Samsung_01A2021 Samsung_01A2021 Samsung_01A2021 Advertisement

Nio ET7 sľubuje dojazd 1000 km a batérie vymeniteľné za pár minút

Technológie
0

Čínsky rival Tesly Nio predstavil svoj prvý elektrický sedan, ktorý nasleduje po niekoľkých SUV a superšportiaku EP9. Na podujatí Nio Day v Čcheng-tu sa automobilka pochválila predajom 75 000 vozidiel a uviedla na trh sedan ET7, svoje prvé vozidlo schopné autonómnej jazdy, ako aj monštruózny 150 kWh akumulátor s pevným elektrolytom, ktorý je „pripravený na výrobu“, a druhú verziu svojej automatizovanej stanice na výmenu batérií, ktorá vám umožní doplniť energiu v priebehu niekoľkých minút namiesto čakania na nabitie.

Cena ET7 sa začína na hranici 70 000 USD. Špičkový výkon 480 kW je rozdelený medzi 180 kW (241 k) motor poháňajúci predné kolesá a 300 kW (402 k) motor vzadu. Rovnako špičkový je aj krútiaci moment 850 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 3,9 s. Vozidlo je vybavené 33 senzormi okolia, ktoré zahŕňajú jedenásť 8-megapixelových kamier s vysokým rozlíšením, jeden LiDAR s vysokým rozlíšením a ultradlhým dosahom, päť radarov s milimetrovými vlnami, 12 ultrazvukových senzorov, dve vysoko presné polohovacie jednotky, V2X a ADMS.

To všetko môže generovať každú sekundu až 8 GB dát, ktoré sa budú spracúvať pomocou štyroch procesorov NVIDIA Drive Orin, aby umožnili autonómnu jazdu. Schopnosť „lúskania“ dát je teda sedemkrát väčšia, ako má súčasná generácia počítačov FSD spoločnosti Tesla. Interiér vozidla vyzerá pekne a luxusne, má vyhrievané, chladiace a masážne sedadlá, 12,8-palcovú dotykovú obrazovku a 1000-wattový zvukový systém s 23 reproduktormi. Nechýba ani inteligentné vzduchové odpruženie a aktívne riadenie tlmenia.

Systém autonómnej jazdy má názov Nio Autonomous Driving alebo NAD. Automobily s NAD postupne získavajú nové schopnosti – od rôznych bezpečnostných systémov cez hands-free jazdu po diaľnici až po mestskú autonómiu a parkovanie. Za NAD sa platí mesačné predplatné. Ak vás teda jeho schopnosti nenadchnú, môžete zaň jednoducho prestať platiť.

Model ET7 bude uvedený na trh s batériami s kapacitou 70 a 100 kWh a do konca roku 2022 bude k dispozícii aj 150 kWh balík s vysokou energetickou hustotou (360 ​​Wh/kg), využívajúci pevný elektrolyt. Ten by mal ET7 poskytnúť dojazd viac ako 1000 km, hovorí spoločnosť. Konkurenčná Tesla tvrdí, že o pár rokov bude mať batériu vlastnej výroby s vysokou hustotou nad 400 Wh/kg (súčasná batéria Tesla Model 3 ponúka okolo 260 Wh/kg).

Aj nabíjanie môže byť pre vozidlá Nio menší problém ako pre ostatné. Postará sa o to druhá verzia Power Swap Station. Auto vojde do malého boxu, kde sa z neho automaticky uvoľní celý akumulátor a vymení sa za nový. Power Swap 2.0 dokáže nabiť a vymeniť až 312 batérií denne a na každom vozidle zároveň vykoná diagnostiku, aby sa včas identifikovali chyby.

ET7 si môžete kúpiť s vlastnou batériou alebo si predplatiť model Battery as a Service (BaaS), ktorý vám umožní vymieňať batérie v ktorejkoľvek z 500 staníc Power Swap, ktoré sa majú postaviť v celej Číne do konca roku 2021. Cena verzií s BaaS sa bude pohybovať okolo 58 000 dolárov a budú príťažlivé nielen pre ľudí jazdiacich na dlhé vzdialenosti, ale aj pre tých, ktorí bývajú na miestach, kde nemajú prístup k nabíjaniu. ET7 je teraz k dispozícii na predobjednanie, dodávky sa začnú začiatkom roku 2022.

Zdroj: newatlas.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať