Image
4.9.2018 0 Comments

Online zákazníci nakupujú z Číny stále viac

Lepšie ceny alebo produkty nedostupné na lokálnom trhu sú dôvody, pre ktoré sa online zákazníci rozhodnú nakúpiť zo zahraničného eshopu. Slováci napríklad uprednostňujú nákupy u českých susedov, celkovo však významne rastie podiel dopravených zásielok z čínskych web stránok. Najmenej nakupujú v zahraničí Nemci, Briti a Poliaci.

Podľa prieskumu E-shopper barometer, ktorý realizovala kuriérska spoločnosť DPD, člen skupiny DPDgroup, 67 % Európanov už nakúpilo zo zahraničnej európskej stránky. Tretinu nákupov zrealizovali vo Veľkej Británii. Najčastejším dôvodom, pre ktorý ľudia volia zahraničie sú lokálne nedostupné produkty a lepšia cena. Medzi produkty, ktoré zákazníci takto kupujú patrí najmä móda, elektronika či kozmetika.

Už dlhodobo je na vzostupe hlavne doručovanie tovaru z Číny hlavne pre nižšie ceny produktov. Nákupom z tejto krajiny kraľujú Španieli, Holanďania a Poliaci. V prípadoch, že zákazník hľadá konkrétnu značku nedostupnú v Európe, smeruje jeho nákup hlavne do USA. Avšak niektoré krajiny stále uprednostňujú nákup u svojich susedov. Rakúski zákazníci napríklad nakupujú v Nemecku, Belgičania vo Francúzsku a Slováci z českých stránok. Jedným z dôvodov je aj to, že rozumejú jazyku danej krajiny a vedia sa tak orientovať v ponuke eshopov.

"Ako dopravca sa zameriavame hlavne na individualizáciu služieb doručovania, zvyšovanie ich dostupnosti, flexibility a pohodlnosti. To je to, čo zákazníci pri preprave očakávajú. Rovnako sa stáva témou aj faktor bezpečnosti doručenia a informačných či finančných transakcií," uvádza Peter Pavuk, generálny riaditeľ kuriérskej spoločnosti DPD na Slovensku.

SWAN_06 titulka

Typickým zákazníkom zahraničných eshopov je muž vo veku 18 až 34 rokov s vyšším príjmom. Títo zákazníci zároveň častejšie nakupujú impulzívne a častejšie tovar vrátia.

V cezhraničných nákupoch dominujú hlavne Lotyši a Portugalci. Aj Chorváti uprednostňujú medzinárodné stránky, je z nich takmer tretina ich online nákupov. Výraznejší rast v počte medzinárodných nákupov vidno v pobaltských krajinách, ale aj v Belgicku, Rakúsku či Maďarsku. Naopak, Nemci, Briti a Poliaci uvádzajú, že všetko potrebné a v dostupnej cene nájdu aj v eshopoch vo svojej krajine. 

Medzinárodné nákupy však stále svoj potenciál nevyčerpali. Podľa prieskumu budú noví nakupujúci pribúdať hlavne v Litve, Rusku či Chorvátsku. Objem cezhraničných nákupov bude rásť aj v Rumunsku a Poľsku. Najmenší záujem o prípadné nákupy zo zahraničia vidno u obyvateľov z Veľkej Británie, Holandska alebo Nemecka.

Medzi bariéry, ktoré online zákazníci vnímajú patria napríklad dlhý či komplikovaný proces vrátenia tovaru alebo sklamanie z doručeného tovaru. Takmer 12 % Európanov uvažuje o tom, že prestane nakupovať v zahraničí.


* Prieskum E-shopper barometer 2017 bol realizovaný od 1. júna do 3. júla 2017 na vzorke 24 871 respondentov z 21 európskych krajín a Ruska starších ako 18 rokov.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Tlačové správy

Huawei P30 lite: Nástupca bestselleru prináša najnovšie technologické vychytávky

08.08.2019 13:49

Spoločnosť Huawei uvádza na slovenský trh smartfón Huawei P30 lite. Kandidát na mobil roka strednej triedy kombinuje efektný dizajn inšpirovaný prémiovými modelmi s najnovšími technologickými inovácia ...

Tlačové správy

Využitie umelej inteligencie v spravovaní firemných údajov

20.08.2019 13:38

Spojenie Google Cloud a Iron Mountain InSight prináša inováciu do vášho podnikania Natívna platforma Iron Mountain InSight (ďalej en IM InSight) zameraná na analýzu obsahu a správu údajov sa spojila ...

Tlačové správy

Tatra banka spúšťa pilot novej technológie – chatbota pre používateľov webovej stránky tatrabanka.sk.

20.08.2019 13:31

Tatra banka, ako inovačný líder s odvahou prinášať na trh nové technológie, opäť posúva hranice bankovníctva. Po rôznych technologických inováciách, ktoré Tatra banka za roky existencie vyvinula a uv ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

eFocus_2019

Najnovšie videá