h. Má predné, zadné a bočné kamery, ktoré mu pomáhajú pri navigácii, a rôzne režimy chôdze.

Nie je to však robot na „konečné použitie“. Používatelia môžu pomocou rozhrania API pridať softvér a vyvinúť preň aj vlastné senzory. Najnovší softvér pre Spota obsahuje aj autonómnu navigáciu. Používateľ môže nahrať mapu a určiť cestu, ktorou má robot prejsť.

Robot Handle je zatiaľ vo fáze prototypu. Ide o logistický robot, ktorý používa vizuálny systém na lokalizáciu paliet a identifikáciu škatule, ktorú potrebuje nájsť medzi ostatnými škatuľami.

Keďže väčšina práce s kartónovými škatuľami zatiaľ nie je automatizovaná a je to monotónna a nepríjemná činnosť, Boston Dynamics vidí obrovskú príležitosť na automatizáciu tejto úlohy pomocou mobilného manipulačného robota, ktorý je schopný vidieť, zdvihnúť a premiestniť škatuľu.

Aj humanoid Atlas je stále vo fáze prototypu. Ide o výskumný projekt spoločnosti, v rámci ktorého sa vyvíja nová technológia, ktorá bude raz nasadená do vlastného produktu. Najnovšia iterácia má hmotnosť 75 kg a je vybavená hydraulickou hnacou jednotkou, ktorá váži asi 5 kg a môže počas prevádzky robota produkovať 5 kW energie. A nedávno spoločnosť naučila svojho robota predvádzať gymnastické cviky.

Zdá sa, že videá Boston Dynamics sú vždy virálne, majú už desiatky miliónov videní. Sám CEO spoločnosti Marc Raibert hovorí, že sa im podarilo vybudovať značku práve cez YouTube.

Spoločnosť nie je financovaná rizikovým kapitálom, a tak jej zámerom nie je iba zarábať peniaze. Cieľom je vytvoriť stroje, ktoré sa môžu vo svete pohybovať rovnako efektívne ako ľudia a zvieratá. Komercializácia je len jedna vec na ceste k dosiahnutiu tohto cieľa. „Keď robíte takúto prácu, chcete ľuďom ukázať, čo robíte, a myslím si, že to je skutočná motivácia,“ povedal Raibert.

Videá sú však často aj kritizované, pretože v nich nevidieť, že roboty niekto riadi. Mnohí si preto myslia, že sú autonómne. Navyše videá neobsahujú ani nijaké technické podrobnosti, sú jasne určené na to, aby sa stali virálnymi. „Nechceme sa v nich venovať technickej dokumentácii,“ vysvetľuje Raibert. „Ľudia často uverejňujú videá o robotoch, ktoré sú sprevádzané rozprávaním. Nikto ich však nesleduje, pretože sa topia v technických detailoch, o ktoré sa väčšina ľudí nestará.“

Zdroj: venturebeat.com.

Redakcia

Všetky autorove články
stroj robot veda technika vyskum vývoj video

1 komentár

viralny reakcia na: Video: Virálna prehliadka robotov spoločnosti Boston Dynamics

21.11.2019 16:11
to slovo viralny je dopre na prd. existuje mnozstvo krasnych slovenskych slov, ktorym ho nahradite. nie .... preco bratia cesy nazyvaju vsetko krasnou cestinou? pouzivaju ju vsade a ak je to mozne aj zahranicne vyrazy nazyvaju cesky. ale slovaci ani za svet, musia sa opicit, a do hlavy im to vtlkaju media ... hanbime sa za slovencinu. Podla slovnika slov. jazyka slovo viralny neexistuje.
Nie je krajsie nieco ako:
najšírenejšie, najvychýrenejšie, najsledovanejšie, najkrajšie, najlepšie, najzaujímavjšie - videá
najkrajšia, najlepšia, ukážková, zaujímavá, dokumentačná - prehliadka

strašne amatersky to mnohí píšete tie články. Kde sú tie časy, keď ste začínali... tuším rok 2000, však si prečítajte niečo z archivu: https://web.archive.org/
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať