Predstavujeme slovenské startupy: ProfitUp – riešenie BI pre maloobchod sa dá urobiť aj jednoducho

0

ProfitUp je riešenie business intelligence určené na zber, spracovanie a analýzu veľkého množstva maloobchodných dát. Má jasný cieľ - zvýšiť profit a zlepšiť ďalšie kľúčové ukazovatele maloobchodníkov.

Maloobchodné prostredie sa dnes vyvíja extrémne rýchlo a je vysoko konkurenčné. Aby maloobchodníci obstáli, mali by čo najefektívnejšie vyhodnocovať veľké množstvo dát - od výkonnosti predajní až po neustále sa meniace nákupné správanie zákazníkov. A práve na to je tu ProfitUp. Aplikácia vďaka prehľadnému spracovaniu takýchto dát umožní robiť správne rozhodnutia a zvyšovať tak tržby, znižovať náklady a zlepšovať ďalšie dôležité ukazovatele výkonu.

profitup3.jpg

O nás

Za aplikáciou ProfitUp stoja dvaja zakladatelia z Piešťan - Daniel Minárik a Jozef Štefanka. Daniel má dlhoročné skúsenosti s analýzou dát, plánovaním a maloobchodom zo spoločností ako Nike, Adidas alebo Tesco. Počas svojej profesijnej kariéry identifikoval problém s efektívnym zberom, analýzou a vyhodnocovaním veľkého množstva maloobchodných dát. Preto sa spojil s Jozefom Štefankom, expertom na programovanie, databázy a aplikácie, ktorý má za sebou napríklad úspešnú aplikáciu Assistant App - kalendár pre iOS ovládaný hlasom.

Zlomové body

Prvé práce na ProfitUp sa začali už koncom roka 2011, keď bola spustená prvá beta verzia s názvom RBi (Retail Business intelligence). Veľmi výhodné bolo, že už v začiatkoch bol ProfitUp testovaný na dátach reálneho a platiaceho klienta.

Zlomový bol rok 2012, keď sa aplikácii ProfitUp podarilo vyhrať ocenenie Podnikateľský nápad roka 2012. Prišla vlna medializácie a s oficiálnym uvedením ProfitUp na trh pomohla najlepšia agentúra na trhu Wiktor Leo Burnett. Okrem toho mali Daniel a Jozef možnosť pracovať s profesionálmi z poradenskej branže alebo získať cenné rady od business kouča Rudolfa Lukačku, ktorý spolu s Wiktor Leo Burnett pomohol aj so zmenou názvu na ProfitUp.

profitup2.jpg

V roku 2013 už ProfitUp používali klienti ako Adidas EAST, Tchibo, Martinus alebo PreDeti a priaznivý vývoj viedol k ďalšiemu zlomovému bodu - získaniu investora. Chalani investora nehľadali, keďže od začiatku sa snažili budovať firmu ako sebestačnú, bez nutnosti externého kapitálu. Nakoniec sa však rozhodli pre spoluprácu s Michaelom Rostockom Poplárom, s ktorým si sadli hlavne z ľudskej stránky a ktorého hlavným prínosom je koučing a pomoc s expanziou na zahraničné trhy.

Súčasnosť

V súčasnosti bola spustená už tretia verzia aplikácie ProfitUp a neustále pribúdajú noví klienti. V posledných mesiacoch sa chalani zameriavajú primárne na získavanie zahraničných partnerov a expanziu na okolité trhy.

Keďže implementácia ProfitUp sa dá zvládnuť bez fyzického zásahu do klientových systémov, je možnosť bez problémov implementovať aj klientov napríklad v Austrálii.

Ak vás aplikácia ProfitUp zaujala, môžete si detaily prezrieť na stránke www.profitup.sk.

VIZITKA PROFITUP

Rok vzniku nápadu a vytvorenia tímu: 2012
Abstrakt inovácie: Riešenie business intelligence zamerané na maloobchodný trh, ktoré je jednoduché na používanie, rýchle na implementáciu a cenovo dostupné.
Počet členov tímu na začiatku a teraz: na začiatku 2, momentálne 8
Spôsob financovania vývoja: vlastné zdroje
Najväčšie výzvy a prekážky v čase vývoja: Presvedčenie klientov, že cloud je bezpečný :)
Ako ich prekonali, kto im pomohol: Presvedčili sme ich :)
Celkový objem investícií do vývoja: 50 000 EUR
Rok založenia komerčnej firmy: 2012
Priama konkurencia vo svete: Microstrategy, SAP, Oracle, Quantisense
Zahraničné aktivity: partneri v Poľsku, Českej republike, Maďarsku, expanzia do ďalších krajín
Ročný obrat v roku 2013 a medziročný nárast: 61 000 EUR (prvý rok fungovania)

Pridať komentár