Image
20.12.2018 0 Comments

Overená bezpečnosť – nový Mercedes-Benz EQC

Nový Mercedes-Benz EQC (kombinovaná spotreba elektrického prúdu: 22,2 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km, predbežné údaje)  je aj v oblasti pasívnej bezpečnosti skutočným Mercedesom. Okrem bežného rozsiahleho programu nárazových skúšok tejto značky platia pre akumulátory a všetky konštrukčné diely, ktoré vedú elektrický prúd, prísne bezpečnostné predpisy, ktoré sú v mnohých prípadoch ešte prísnejšie ako zákonom predpísané požiadavky.

Rozsiahle skúsenosti značky Mercedes-Benz s pohonmi vo vysokovoltovej oblasti vyústili do mimoriadnej koncepcie bezpečnosti. Bezpečnosť vozidla EQC v prípade nehody bola overená v novom technologickom stredisku pre bezpečnosť vozidiel Mercedes-Benz (TFS), teda v najmodernejšom centre nárazových skúšok na svete, kde sa v ťažkých nárazových podmienkach testujú aj prototypy s elektrickými akumulátormi. Vznikol celý balíček konštruktívnych opatrení, ktoré sa starajú o vysokú úroveň bezpečnosti pri nehode novej EQC:

  • Nový pomocný rám chráni hnacie komponenty umiestnené v prednej časti vozidla a vytvára oporu tejto jednotky cez osvedčené body uchytenia.
  • Batéria je chránená stabilným rámom s integrovanou štruktúrou nárazu. Medzi rámom a akumulátorom sú zabudované deformačné prvky, ktoré v prípade silného bočného nárazu dokážu pohltiť ďalšie pôsobiace sily.
  • V prednej oblasti akumulátora dokáže takzvaný ochranný štít akumulátora chrániť akumulátor energie pred vniknutím cudzích predmetov.
  • Vysokonapäťový systém sa môže v závislosti od závažnosti nehody automaticky vypnúť. Rozlišuje sa pritom medzi reverzibilným a ireverzibilným vypnutím. Pri vypnutí poklesne vo veľmi krátkom čase napätie vo vysokonapäťovom systéme okrem akumulátora pod hranicu, ktorá je významná z hľadiska bezpečnosti.
  • K obsiahlemu vysokonapäťovému konceptu bezpečnosti patrí aj funkcia automatického vypnutia nabíjania, ktorá sa aktivuje v prípade, že stojace vozidlo rozpozná počas rýchlonabíjania (nabíjanie jednosmerným prúdom) náraz. Pre záchranárov sú určené dodatočné odpojovacie miesta, na ktorých môžu deaktivovať vysokonapäťový systém.
  • Okrem posudzovania stavu cestujúcich pri nehode sa vo výskumnom a vývojovom centre spoločnosti Deutsche ACCUMOTIVE, 100-percentnej dcérskej firmy spoločnosti Daimler, testovala aj bezpečnosť akumulátora v prípade nehody. Ku skúšobným kritériám patria okrem iného aj správanie batérie pri nárazovom zaťažení či pri vniknutí cudzích predmetov. Okrem toho sa simuluje prehriatie a prebíjanie batérie.

Okrem bezpečnostnej štruktúry a konceptu na ochranu batérie sú pre cestujúcich v prípade nehody mimoriadne dôležité aj záchytné systémy špeciálne prispôsobené každému modelu.

  • Vodič, spolujazdec, ako aj cestujúci na zadných krajných sedadlách majú k dispozícii trojbodový bezpečnostný pás s pyrotechnickým napnutím bezpečnostných pásov a obmedzením sily pásov (stredné zadné sedadlo využíva klasický trojbodový bezpečnostný pás).
  • Systém ukotvenia detskej sedačky i-Size (Európa) a ISOFIX (ostatné krajiny) na zabezpečenie bezpečného upevnenia vhodnej detskej sedačky na zadných krajných sedadlách.
  • Okenné airbagy v oblasti strechy medzi stĺpikmi A, B a C pre vodiča a spolujazdca, ako aj pasažierov na zadných krajných sedadlách.
  • Kombinované bočné airbagy na ochranu hrudníka a panvy pre vodiča a spolujazdca. Na želanie aj bočné airbagy pre pasažierov na zadných krajných sedadlách.
  • Airbagy pre vodiča a spolujazdca pre prípad závažného čelného nárazu, na strane spolujazdca s dvojstupňovou časovo posunutou iniciáciou.
  • Airbag na ochranu kolien pre vodiča.

Množstvo opatrení prispieva k tomu, aby sa pri nehodách s vozidlami Mercedes-Benz znížili následné škody a aby vozidlá prispeli k záchrane cestujúcich. Akonáhle dôjde k aktivácii niektorého ochranného systému (napr. napínač bezpečnostného pásu a airbag), núdzovému volaniu či volaniu servisu alebo rozpoznaniu poruchy, môžu sa zahájiť nasledovné opatrenia v závislosti od druhu a závažnosti nehody:

  • Automatická aktivácia núdzového volania Mercedes-Benz na sprostredkovanie polohy a miesta nehody a zahájenie záchranného postupu
  • Vypnutie vysokovoltovej napäťovej sústavy
  • Aktivácia výstražných smerových svietidiel na zabezpečenie miesta nehody
  • Zapnutie osvetlenia interiéru
  • Stiahnutie predných bočných okien na vyvetranie v prípade iniciovania airbagu
  • Otvorenie centrálneho zamykania
  • Zdvihnutie elektricky nastaviteľného stĺpika riadenia
  • Odoslanie rozpoznanej poruchy alebo nehody prostredníctvom komunikácie Car-to-X a do servisného centra Mercedes-Benz
  • Nálepka pre záchranárov odkazuje priamo na záchrannú kartu vozidla. Nálepky s kódom QR sú z tohto dôvodu umiestnené na veku na nabíjanie a na vnútornej strane protiľahlého stĺpika B. Vo vážnej situácii môžu záchranári kód QR naskenovať pomocou chytrého telefónu alebo tabletu, čím sa rýchlo a spoľahlivo dostanú k potrebnej záchrannej karte, ktorá im uľahčí záchranu.
  • Aplikácia Rescue Assist pre chytré telefóny a tablety obsahuje okrem záchrannej karty aj trojrozmerné zobrazenie vozidla – teraz aj offline pre prípad, že by na mieste nehody nebola k dispozícii mobilná sieť.
¹ EQC (kombinovaná spotreba elektrického prúdu: 22,2 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km, predbežné údaje). Údaje o spotrebe elektrického prúdu a emisiách CO(sub: 2) sú predbežné a boli zistené Technickou službou. Údaje o dojazde sú rovnako predbežné. Typové schválenie ES a potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami ešte nie sú k dispozícii. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky.
Autor: Mercedes-Benz

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Tlačové správy

Atos ponúka riešenie, ktoré zjednodušuje prihlasovanie a zvyšuje bezpečnosť

21.10.2019 14:53

Počítač, e-mailová schránka, firemné aplikácie. Koľkokrát sa každé ráno prihlasujete vy? Heslá sa medzi zamestnancami netešia veľkej popularite, najmä ak sú pri ich vytváraní viazaní pravidlami ako je ...

Tlačové správy

CZ: 5G umožní flexibilnú automatizáciu skladov

18.10.2019 17:49

V loňském roce bylo na celém světě v provozu 4000 robotických skladů. Podle prognóz budou do roku 2025 v 50 000 skladech na světě fungovat 4 miliony komerčních robotů, což je dvanáctinásobný nárůst v  ...

Tlačové správy

CZ: Red Hat predstavil najnovšiu verziu Red Hat OpenShift 4, umožní vývojárom v Kubernetes jednoduchšie inovovať

18.10.2019 17:43

Společnost Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), přední světový poskytovatel řešení založených na open source technologiích, oznámila dostupnost Red Hat OpenShift 4.2, nejnovější verze podnikové platformy Kubern ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Brother_300x600

Najnovšie videá

Dgitalna medicina
MANDAYIT 2019