Image
16.4.2017 0 Comments

Predstavujeme slovenské startupy: Hipstersaurus Rex Apps (HRA)

Startup Hipstersaurus Rex Apps (HRA) vznikol v septembri 2015. Jeho zakladateľmi sú Mária Franková a Ján Matajzík, študenti FEI TUKE zaujímajúci sa o nové technológie a kreatívne podnikanie. Obaja sú už úspešnými absolventmi druhého stupňa Ekonomickej fakulty Technickej univerzity v oblasti financií, bankovníctva a investovania a v súčasnosti študujú už svoj druhý odbor. Aktuálnym štúdiom v odbore inteligentných systémov si dopĺňajú znalosti, ktoré plánujú aplikovať vo svojom startupe. Vzhľadom na svoje predchádzajúce skúsenosti sa prirodzene zamerali na podnikanie v hernom zábavnom priemysle. J. Matajzík končil štúdium obhajobou vlastnej hry, a keďže sa s M. Frankovou zhodli v predstavách o podnikaní, ich prvý krok bol prirodzeným pokračovaním toho, s čím už mali skúsenosti a čo ich oboch zaujímalo – vývoja herných aplikácií.

Vydanie prvej hry Shape Hunt v roku 2015 bolo pre startup zdrojom cenných skúseností v oblasti podnikania s Google Play a osvojenia si princípov vývoja hier ako mobilných aplikácií. Pozitívnou spätnou väzbou odbornej verejnosti a hráčov bol pre nich ohlas v podobe článkov, ktoré o hre vyšli v troch najväčších slovenských on-line portáloch zameraných na platformu Android a jej aplikácie. Hra získala aj veľmi dobré hodnotenie – 4,9 z možných 5.

V roku 2017 sa Hipstersaurus Rex Apps primárne zameriava na rozvoj dvoch kategórií hier pre platformu Android. Do prvej patria hry s edukačnými prvkami, ktoré sa snažia rozvinúť potenciál hráča. Nimi sa usilujú vyzdvihnúť vzdelávací potenciál hier, najmä zvyšovaním povedomia hráčov v rôznych oblastiach. Druhá kategória hier je zameraná na umelú inteligenciu (AI) a získavanie informácií o hráčovi ako osobe, a to na základe jeho interakcie s hrou. Tieto hry sa vedia hráčovi prispôsobiť na základe jeho herného štýlu alebo emócií, ktoré do nich vkladá. V budúcnosti by radi vyvíjali takisto hry, ktoré sa budú vedieť od hráča „učiť“ a na základe toho sa mu prispôsobovať a meniť tak svoj obsah a celkovú formu.

Zakladatelia startupu sa pri tvorbe hier nezameriavajú len na ich hrateľnosť a zábavnosť, ale aj na hľadanie potenciálu na trhu, ktorý sa postupne orientuje na hry založené na virtuálnej realite a prvkoch umelej inteligencie. Práve preto štúdium v tomto smere vnímajú ako cestu k odborníkom a aktuálnym vedomostiam.

V októbri 2016 sa prihlásili do súťaže Startup centra Technickej univerzity v Košiciach, v ktorej postúpili medzi 6 finálových tímov. Aktuálne sa orientujú na tvorbu komplexnejšej hry zameranej na rozvoj vedomostí. Koncept hry vychádza z kvízov a menších doplnkových hier, ktoré spoločne vytvárajú jeden celok. Hra, ktorú plánujú spustiť v apríli 2017, bude dostupná v anglickom a slovenskom jazyku na platforme Android. V druhom kole plánujú jej spustenie aj na platforme iOS. Popri vývoji hier sa naďalej aktívne vzdelávajú v odbore, a to nielen na univerzite, ale aj mimo nej. V budúcnosti sa chcú zamerať na hry zvyšujúce vzdelanosť a takisto na tie, ktoré by dokázali diagnostikovať človeka z hľadiska jeho sociálnych zručností či predpokladov na zamestnanie, ako aj na ďalšie alternatívne formy hier. Cieľom dvojice zakladateľov je predovšetkým zavádzať do hernej praxe inovatívne prvky, či už v rámci obsahu hier, alebo ich vývoja.

Súčasné nastavenie startupu umožňuje jeho rozvoj aj bez externých finančných zdrojov za pomoci vlastného kapitálu a vkladu v podobe vlastného času a práce. Každopádne sú otvorení možnosti akceptácie investičného stimulu, keďže by im to umožnilo outsourcovať mnohé činnosti spojené s vývojom hier a ich udržiavaním na trhu.

VIZITKA

Rok vzniku nápadu a vytvorenia tímu: 2015 – vznik nápadu, 2015 – vytvorenie tímu
Abstrakt inovácie: vytváranie hier založených na inovačných prvkoch s cieľom implementácie AI, metód učenia sa alebo inovačného prístupu pri vývoji hier
Počet členov tímu na začiatku a teraz: 2 / 2
Spôsob financovania: vlastné zdroje
Najväčšie výzvy a prekážky v čase vývoja: časovo zvládať školu, prácu a startup v aktuálnej fáze
Ako ich prekonali, kto im pomohol: na riešení sa pracuje
Celkový objem investícií do vývoja: 1200 EUR
Rok založenia komerčnej firmy: zatiaľ bez právnej formy
Priama konkurencia vo svete: Pixel Federation, Inlogic

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Startupy 1

Robotické vozidlo doručí jedlo objednané z reštaurácie

03.01.2020 00:10

Startup Refraction spustil v meste Ann Arbor (Michigan, USA) pilotný program služby na donášku jedla prostredníctvom autonómnych vozidiel. Autonómnym vozidlom sa rozumie trojkolesový robotický potravi ...

Startupy

Startup podporovaný Billom Gatesom dosiahol zásadný prielom vo využívaní solárnej energie

22.11.2019 00:10

Heliogen, spoločnosť zaoberajúca sa čistou energiou, ktorú podporuje aj Bill Gates, uviedol, že objavil spôsob, ako využiť umelú inteligenciu a pole zrkadiel na odrážanie toľko slnečného svetla, aby s ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Najnovšie videá