Image
12.5.2017 0 Comments

Online trendy: Čo Slováci najčastejšie nakupujú na internete?

Nakupovanie tovaru online je už aj u slovenských zákazníkov čoraz obľúbenejšie. Podľa najväčšieho nákupného radcu Heureka utratili Slováci vlani v e-shopoch 815 miliónov eur. Na čo najčastejšie míňajú online svoje financie?

Trend online nakupovania naďalej rastie, rovnako ako suma, ktorú Slováci každoročne míňajú na internete. Za aký tovar sú zákazníci ochotní zaplatiť väčšiu sumu a aké sú súčasné trendy v nakupovaní online?

Za elektroniku utrácame najviac, záujem je aj o kategóriu jedla

Z údajov najpopulárnejšieho porovnávača cien Heureka vyplýva, že najviac financií každoročne utrácame práve za segment elektroniky. Kým priemerná cena objednávky predstavuje v rámci čiernej techniky 209 eur, za bielu utratí zákazník o 32 eur menej.

Významný nárast záujmu sa objavil aj v kategóriách hobby, kozmetika a zdravie či oblečenie a móda. Najväčší posun sa však objavil pri potravinách, nápojoch a podobných produktoch. „V kategórii jedlo sme zaznamenali najväčší medziročný rast. Táto kategória je však ešte stále len v štádiu rozbehu,“ povedal šéf Heureky Tomáš Braverman. Podľa rebríčka najväčšieho porovnávača cien Slováci najčastejšie vkladajú do virtuálneho košíka kvalitný alkohol, kapsulovú alebo zrnkovú kávu, prírodné sladidlá, zdravé múky, maslá, semienka či oleje.

Dopyt po bežnom spotrebnom tovare naberá na obrátkach

Zákazníci neplatia v e-shopoch iba za spotrebiče a tovar, ktorý si nekupujú každý deň. Rovnako čoraz častejšie siahajú po takzvanom rýchloobrátkovom spotrebnom tovare. Za nákupy tak utratia zákazníci síce nižšie hodnoty, no v konečnom dôsledku sa po spokojnosti s daným produktom radi vrátia a nakúpia opäť.

Trend mobilných nákupov

V nakupovaní tovaru prostredníctvom mobilných telefónov predbiehame aj Čechov, u ktorých má online nakupovanie väčšiu tradíciu aj rozsah. Až 43 % slovenských užívateľov využíva výhody mobilného nakupovania, pričom najčastejšie siahajú po elektronike. „Ľudia používajú telefón aj na porovnávanie parametrov jednotlivých produktov či na čítanie recenzií. Rast trendu mobilných nákupov je zjavný, a to aj napriek tomu, že nákupy zákazníci ešte často dokončia na počítači,“ vysvetľuje Braverman.

Autor: Heureka

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Tlačové správy

YouTube Music a YouTube Premium prichádzajú na Slovensko

17.07.2019 14:18

Od dnešného dňa uvádza spoločnosť Google na Slovensku novú hudobnú službu s názvom YouTube Music. Hudbu a hudobné videá z videoplatformy YouTube tak bude možné v rámci mesačného predplatného počúvať a ...

Tlačové správy

RECfruit 2019 ponúka mladým kreatívcom viac času

17.07.2019 11:23

Všetci video tvorcovia, ktorí to s termínom ukončenia nestíhajú, si môžu vydýchnuť. Súťaž RECfruit opäť dáva talentovaným ľuďom možnosť dopracovať svoje videá a predlžuje deadline súťaže na 31. júl 20 ...

Tlačové správy

Úspešný model podpory inovatívnych projektov na TUKE 9. kolo súťaže startupov

11.07.2019 14:26

Dňa 27.06.2019 sa v priestoroch UVP TECHNICOM konalo už 9. kolo súťaže inovatívnych nápadov – startupov “ Máš nápad? Prezentuj svoj startup!”, ktorú vyhlasuje dvakrát ročne rektor Technickej univerzit ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Najnovšie videá