Image
28.5.2019 0 Comments

Oplatí sa kúpa elektromobilu bez podpory? / Ekonomické aspekty nákupu elektromobilu

Nedávna štúdia neziskovej organizácie ICCT (International Council for Clean Transportation) ukázala, že pri štvorročnom používaní sa elektromobil zákazníkom bez zásahu úradov neoplatí. Z pohľadu nákladov na obstaranie a následnú prevádzku dajú elektromobilom zmysel až najrôznejšie úľavy na daniach, dotácie, odpúšťanie poplatkov a ďalšie nadštandardné výhody. Štúdia vychádzala z porovnania vozidla VW Golf  vo verziách 1.5 TSI, 2.0 TDI, GTE a e-Golf pri najazdených 13 000 km ročne. Hlavná pohnútka pri zavádzaní elektromobilov je zlepšenie, respektíve ochrana životného prostredia. Pochopiteľne, nájde sa viacero oponentov, ktorí budú poukazovať na uhlíkovú stopu pri výrobe batérií či na iné dopravné pro­striedky škodiace životnému prostrediu viac. Elektromobily, samozrejme, v tomto ohľade planétu nezachránia, ide však o to, aby prispeli k znižovaniu exhalátov práve vo veľkých aglomeráciách s hustým osídlením a veľkou hustotou premávky. Práve tu bude ich väčšie rozšírenie citeľným prínosom. Nie je však nijaké tajomstvo, že pri výbere nového vozidla rozhodujú podstatne viac obstarávacie a prevádzkové náklady ako produkcia emisií. Z tohto pohľadu však zatiaľ elektromobily ťahajú za kratší koniec a ešte viac sa to bude týkať napríklad vodíkových áut. Štúdia sa nezaoberala priamo prevádzkovými nákladmi, ale skôr porovnaním zdanenia vozidiel s jednotlivými druhmi pohonu. Model VW Golf bol zvolený ako príklad, pretože ide o obľúbený model a vyrába sa vo variantoch s benzínovým, dieselovým, plug-in hybridným aj elektrickým pohonom. Iba pre zaujímavosť, elektrická verzia tohto modelu je trochu kuriozita. Ak si ju objednáte, výrobca vezme už vyrobený model so spaľovacím motorom a prestavia ho na elektrický. Dokonca si môžete priplatiť a byť priamo prítomný vo výrobnej hale.  Varianty VW golf Do porovnania bolo zahrnutých päť európskych štátov: Francúzsko, Holandsko, Nemecko, Nórsko a Spojené kráľovstvo. Keďže krajiny majú odlišné daňové politiky, koncové ceny rovnakého auta s ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín

Kia e-Soul a Kia e-Niro: Dvojčatá, pre ktoré je Slovensko malé

19.09.2019 10:16

Spoločnosť Kia Motors mala doteraz v ponuke iba jeden elektromobil Kia Soul EV s dojazdom cca 250 km ktorý si aj u nás získal obľubu vo viacerých taxislužbách. Vzhľadom k tomu že sesterská automobilka ...

Magazín

Škoda Karoq Scout: Pre rodinu aj do terénu

19.09.2019 10:03

Tip redakcie: Technologická výbava Škoda má v ponuke širokú škálu modelov a, samozrejme, medzi nimi nesmú chýbať SUV. Karoq je menší súrodenec modelu Kodiaq a teraz prichádza aj vo verzii Scout s dvo ...

Magazín

ŠKODA SCALA Style: 1,5 TSI 110 kW 7AP Priestor aj výkon pre rodinu

18.09.2019 13:38

Škoda Scala prichádza ako nástupca modelu Rapid. Využíva koncernovú platformu MQB A0, teda rovnakú, na ktorej je postavený napríklad VW Polo. Scala však má väčšiu dĺžku a predĺžený rázvor, a tak vnúto ...

Vyhľadávanie

AMCHAM 2019

Najnovšie videá

elearn

IT GALA stvorec 2019