PC REVUE
Image
19.9.2018 0 Comments

Pozor na spamové pasce. Výrazne znížia doručitelnosť e-mailov, alebo rovno zariadia cestu na blacklist

Veľké množstvo správ, ktoré každý deň chodí do e-mailových schránok, je možné bez nadsádky označiť za spam. Pre jeho detekciu sa používajú rôzne postupy a medzi najvýkonnejšie patria takzvané spamové pasce. Ich "zásah" môže znížiť doručiteľnosť e-mailov o desiatky percent, v prípade opakovaného odosielania hrozí i cesta na blacklist.

Spamové pasce majú jediný účel a to nájsť odosielateľa nevyžiadaných e-mailov. Tieto e-mailové adresy nespravujú bežní používatelia, ale predovšetkým firmy v oblasti počítačovej bezpečnosti, prevádzkovateľov blacklistov a väčších poskytovateľov internetových služieb, ktorí chcú zabrániť opakovanému odosielaniu spamu svojim užívateľom.

Zjednodušene, sa dajú spamové pasce rozlíšiť na primárne a recyklované. Primárne spamové pasce sú zámerne vytvorené e-maily, za ktorými nikdy nestál skutočný používateľ. Z takého e-mailu nikdy neuskutočnil žiadnu komunikáciu ani sa sám nepripojil k odberu e-mailov. Môžu byť umiestnené v kóde stránky, kde sa nájde bot vytvorený práve na účely zhromažďovania kontaktov, takže odosielateľ e-mailu na takúto adresu je automaticky braný ako spammer.

Ešte zákernejšie však môžu byť pre odosielateľa recyklované spamové pasce. V tomto prípade ide o skutočnú e-mailovú adresu, ktorú využíval skutočný človek. Ten sa pokojne mohol sám prihlásiť k odberu newsletterov a po čase ju prestať používať, alebo zrušiť. Po tom, čo schránka zanikne, poskytovateľ nejaký času odmieta všetky e-maily, ktoré do nej smerujú. Po nejakej dobe sa môže sám rozhodnúť, že ju zmení na spamovú pascu a začne prijímať e-maily. Odosielateľ automaticky vyberie označenie za spammera.

Existujú aj ďalšie typy spamových pascí. Medzi najčastejšie patria napríklad adresy obsahujúce časté preklepy. Môže to byť chyba skrytá v mene schránke, ale aj v názve domény.

Trefené spamové pasce = blokácia. I trvalá
Trafiť spamovú pascu znamená zhoršenie doručitelnosti o desiatky percent alebo cestu priamo na blacklist, teda úplnú stopku v odoslaní na určitú doménu. Cesta z takejto situácie je veľmi zložitá, nie je nemožná, a preto je lepšie sa spamovým pasciam vyhnúť veľkým oblúkom.

Nikdy nekupujte databázu ani nepoužívate boty pre zber kontaktov
Základným pravidlom je práca s vlastnými a kvalitne zostavenými databázami. "Aj bez platnej legislatývy, ktorá ich nákup a využitie zakazuje, je rozhodne tým najhorším, čo je možné v e-mail marketingu urobiť, práve práca so zoznamami kontaktov od tretích strán. Pravdepodobnosť, že v nich bude spamovaná pasca, sa blíži takmer sto percentám. Podobne sa nedá určite odporúčať ani využívanie rôznych botov na zber kontaktov, pretože práve s nimi tvorcovia spamových pascí počítajú," hovorí Kateřina Fišerová zo SmartEmailingu.

Odstraňujte kontakty, ktoré hlásia nedoručiteľnosť
Na zrušenie konkrétnej e-mailovej schránky odosielateľa newsletteru upozorní správa o nedoručiteľnosti, takzvaný hard bounce. Tieto kontakty by sa mali z databázy ihneď odstrániť. V prípade reaktivácie e-mailu a jeho premeny na spamovú pascu sa tak odosilatel vyhne spúste problémov.

Neaktivné e-mail zmažte. Znižujete riziko a zvyšujete úspešnosť kampane
I keď databáza pôvodne neobsahovala spamovú pascu, môže sa to zmeniť s priebehom času. Dôvodom je práve zmienené pretvorenie neaktivných a zrušených schránok. E-mailové účty, ktoré rok a viac neotvorili žiaden zaslaný e-mail, môžu byť potenciálnou spamovou pascou a je vhodné ich z databázy odstrániť. Popri zníženiu rizika trefení pascí sa navyše odosielatelovi zvýši úspešnosť kampane. Ten, kto nechce kontakty hned mazať, môže využiť znovu reaktivačnú kampaň a neaktivných používateľov znovu pretiahnuť na svoju stranu.

Double opt-in overí adresáty. Naviac vyrieší aj GDPR
Aby bola databáza kontaktov bez potenciálnych rizík, je ideálne používať pri registrácii dvojité overovanie, takzvaný double opt-in. Zadanie e-mailu a následná kontrola pomocou zaslaného odkazu alebo SMS pomôže zaistiť, aby bol v databáze skutočne len ten, kto má záujem o informácie a newslettery. A zabráni odosielaniu e-mailov na neexistujúce adresy v dôsledku preklepu pri zadávaní. Metóda double opt-in je navyše úplne v súlade s pravidlami GDPR o nakladaní s osobnými údajmi.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Bezpečnosť

Dokonalejšia kybernetická špionáž: Blackgear zneužíva pre komunikáciu sociálne siete

19.10.2018 00:00

Najdômyselnejšia kyberšpionážna kampaň rokov 2008-2010 sa objavila znovu. A opäť v plnej sile využíva možnosti tejto doby. Rovnako ako minule mieria útočníci prevažne na Áziu. Aj napriek tomu je dobré ...

Bezpečnosť

Nástupca obávanej kybernetickej skupiny BlackEnergy zjavne plánuje nové ničivé útoky

18.10.2018 00:00

ESET odhalil podrobnosti o nástupcovi kybernetickej skupiny BlackEnergy. Skupina GrayEnergy, ktorú takto pomenoval ESET, sa zameriava na špionáž, sledovanie a zjavne sa pripravuje na ďalšie kybern ...

Bezpečnosť

Čína sa vraj „nabúrala“ do serverov CIA, Applu aj Amazonu

15.10.2018 00:05

Bloomberg Businessweek publikoval správu, v ktorej tvrdí, že čínski špióni systematicky infiltrovali podnikové a vládne počítačové systémy v USA tým, že inštalovali hardvérové ​​exploity do základných ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ITAPA_jesen2018

Najnovšie videá



PC forum button