Výrobca vodíkových kamiónov Nikola tvrdí, že má prelomovú technológiu batérií

Technológie
1

Startup Nikola Motor so sídlom vo Phoenixe, ktorý chce urobiť revolúciu v nákladnej doprave svojimi elektrickými kamiónmi poháňanými vodíkom, hovorí, že vyvinul nový typ batériového článku s dvojnásobnou hustotou energie, iba 40 % hmotnosti a za polovičné náklady v porovnaní so súčasnými lítiovo-iónovými batériami používanými automobilmi Tesla a inými elektrickými vozidlami na spotrebiteľskom trhu. Zatiaľ však neposkytol veľa podrobností a verejné demonštrácie sa majú uskutočniť až o 10 mesiacov.

Akumulátory s novými článkami, ktoré nepoužívajú nikel, kobalt a iné kovy, ktoré sa bežne vyskytujú v lítiovo-iónových článkoch 2170, preferovaných spoločnosťou Tesla, by údajne mohli zvýšiť dojazd elektromobilov zo súčasných 480 km až na 960 km pri „iba malom alebo žiadnom zvýšení hmotnosti batérie“. Spoločnosť podrobila svoju batériu testom a vyjadrila sa, že aj po 2000 cykloch nabíjania a vybíjania vykazovala prijateľnú výkonnosť.

„Toto je najväčší pokrok, aký sme doteraz videli vo svete batérií,“ tvrdí CEO a zakladateľ spoločnosti Trevor Milton. Nespomenul však technické detaily, iba uviedol, že bol použitý „úplne iný druh chemikálie s obsahom lítia“. Vyhli sa vraj sa použitiu kovov, ktoré zvyšujú náklady a hmotnosť lítiovo-iónových batérií, čo im umožnilo dosiahnuť presne polovicu ceny za kilowatthodinu. Keby spoločnosť naozaj dodala na trh takúto batériu, znamenala by prielom v oblasti elektrických vozidiel. Nikola však musí preukázať, že funguje naozaj tak, ako sľubuje, a že sa dá hromadne vyrábať.

Zdroj: forbes.com.

 

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články
motor bateria technologia technika elektrina energia

1 komentár

klamu reakcia na: Výrobca vodíkových kamiónov Nikola tvrdí, že má prelomovú technológiu batérií

21.11.2019 10:11
...

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať