Image
12.5.2017 0 Comments

Online trendy: Čo Slováci najčastejšie nakupujú na internete?

Nakupovanie tovaru online je už aj u slovenských zákazníkov čoraz obľúbenejšie. Podľa najväčšieho nákupného radcu Heureka utratili Slováci vlani v e-shopoch 815 miliónov eur. Na čo najčastejšie míňajú online svoje financie?

Trend online nakupovania naďalej rastie, rovnako ako suma, ktorú Slováci každoročne míňajú na internete. Za aký tovar sú zákazníci ochotní zaplatiť väčšiu sumu a aké sú súčasné trendy v nakupovaní online?

Za elektroniku utrácame najviac, záujem je aj o kategóriu jedla

Z údajov najpopulárnejšieho porovnávača cien Heureka vyplýva, že najviac financií každoročne utrácame práve za segment elektroniky. Kým priemerná cena objednávky predstavuje v rámci čiernej techniky 209 eur, za bielu utratí zákazník o 32 eur menej.

Významný nárast záujmu sa objavil aj v kategóriách hobby, kozmetika a zdravie či oblečenie a móda. Najväčší posun sa však objavil pri potravinách, nápojoch a podobných produktoch. „V kategórii jedlo sme zaznamenali najväčší medziročný rast. Táto kategória je však ešte stále len v štádiu rozbehu,“ povedal šéf Heureky Tomáš Braverman. Podľa rebríčka najväčšieho porovnávača cien Slováci najčastejšie vkladajú do virtuálneho košíka kvalitný alkohol, kapsulovú alebo zrnkovú kávu, prírodné sladidlá, zdravé múky, maslá, semienka či oleje.

Dopyt po bežnom spotrebnom tovare naberá na obrátkach

Zákazníci neplatia v e-shopoch iba za spotrebiče a tovar, ktorý si nekupujú každý deň. Rovnako čoraz častejšie siahajú po takzvanom rýchloobrátkovom spotrebnom tovare. Za nákupy tak utratia zákazníci síce nižšie hodnoty, no v konečnom dôsledku sa po spokojnosti s daným produktom radi vrátia a nakúpia opäť.

Trend mobilných nákupov

V nakupovaní tovaru prostredníctvom mobilných telefónov predbiehame aj Čechov, u ktorých má online nakupovanie väčšiu tradíciu aj rozsah. Až 43 % slovenských užívateľov využíva výhody mobilného nakupovania, pričom najčastejšie siahajú po elektronike. „Ľudia používajú telefón aj na porovnávanie parametrov jednotlivých produktov či na čítanie recenzií. Rast trendu mobilných nákupov je zjavný, a to aj napriek tomu, že nákupy zákazníci ešte často dokončia na počítači,“ vysvetľuje Braverman.

Autor: Heureka

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Tlačové správy

Telekom zaradí do ponuky 12 variantov novej rodiny iPhone 11, iPhone 11 Pro a iPhone 11 Pro Max

18.09.2019 19:18

Telekom v piatok 20. septembra 2019 zaradí do akciovej ponuky všetky tri nové modely Apple iPhone 11, iPhone 11 Pro a iPhone 11 Pro Max. Novinky budú na štart v piatok k dispozícii až v 12 variantoch ...

Tlačové správy

Najrýchlejší na Slovensku: Šprintér Ján Volko a SWAN spájajú sily

18.09.2019 14:38

Byť najrýchlejší je nesmierne vzácne a ťažké. Za každým ďalším zrýchlením sa skrýva množstvo práce, či už na dráhe alebo pri vývoji nových technológií. Keď telekomunikačný operátor SWAN hľadal osobnos ...

Tlačové správy

ESET vytvorí na Patrónke inšpiratívny ekosystém, zameraný na výskum a inovácie

18.09.2019 13:48

Spoločnosť ESET získala pozemok v lokalite bratislavskej Patrónky v roku 2017. V areáli bývalej Vojenskej nemocnice plánuje vytvoriť živé miesto, ktoré zmení túto časť mesta na epicentrum inovácií a k ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ACER_092019

Najnovšie videá

SlovakiaTech 2019

IT GALA stvorec 2019