Image
20.6.2019 0 Comments

Nové BMW radu 8 Gran Coupé

Do modelovej ponuky BMW radu 8 pribudlo štvordverové športové vozidlo. So samostatným konceptom karosérie a s pohonom a technológiou podvozka so zameraním na maximálne dynamické schopnosti, je nové BMW radu 8 Gran Coupé zosobnením športového ducha značky a do luxusného segmentu prináša niečo výnimočné. Po modeloch BMW radu 8 Coupé a BMW radu 8 Cabrio prichádza ako tretí člen modelového radu BMW radu 8. Gran Coupé má svoj vlastný charakter. Spája výkon, ktorý vyvoláva šťastné úsmevy a dizajn tvarovaný dynamikou a eleganciou s výrazne zväčšeným priestorom na zadných sedadlách. Vo výbave sa nachádzajú exkluzívne prvky a úplné novinky v oblasti inovácie ovládacích systémov, asistenčných systémov vodiča a konektivity. To všetko zabalené do moderného luxusného šatu.

Nové BMW radu 8 Gran Coupé je jediné vozidlo v segmente priamo odvodené z dvojdverového športového automobilu. Výsledný dynamický potenciál, dlhší rázvor a špecifické naladenie podvozka vytvárajú nenapodobiteľne vyvážený pomer medzi športovým výkonom a komfortom jazdy. To znamená, že zákazníci nového modelu BMW radu 8 Gran Coupé sa môžu tešiť na vysokú úroveň každodennej využiteľnosti a schopnosti zvládať dlhé jazdy. Pri začiatku predaja sa predstavia štyri verzie. Verziu BMW M850i xDrive Gran Coupé (kombinovaná spotreba paliva: 10,0 – 9,9 l/100 km; kombinované emisie CO2: 229 – 226 g/km*) poháňa benzínový motor V8 s impozantným výkonom 390 kW (530 k). BMW 840d xDrive Gran Coupé (kombinovaná spotreba paliva: 6,3 – 6,2 l/100 km; kombinované emisie CO2: 166 – 162 g/km*) podčiarkuje vlastnosti štvordverového modelu ako vozidla na dlhé trate, k čomu pomáha aj radový 6-valcový naftový motor s výkonom 235 kW (320 k). Modely BMW 840i Gran Coupé (kombinovaná spotreba paliva: 7,5 – 7,4 l/100 km; kombinované emisie CO2: 170 – 168 g/km*) a BMW 840i xDrive Gran Coupé (kombinovaná spotreba paliva: 7,8 – 7,7 l/100 km; kombinované emisie CO2: 179 – 176 g/km*) využívajú služby vysokootáčkového 6-valcového radového benzínového motora s výkonom 250 kW (340 k).

Svetová premiéra vozidla bude jedným z hlavných bodov prvého ročníka podujatia spoločnosti BMW Group, ktoré sa bude pod názvom #NextGen konať v Mníchove. Celosvetový začiatok predaja nového modelu BMW radu 8 Gran Coupé je naplánovaný iba o pár mesiacov neskôr, v septembri 2019.

 

Dizajn exteriéru: športovo exkluzívny a individuálne príťažlivý. 
Kombinácia precízna natiahnutých línií a veľkých plôch, ktoré sa ako červená niť tiahnu novým dizajnovým jazykom značky BMW, pomáhajú exteriéru nového BMW radu 8 Gran Coupé vytvoriť výnimočnú rovnováhu medzi dynamikou a eleganciou. Koncept 4-dverového kupé sa pretvoril do výrazných a progresívnych tvarov. Štvordverový model dostal rázvor s hodnotou 3 023 milimetrov. Oproti BMW radu 8 Coupé to predstavuje nárast o 201 milimetrov. Vozidlo meria na dĺžku 5 082 milimetrov (+ 231 mm), je široké 1 932 milimetrov (+ 30 mm) a vysoké 1 407 milimetrov (+ 61 mm). Predná časť modelu Grand Coupé dostala rovnaký dizajn ako v prípade BMW radu 8 Coupé a to až do bodu, kde sa zdvíhajú A-stĺpiky. Široká a dlhá predná časť vyžaruje športové ambície a sebavedomý vzhľad. Adaptívne LED svetlomety predstavujú súčasť štandardnej výbavy. Na požiadanie bude vozidlo vybavené laserovými svetlometmi BMW Laserlight s adaptívnymi LED svetlometmi Adaptive LED Headlights. Tento systém využíva svetelný lúč laserových svetiel, aby zlepšil funkciu diaľkových svetiel. Výsledkom je svetelný dosah neoslňujúcich diaľkových svetiel do vzdialenosti 600 metrov.

Rovnako ako samostatné proporcie, tak aj dizajn zadných blatníkov a celej zadnej časti jasne odlišuje nové BMW radu 8 Gran Coupé od jeho ostatných kolegov z radu 8. Kolmejší rám zadného okna znamená vyššiu líniu strechy a tým aj viac priestoru na hlavu vpredu aj vzadu. Línia strechy sa so zadnou časťou spája vo veľmi elegantných tvaroch C-stĺpika, ktoré zdôrazňujú predĺženú siluetu. Zadné okno dostalo o čosi ostrejší sklon, aby umožnilo lepšie otváranie veka batožinového priestoru. Grafika bočných okien vytvára ďalší tradičný dizajnový prvok značky BMW. Vratný oblúk, takzvaný Hofmeisterov oblúk, dostal na novom BMW radu 8 Gran Coupé netradične kolmý tvar, čo vizuálne umocňuje masívnosť tejto časti karosérie.

Pri utváraní vzhľadu zadnej časti zohrali dôležitú úlohu aj výrazne tvarované blatníky a široký rozchod kolies. Horizontálne línie a tvarované povrchy dodali zadnej časti široký, no zároveň ľahký vzhľad. Úzke LED zadné svetlomety siahajú hlboko do blatníkov. A dvojité lichobežníkové koncovky výfukového potrubia sa nachádzajú na bokoch spodnej časti zadného nárazníka.

Interiér: perfektná harmónia dynamiky a luxusu. 
Výrazný štýl nového BMW radu 8 Gran Coupé sa prejavuje aj v dizajne interiéru. Zážitok z jazdy vpredu aj vzadu určuje plynulé spojenie dynamiky a luxusu. Dlhší rázvor a veľkoryso tvarovaný otvor dverí vytvárajú pasažierom na zadných sedadlách nenapodobiteľné množstvo priestoru na nohy. Najmä vzhľadom na to, že ide o kupé od BMW. Do vozidla sa navyše aj ľahko nastupuje. Zadní cestujúci zároveň ťažia z výrazne väčšieho priestoru na ramená a hlavu ako v dvojdverovej verzii nového BMW radu 8. V druhom rade sedadiel sa tak cestuje oveľa pohodlnejšie.

Na požiadanie dodávané panoramatické strešné okno vpúšťa do interiéru nového BMW radu 8 Gran Coupé extra dávku svetla a s tým spojený pocit ľahkosti. Je mimoriadne široké a presklená plocha zaberá rozlohu 1,5 m2. Výsledkom je neprekonateľná presklená plocha, ktorá sa tiahne od čelného skla po zadné okno. Predná časť strešného okna a jeho krytu sa otvára po stlačení tlačidla alebo pomocou diaľkového ovládania, čím sa upravuje aj množstvo čerstvého vzduchu, ktorý vstupuje do interiéru. Zo zadnej časti sa ovláda aj otváranie krytu zadnej časti strešného okna. Súčasťou ponuky pre štvordverovú verziu nového BMW radu 8 sú aj 4-zónová automatická klimatizácia a elektricky ovládané záclonky na bočných zadných a na zadnom okne.

Športová atmosféra na všetkých sedadlách. 
Náladové osvetlenie štandardne dodávané do nového BMW radu 8 Gran Coupé zdôrazňuje dopredu smerujúce línie, ktoré v interiéri vytvárajú dramatický efekt. Štandardná výbava nového BMW radu 8 Gran Coupé obsahuje aj palubnú dosku a výplne dverí čalúnené kožou, elektricky ovládané športové sedadlá s opierkami hlavy štýlovo integrovanými do operadiel a čalúnené kožou Vernasca. Multifunkčné sedadlá štandardne dodávané do modelu BMW M850i xDrive Gran Coupé pokrýva rozšírené čalúnenie kožou Merino. Ďalším prvkom dodávaným na požiadanie do modelu BMW M850i xDrive Gran Coupé a do vozidiel s balíkom M Sport sú nové sedadlá M Sport s mimoriadne výrazným škrupinovým tvarom.

Predĺžená stredová konzola tvorí exkluzívny prvok nového BMW radu 8 Gran Coupé, pričom vďaka nej sú vonkajšie zadné sedadlá tvarované ako samostatné sedadlá. Tvary aj prešívanie vonkajších zadných sedadiel čerpali inšpiráciu v predných sedadlách. Zadné sedadlá tak tiež ponúkajú výnimočnú bočnú oporu a integrované opierky hlavy. Vďaka tomu si aj zadní pasažieri užívajú nefalšovaný pocit zo športového vozidla. V prípade potreby je na krátke trasy k dispozícii aj stredné sedadlo vybavené plnohodnotným bezpečnostným pásom. Tým pádom sa dá povedať, že nové BMW radu 8 Gran Coupé ponúka 4 + 1 sedadlo.

Batožinový priestor vozidla sa dá jednoducho upravovať podľa aktuálnych potrieb, na čo slúžia aj operadlá zadných sedadiel, ktoré sa pomocou páčok v batožinovom priestore dajú samostatne sklápať a sú delené v pomere 40 : 20 : 40. Batožinový priestor s objemom 440 dm3 je dostatočne veľký na to, aby sa v ňom bez problémov dali previezť tri golfové vaky.

Upravená aerodynamika, znížená hmotnosť.

Aerodynamický odpor prúdnicového tvaru karosérie nového modelu BMW radu 8 Gran Coupé pomáhajú znížiť aktívne lamely v obličkách masky chladiča a systém Air Curtains vrátane výduchov Air Breathers či takmer úplne zakrytý podvozok. Úzke držiaky vonkajších spätných zrkadiel sú uchytené priamo na dvere, čím zmenšujú prúdenie vzduchu. BMW EfficientLightweight znamená používanie premysleného mixu materiálov na zníženie hmotnosti a zároveň aj zvýšenie tuhosti karosérie. Niektoré nosné štruktúry v prednej aj zadnej časti karosérie ako aj strecha, dvere, blatníky či deliaca priečka motora nového modelu BMW radu 8 Coupé sú vyrobené z hliníka. Nosník palubnej dosky je z horčíka a stredový tunel z karbónových vlákien. Predná náprava je celá z hliníka. Zadná náprava využíva kombináciu ľahkej oceľovej konštrukcie s hliníkovými čapmi kolies a s kovanými vodiacimi ramenami. Výsledkom je, že 4-dverová verzia je oproti BMW radu 8 Coupé ťažšia iba o 70 kilogramov. Na požiadanie dodávaná karbónová strecha znižuje ťažisko vozidla a v ponuke sa nachádza aj balík prvkov exteriéru M Carbon, ktorý obsahuje priečky v otvoroch na nasávanie vzduchu, kryty vonkajších spätných zrkadiel a vložku zadného difúzora. Všetky tieto prvky sú vyrobené z plastu zosilneného uhlíkovými vláknami.

Charakteristický benzínový motor V8, majestátne radové 6-valce. 
Očarujúci výkon 4,4-litrového motora V8 v novom BMW M850i xDrive Gran Coupé sprevádza bohatý plný zvuk doplnený o výfukový systém M Sport. S výkonom 390 kW (530 k) a krútiacim momentom 750 Nm dodáva nový motor V8 modelu BMW M850i xDrive Gran Coupé zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy.

Vzrušujúce okamžité reakcie a nenapodobiteľný hlad po otáčkach sú charakteristickými znakmi nových radových 6-valcových benzínových motorov, ktoré pracujú v modeloch BMW 840i Gran Coupé a BMW 840i xDrive Gran Coupé. Dodávajú maximálny výkon 250 kW (340 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 500 Nm. Trojlitrový motor s technológiou BMW TwinPower je približne o 6 kilogramov ľahší ako jeho predchodca a vyznačuje sa výrazne lepšou pružnosťou v celom spektre otáčok. To sú kľúčové faktory, ktoré ovplyvňujú ľahkú obratnosť vozidla. Nové BMW 840i Gran Coupé zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy, novému BMW 840i xDrive Gran Coupe to trvá 4,9 sekundy.

Neobvyklá prítomnosť naftového motora v tomto segmente prináša možnosť kombinovať športové vlastnosti s výnimočnou schopnosťou jazdiť na dlhé trate. Trojlitrový radový naftový 6-valcový motor v novom BMW 840d xDrive Gran Coupé predstavuje na takéto úlohy ideálny nástroj. Maximálny výkon 235 kW (320 k) a krútiaci moment 680 Nm robia z motora ideálneho adepta na uvoľnené jazdenie pri nízkych otáčkach, ale zároveň aj na využívanie jeho ťažnej sily. BMW 840d xDrive Gran Coupé zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy.

Osemstupňová prevodovka Steptronic Sport, BMW xDrive, diferenciál M Sport. 
Všetky motory dostupné pre nový model BMW radu 8 Gran Coupé sa spájajú s novou a vylepšenou verziou odľahčenej 8-stupňovej prevodovky Steptronic a spĺňajú predpisy emisnej normy Euro 6d-TEMP. Radiace páčky na volante slúžia na manuálnu zmenu rýchlostí. Úloha maximálnej trakcie, ovládateľnosti a smerovej stability nového modelu BMW radu 8 Gran Coupé pripadla na ostatnú generáciu inteligentného pohonu všetkých kolies BMW xDrive. Ten preferuje zadné kolesá a okrem toho je teraz schopný podľa aktuálnej situácie oveľa rýchlejšie a precíznejšie rozdeliť krútiaci moment medzi predné a zadné kolesá. Model BMW 840i Gran Coupé posiela výkon svojho radového 6-valcového benzínového motora iba na zadné kolesá. Štandardne dodávaný aktívny samosvorný zadný diferenciál M Sport dodáva extra pocit radosti z jazdy typickej pre vozidlá značky BMW. Vo výbave modelu BMW M850i xDrive Gran Coupé sa nachádza aj diferenciál M Sport.

Podvozok: výnimočný repertoár schopností od dynamického ovládania po komfort na dlhé trate. 
Kinematika a elastokinematika podvozka sa prispôsobili požiadavkám na dynamický jazdný štýl a poskytujú maximum obratnosti, ovládateľnosti, presnosti a výkonu. Pri detailnom vycibrení celkového nastavenia pomohli aj pretekárske skúsenosti oddelenia BMW M GmbH. Gran Coupé má o 201 mm dlhší rázvor než jeho súrodenec Coupé. To zvyšuje komfort jazdy a dáva podvozku priestor na to, aby pri naladení neutrpeli jeho nekompromisné športové inštinkty.

Všetky štandardne aj na požiadanie dodávané systémy odpruženia ako aj základné komponenty podvozka absolvovali precízne naladenie podľa základných vlastností nového BMW radu 8 Gran Coupé, ktoré vychádzali z rozmerov a z rozloženia hmotnosti. Vďaka tomu sa výnimočné dynamické vlastnosti modelu BMW radu 8 Coupé podarilo preniesť aj do jeho štvordverového súrodenca. Štandardná výbava obsahuje aj adaptívne M odpruženie s elektronicky ovládanými tlmičmi. Citlivo nastavené pružiny a tlmenie zaručuje, že k vodičovi sa dostanú iba dôležité informácie o povrchu vozovky. Integrálne aktívne riadenie tvorí súčasť výbavy modelov s pohonom všetkých kolies a na požiadanie sa dodáva aj do nového modelu BMW 840i Gran Coupé. Manévrovanie je tak jednoduchšie, vozidlo je obratnejšie v nízkych rýchlostiach a umožňuje, aby vodič pokojnejšie a bezpečnejšie menil jazdné pruhy aj vo vysokých rýchlostiach. Aktívna stabilizácia nakláňania predstavuje súčasť na požiadanie dodávaného adaptívneho M podvozka Professional a zabezpečuje veľmi rýchle a presné potláčanie nakláňania karosérie v momentoch, keď si vodič naplno užíva dynamický potenciál vozidla. Natáčacie elektromotory pôsobia aj proti rušivým silám, ktoré vytvárajú poškodenia vozovky na krajnici. Výsledkom je potom vyšší komfort počas jazdy v priamom smere.

Brzdový systém dostupný pre nový model BMW radu 8 Gran Coupé sa vyznačuje vynikajúcou brzdiacou silou, vysokou teplotnou stabilitou, rýchlymi reakciami a excelentným pocitom. Všetky verzie kombinujú štvorpiestikové pevné strmene vpredu a jednopiestikové plávajúce strmene vzadu. Nový model BMW M850i xDrive Gran Coupé štandardne dostal výkonné brzdy M Sport. Tie tvoria súčasť balíka M Technic Sport Package dostupného aj pre ostatné verzie.

Korunu výkonovo orientovanému zameraniu podvozka nového modelu BMW M850i xDrive Gran Coupé nasadzujú 20-palcové M disky kolies z ľahkých zliatin obuté do vysoko výkonných pneumatík (vpredu 245/35 R20, vzadu 275/30 R20) vyvinutých špeciálne pre BMW radu 8. Ostatné modely v ponuke BMW radu 8 Gran Coupé sa taktiež dodávajú so zmiešanými pneumatikami, pričom tie sa štandardne obúvajú na 18-palcové disky kolies z ľahkých zliatin.

Špičkové asistenčné systémy vodiča zvyšujú komfort a bezpečnosť. 
Súbor špičkových asistenčných systémov vodiča posúva komfort a bezpečnosť nového BMW radu 8 Gran Coupé na vyššiu úroveň. V štandardnej výbave sa nachádzajú prvky ako head-up displej, Systém udržiavania rýchlosti s funkciou brzdenia a Kolízne varovanie a Varovanie pred chodcami v meste s funkciou City Braking, Varovný systém zmeny a opustenia jazdného pruhu vrátane Asistenta pre jazdu v dopravnej zápche ako aj Asistent udržiavania jazdného pruhu s aktívnou ochranou pred bočnou kolíziou. Na požiadanie sa dodáva Aktívny systém udržiavania rýchlosti s funkciou Stop&Go, Driving Assistant Professional (ktorý medzi ostatnými technickými vymoženosťami prináša aj ovládanie riadenia a jazdy v jazdných pruhoch) a systém nočného videnia BMW Night Vision. Štandardne dodávaný parkovací asistent Park Assistant obsahuje aj prvky ako parkovacia kamera a asistent cúvania.

Intuitívne ovládanie a výnimočná konektivita: ovládací systém BMW Operating System 7.0 a Inteligentný osobný asistent BMW Intelligent Personal Assistant. 
Nové BMW radu 8 Gran Coupé sa štandardne dodáva s rozhraním BMW Live Cockpit Professional. Obsahuje navigačný a multimediálny systém ako aj plne digitálnu prístrojovú dosku s vysokým rozlíšením s uhlopriečkou s veľkosťou 12,3 palca a 10,25-palcový Control Display v strede palubnej dosky. Nový operačný systém BMW Operating System 7.0 upravuje intuitívne ovládanie pridaním viacerých možností ovládania a to dotykovo cez obrazovku Control Display, ovládačom iDrive Controller či tlačidlami na volante, prípadne ovládaním gestami alebo hlasovými povelmi.

Nová funkcia BMW Intelligent Personal Assistant predstavuje inteligentnú digitálnu osobnosť integrovanú do vozidla, ktorá reaguje na hlasové oslovenie Hej, BMW. Jeho schopnosti sa budú časom priebežne rozširovať vďaka systému na diaľkovú aktualizáciu softvéru Remote Software Upgrade. Digitálny osobný asistent BMW Intelligent Personal Assistant pomôže aj s výberom jedného z troch režimov interiéru Experience Mode. Tie podľa aktuálnych potrieb vodiča upravujú vnútorné osvetlenie, klimatizáciu, množstvo vonkajšieho svetla, ktoré preniká do interiéru, vyhrievanie alebo ventiláciu sedadiel a v závislosti od výbavy vozidla aj hudbu. Digitálny asistent však zatiaľ nerozumie po slovensky. Pokiaľ ho teda vodič chce používať na Slovensku, musí si nastaviť celé rozhranie operačného systému do niektorého z podporovaných jazykov. Medzi podporovanými jazykmi sa nachádzajú angličtina, nemčina, francúzština, taliančina, španielčina či portugalčina.

Autor: BMW

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Tlačové správy

Atos ponúka riešenie, ktoré zjednodušuje prihlasovanie a zvyšuje bezpečnosť

21.10.2019 14:53

Počítač, e-mailová schránka, firemné aplikácie. Koľkokrát sa každé ráno prihlasujete vy? Heslá sa medzi zamestnancami netešia veľkej popularite, najmä ak sú pri ich vytváraní viazaní pravidlami ako je ...

Tlačové správy

CZ: 5G umožní flexibilnú automatizáciu skladov

18.10.2019 17:49

V loňském roce bylo na celém světě v provozu 4000 robotických skladů. Podle prognóz budou do roku 2025 v 50 000 skladech na světě fungovat 4 miliony komerčních robotů, což je dvanáctinásobný nárůst v  ...

Tlačové správy

CZ: Red Hat predstavil najnovšiu verziu Red Hat OpenShift 4, umožní vývojárom v Kubernetes jednoduchšie inovovať

18.10.2019 17:43

Společnost Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), přední světový poskytovatel řešení založených na open source technologiích, oznámila dostupnost Red Hat OpenShift 4.2, nejnovější verze podnikové platformy Kubern ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Brother_300x600

Najnovšie videá

Dgitalna medicina
MANDAYIT 2019