Ovládnu chatboti a virtuálni asistenti naše mobilné zariadenia?

0
Je zaujímavé sledovať, ako rýchlo sa mení spôsob komunikácie s našimi mobilnými zariadeniami. Až donedávna bola interakcia s počítačom vnímaná vcelku priamočiaro – akákoľvek činnosť sa vykonávala cez grafické rozhranie webovej stránky alebo aplikácie. Na pohyb po stránke sa používala navigácia, hypertextové prepojenia a search. Od príchodu mobilných aplikácií možno zariadenie ovládať aj rôznymi gestami, pohybom či hlasom, no až donedávna bola priama konverzácia s aplikáciou skôr rarita. Technológie a umelá inteligencia však pokročili a chatboti a virtuálni asistenti už nie sú len na smiech, ale dokážu byť používateľom skutočne nápomocní. Najdôležitejšia zmena, ktorú prináša chatbot a virtuálny asistent, je interakcia s používateľom najmä pomocou slov. Ich cieľom je teda čiastočne preniesť používateľský zážitok z grafického prostredia do konverzačného, ktorý je nám ľuďom omnoho prirodzenejší. To by však znamenalo poskytnúť také služby a v takej kvalite, že pre používateľa už vôbec nie je nevyhnutné ísť na web či do aplikácie. Chatboti Chatboti pôvodne vznikli na automatizovanie zákazníckej podpory, no dnes už vidíme ich kreatívne využitie v mnohých oblastiach aj mimo biznisu. Pridávajú totiž do interakcie s počítačom sociálny rozmer a dodávajú mu charakter a osobnosť. To spôsobuje silný engagement, vďaka ktorému zrazu používateľ zistí, že si už 20 minút vypisuje s robotom. A baví ho to. Ich ďalšia výhoda je v tom, že sa nachádzajú na mieste, kde používatelia trávia väčšinu svojej internetovej prítomnosti – v chatovacích nástrojoch. Nenúti ich tak chodiť na cudzie weby či sťahovať si aplikácie. Stačí, ak im používateľ napíše, čo potrebuje, a dostane to. Navyše trend rozmachu chatovacích platforiem sa nekončí a každým rokom rastie počet ich aktívnych používateľov. Momentálne už ich rast presiahol dokonca aj rast aplikácií sociálnych sietí. Chatbot teda môže potenciálne zasiahnuť viac ľudí ako napr. reklama na Facebooku. Chatbot predstavuje pre mnohé firmy niečo p ... Zobrazit Galériu

Michal Blažej, Lighting Beetle UX design

Všetky autorove články
chatbot

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať