Ochrana overením klienta heslom a SMS prestáva v bankovníctve postačovať

Bezpečnosť
0

Útoky hackerov na banky pribúdajú a peňažné domy venujú podvodom v on-line svete čoraz väčšiu pozornosť. Podľa britskej organizácie Financial Fraud Action narástli vlani vo Veľkej Británii straty z on-line podvodov medziročne o 48 percent. Aj slovenské banky čoraz častejšie upozorňujú klientov na podvodné e-maily. Vlani sa na Slovensku stalo obeťou hackerských útokov zhruba 500 ľudí. Slováci sa už môžu proti škodám spôsobeným hackermi dokonca aj poistiť.

Bankové domy sa dnes pri ochrane pred digitálnymi zlodejmi a podvodníkmi spoliehajú prevažne na autentifikačné systémy, ktoré overujú klienta heslom a špeciálnym kódom, ktorý klientovi pošlú pri realizácii transakcie do mobilu.

V minulosti takáto ochrana prevažne postačovala, ale s novými typmi hrozieb, postavenými na sociálnom inžinierstve, to už neplatí. Výskum agentúry IDC zdôrazňuje potrebu prechodu na proaktívnu ochranu, ktorá je založená na rozpoznaní hrozieb ešte predtým, ako útočníci stihnú napáchať škody.

Boj s novodobými bankovými zlodejmi si vyžaduje neustále monitorovať, čo sa deje v digitálnych kanáloch banky, a analyzovať zozbierané dáta, aby bolo možné odlíšiť neobvyklé aktivity od normálneho správania sa. Aplikovanie prediktívnej a behaviorálnej analytiky na dostupné dáta môže bankám pomôcť vyhodnocovať potenciálne hrozby, včas odhaliť útoky a upozorniť na riziká. Analýzy dát sa pritom dajú robiť v reálnom čase, vďaka čomu možno predísť rozsiahlym škodám.

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať