23.9.2014 0 Comments

Právnik radí

Právna úprava reklamy je obsiahnutá v zákone č. 147/2001 Z. z. o reklame a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Zákon definuje reklamu a požiadavky na ňu, rovnako aj štátny dozor nad reklamou. Reklama je právne definovaná ako predvedenie, prezentácia alebo iné oznámenie v každej podobe súvisiace s obchodnou, podnikateľskou alebo inou zárobkovou činnosťou s cieľom uplatniť produkty na trhu. Zákon definuje aj to, čo sa za reklamu nepovažuje, napríklad značenie sídla právnickej osoby, označenie listov a obálok obchodným menom alebo ochrannou známkou, označenie produktov alebo ich obalov údajmi, ktoré sa povinne musia na nich uvádzať, ani povinné zverejnenie hospodárskych údajov (výročné správy a pod.). V súvislosti s nedávnymi zmenami v zákonoch na ochranu spotrebiteľa došlo aj k zmene požiadaviek na reklamu. V súčasnosti reklama nesmie: a) obsahovať čokoľvek, čo znevažuje ľudskú dôstojnosť, uráža národnostné cítenie alebo náboženské cítenie, ako aj akúkoľvek diskrimináciu na základe pohlavia, rasy a sociálneho pôvodu, b) propagovať násilie, vandalizmus alebo vulgárnosť a navádzať na protiprávne konanie alebo vyjadrovať s ním súhlas, c) prezentovať nahotu ľudského tela pohoršujúcim spôsobom, d) prezentovať produkty poškodzujúce životné prostredie alebo produkty škodlivé životu alebo zdraviu ľudí, zvierat alebo rastlín bez toho, aby sa na škodlivosť výslovne a zreteľne neupozornilo, e) ohrozovať fyzické zdravie ani psychické zdravie občana, f) prezentovať potraviny a výživové doplnky tak, akoby mali účinky liekov, g) využívať zmyslové vnímanie, ktoré ovplyvňuje pamäť človeka bez toho, aby si to uvedomil (podprahové vnímanie), h) obsahovať osobné údaje, údaje o majetkových pomeroch osôb bez ich predchádzajúceho súhlasu, i) odvolávať sa na vyhlásenia iných osôb bez ich predchádzajúceho súhlasu, j) zasahovať do práv iných osôb bez ich súhlasu, k) zneužívať dôveru maloletých osôb, najmä podnecovať na správanie, ktoré môže ohroziť ich zdravie, psychický vývin alebo morálny ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Archív PCR

Obsah PCR 11/2019

06.11.2019 14:56

MAGAZÍN EditorialTipy na darčeky pod stromčekAko kráčajú roboti?Rozhovor: Smart technológie potrebujú silný výskum a vývojEnergetická bilancia domácich systémov a veľkých spotrebičovNa čo potr ...

Archív PCR

Kompletné vydanie PC REVUE 11/2019 vo formáte PDF

05.11.2019 10:52

Ak­tuál­ne PC RE­VUE 11/2019 v PDF na stiah­nu­tie pre či­ta­te­ľov. Hes­lo k chrá­ne­né­mu PDF sme Vám pos­la­li mai­lom.

Archív PCR

Obsah PC REVUE 10/2019

09.10.2019 11:33

MAGAZÍN EditorialIFA 2019 / Novinky z oblastí IT, foto, audio a videoHP Elite DragonflyIBC 2019 / Trendy v produkcii a vysielaníPríbeh: SpacexBude mať UI raz aj vedomie? / Rozhovor: Juraj Jáno ...

Vyhľadávanie

ACER_122019

Najnovšie videá