O sociálnu virtuálnu realitu Facebooku je medzi používateľmi zatiaľ malý záujem

2

Facebook zhruba pred rokom na konferencii F8 predstavil svoje plány do budúcnosti. Podľa nich sa veľká pozornosť má venovať najmä sociálnej VR. Odvtedy v tejto oblasti urobil významné pokroky.

Pre tých, ktorí nevedia, ako treba viesť spoločenský život vo virtuálnej realite, uvádzame na vysvetlenie, že sociálna VR je založená na používaní headsetu (nie nepodobného zariadeniu Oculus Rift, ktoré teraz vlastní Facebook) na pripojenie k sieti a interakciu s inými ľuďmi, ktorí sa môžu nachádzať v tej istej miestnosti, ale aj na opačnom konci sveta. Všetci ste však zastúpení avatarmi a môžete si vytvárať ľubovoľné prostredia.

Facebook venuje oblasti sociálnej VR intenzívny záujem a veľa financií. Do VR investoval v roku 2016 viac ako 2,3 mld. dolárov, zatiaľ čo v roku 2015 to bolo 700 miliónov. No zdá sa, že vývojársky záujem a finančná štedrosť nie sú vyvážené rovnakým záujmom zo strany používateľov.

Sociálna VR ešte čaká na „killer“ aplikáciu a navyše vyžaduje zariadenie, ktoré je buď ťažkopádne, alebo drahé, alebo oboje zároveň. A nevyzerá to tak, že by sa to malo v blízkej budúcnosti zmeniť. A keby aj áno, sociálna VR ide proti všetkému, čo Facebook predstavuje.

Sociálna sieť má 1,8 miliardy používateľov a rozšírila sa do celého sveta. Treba však povedať, že nie so zámerom simulovať reálne spoločenské interakcie on-line. Naopak, obmedzila tieto interakcie pomocou lajkov, komentárov, emotikonov. Facebook je teda plný falošných „priateľov“, ktorí nikdy neinteragujú – s výnimkou občasného lajkovania či zaslania emotikonov.

Sociálna VR stelesňuje pravý opak tohto trendu. Mala by replikovať spoločenské prostredie reálneho sveta so všetkým, čo k tomu patrí – s gestikulovaním, očným kontaktom a aj rečou. Vybrať si pritom možno z nekonečného množstva virtuálnych prostredí, čo je v podstate zvláštny zážitok.

Zdroj: Mashable

Redakcia

Všetky autorove články
Facebook virtuálna realita

2 komentáre

Titulok nesmie byť prázdne reakcia na: O sociálnu virtuálnu realitu Facebooku je medzi používateľmi zatiaľ malý záujem

22.4.2017 08:04
Niekto vo Facebooku čítal Ready Player One.
Reagovať

Titulok nesmie byť prázdne reakcia na: O sociálnu virtuálnu realitu Facebooku je medzi používateľmi zatiaľ malý záujem

22.4.2017 08:04
Niekto vo Facebooku čítal Ready Player One.
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať