Pheed – nová konkurencia pre Twitter?

0
pheed.jpg Zdá sa, že Twitteru a Facebooku sa rodí nová konkurencia. Sociálna sieť Pheed bola spustená len pred niekoľkými dňami, no už zaznamenala viac ako 350 000 unikátnych návštevníkov, a to aj bez dnes takej žiaducej aplikácie pre iPhone, ktorá v súčasnosti čaká na schválenie. V čom je tajomstvo úspechu Pheedu? Začínajúcej spoločnosti, ktorá stojí za ním, sa totiž za niekoľko dní podarilo dosiahnuť registráciu viac ako 200 známych osobností. Inak Pheed funguje ako ostatné sociálne siete - umožňuje používateľom zdieľať všetky formy digitálneho obsahu vrátane textu, fotografií, audia, videa i živého vysielania. Prevádzkovatelia siete však pristupujú k zdieľaniu na základe obchodného plánu - uskutočňuje sa prostredníctvom platených kanálov. Používatelia (tzv. pheeders) môžu využiť mesačný poplatok za sledovanie kanála alebo platbu za zhliadnutie. Poplatky za sledovanie pheedu, t. j. profilu či vysielania, siahajú od 1,99 dolára do 34,99 dolára za mesiac alebo za zobrazenie. Používateľ si sám určuje ceny aj zdieľaný obsah. Pheed si potom odráta polovicu týchto príjmov na pokrytie nákladov na vymedzenú šírku internetového pásma, úložisko, spracovanie platieb a, samozrejme, aj zisk.

Pheed reaguje na aktuálne problémy sociálnych sietí - ľudia sa na Twitteri cítia obmedzovaní, Facebook ich už začína nudiť. Podľa vyjadrenia O. D. Koba, CEO a spoluzakladateľa Pheedu, sú používatelia zahltení nekvalitným obsahom. Zámerom Pheedu je motivovať ich na tvorbu kvalitného obsahu. Môžu napr. nahrať vtipnú scénku v kuchyni či improvizovaný koncert v obývačke a trochu na tom aj zarobiť. A možno sa zo siete napokon stane miesto, kde budú fanúšikovia sledovať celebrity a platiť im za sprístupnený súkromný či exkluzívny obsah.

Zdroj: forbes.com

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať