Image
3.5.2019 0 Comments

Prehliadač Brave bude odmeňovať používateľov za prezeranie reklám. Stojí za ním tvorca JavaScriptu

Brave je adblokový webový prehliadač, za ktorým stojí rovnomenný startup, založený Brendanom Eichom, tvorcom programovacieho jazyka JavaScript a bývalým CEO Mozilly. Jeho cieľom je nájsť nové spôsoby kompenzácie online vydavateľov, čo by bolo lepšie ako blokovanie reklamy. Brave Ads je kľúčová súčasť tejto vízie. Používatelia najnovšej desktopovej verzie prehliadača Brave sa môžu prihlásiť do programu Brave Ads.

Tí, ktorí sa tak rozhodnú, získajú 70 % príjmov z reklám, ktoré si pozrú. Odmeny budú mať formu kryptomeny BAT (Basic Attention Tokens), ktorú môžu používatelia zasa zdieľať s tvorcami obsahu, ktorý sledujú. Eich hovorí, že prehliadač je štandardne nastavený tak, aby na konci mesiaca daroval používateľovi BAT za jeho najnavštevovanejšie stránky. Spoločnosť má v pláne umožniť používateľom výmenu BAT za poukážky na hotelové a reštauračné služby. A napokon by si kryptomenu mohli vymeniť aj za regulárne „fiat meny“ prostredníctvom búrz ako Coinbase a Uphold.

Brave testuje systém od januára a Eich hovorí, že do programu sa zapojilo 40 % desktopových používateľov. Reklamy nenahrádzajú predtým blokovanú reklamu, ide o špeciálnu inzerciu od partnerov zapojených v programe, nezobrazuje sa rozmiestnená po stránkach, ale ako notifikácie, takže súkromie používateľov je do istej miery chránené.

Brave však zhromažďuje anonymizované údaje, aby inzerenti mohli vidieť, kto si pozrel ich kampane. Podľa Eicha je tento systém výhodný pre všetky zainteresované strany – tvorcov prehliadača, tvorcov reklám aj používateľov. Novinka je zatiaľ dostupná len v USA, Veľkej Británii, Nemecku, Francúzsku a Kanade.

Zdroj: techcrunch.com.

Zobrazit Galériu
Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Internet

Falošné videá sa zameriavajú na pornografické úpravy ženských celebrít

14.10.2019 00:15

Nedávna správa spoločnosti Deeptrace Labs odhalila, že až 96 percent videí vytvorených umelou inteligenciou obsahuje pornografické úpravy ženských celebrít. Hoci technológia deepfake predstavuje hrozb ...

Internet 1

Slovensko je v rebríčku digitálnej konkurencieschopnosti až na 47. priečke

07.10.2019 00:20

Švajčiarsky inštitút IMD vydal už tretí rebríček digitálnej konkurencieschopnosti World Digital Competitiveness Ranking. Index meria kapacitu a pripravenosť 63 ekonomík prijímať a využívať digitálne t ...

Internet

Lidl spúšťa vlastný e-shop dostupný pre každého

04.10.2019 21:16

Lidl sa po dlhých prípravách rozhodol vstúpiť do digitálneho priestoru a byť tak bližšie k zákazníkovi. Predstavuje nový internetový obchod, ktorý už čoskoro nájdete na webovej adrese www.lidl-s ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ITAPA_2019

Najnovšie videá

SlovakiaTech 2019