Prehliadač Brave bude odmeňovať používateľov za prezeranie reklám. Stojí za ním tvorca JavaScriptu

0

Brave je adblokový webový prehliadač, za ktorým stojí rovnomenný startup, založený Brendanom Eichom, tvorcom programovacieho jazyka JavaScript a bývalým CEO Mozilly. Jeho cieľom je nájsť nové spôsoby kompenzácie online vydavateľov, čo by bolo lepšie ako blokovanie reklamy. Brave Ads je kľúčová súčasť tejto vízie. Používatelia najnovšej desktopovej verzie prehliadača Brave sa môžu prihlásiť do programu Brave Ads.

Tí, ktorí sa tak rozhodnú, získajú 70 % príjmov z reklám, ktoré si pozrú. Odmeny budú mať formu kryptomeny BAT (Basic Attention Tokens), ktorú môžu používatelia zasa zdieľať s tvorcami obsahu, ktorý sledujú. Eich hovorí, že prehliadač je štandardne nastavený tak, aby na konci mesiaca daroval používateľovi BAT za jeho najnavštevovanejšie stránky. Spoločnosť má v pláne umožniť používateľom výmenu BAT za poukážky na hotelové a reštauračné služby. A napokon by si kryptomenu mohli vymeniť aj za regulárne „fiat meny“ prostredníctvom búrz ako Coinbase a Uphold.

Brave testuje systém od januára a Eich hovorí, že do programu sa zapojilo 40 % desktopových používateľov. Reklamy nenahrádzajú predtým blokovanú reklamu, ide o špeciálnu inzerciu od partnerov zapojených v programe, nezobrazuje sa rozmiestnená po stránkach, ale ako notifikácie, takže súkromie používateľov je do istej miery chránené.

Brave však zhromažďuje anonymizované údaje, aby inzerenti mohli vidieť, kto si pozrel ich kampane. Podľa Eicha je tento systém výhodný pre všetky zainteresované strany – tvorcov prehliadača, tvorcov reklám aj používateľov. Novinka je zatiaľ dostupná len v USA, Veľkej Británii, Nemecku, Francúzsku a Kanade.

Zdroj: techcrunch.com.

Redakcia

Všetky autorove články
peniaze reklama internet web online biznis video Digital dáta kryptomena

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať