Image
4.7.2018 0 Comments

Tvorca Pokémon Go zdokonaľuje rozšírenú realitu. AR postavičky sa budú môcť skrývať aj za reálne objekty

Vývojárske štúdio Niantic Labs, ktoré stojí za megaúspešnou hrou s rozšírenou realitou Pokémon Go, chce otvoriť svoju platformu AR ostatným vývojárom. Na stretnutí s novinármi to oznámil generálny riaditeľ spoločnosti John Hanke a pri tej príležitosti poskytol podrobný prehľad o tejto technológii, ktorú Niantic nazýva Real World Platform. Tá bude základom aj novej hry Harry Potter: Wizards Unite, ktorú firma vyvíja spolu s Warner Bros a stále ju zlepšuje.

Hanke vysvetlil, že Real World engine používa mix počítačového videnia, detekcie hĺbky a rozpoznávania objektov v reálnom čase. To všetko je založené na technológii umelej inteligencie a spoločnosť sa v uplynulých rokoch sústredila na zlepšenia v mapovaní, geolokácii a funkciách na spoluprácu so sociálnymi sieťami, ktoré podporujú aplikácie ako Pokémon Go.

S týmto zámerom získal Niantic aj londýnsky startup Matrix Mill so zameraním na počítačové videnie a strojové učenie. Ďalšia akvizícia v podobe Escher Reality má Nianticu pomôcť rozvíjať AR zážitky zdieľané naprieč rôznymi platformami, ktoré sa môžu týkať viacerých ľudí v rovnakom interaktívnom digitálnom priestore.

V niekoľkých demonštráciách Niantic ukázal nové a experimentálne schopnosti svojej platformy Real World. Jedna z nich pracuje s vizuálnou AR technikou, ktorú Niantic nazýva oklúziou a umožňuje tvorcom, aby virtuálne objekty, ako je 3D Pikachu, realistickejšie splynuli so skutočným svetom.

Využíva sa pri tom strojové učenie na výcvik neurónovej siete, ktorá dokáže spoľahlivo a v reálnom čase analyzovať živú scénu s jej dynamicky sa meniacimi časťami. Umožní tak to, že ľudia a objekty môžu prekrývať virtuálne bytosti. Tie sa tak môžu v prípade potreby skryť pred ich zrakom. Ako sa vyjadril Hanke, v ideálnom prípade by AR objekty mali byť schopné splynúť s našou realitou a bez problémov sa pohybovať za objektmi v reálnom svete.

Ďalšia demonštrácia predstavila technológiu získanú od spoločnosti Escher, ktorá pomáha vyvíjať aplikácie umožňujúce viacerým ľuďom komunikovať v zdieľanom prostredí AR bez ohľadu na typ zariadenia, ktoré používajú. Niantic hovorí, že vyvinul techniku ​​sieťového pripojenia s nízkou latenciou, ktorá odstraňuje potrebu komunikácie smartfónu so serverom pred vytvorením spojenia s používateľom v blízkosti.

Namiesto toho sieť zariadení umožňuje každému komunikovať priamo s iným prostredníctvom prenosu cez mobilnú vežu, čím možno dosiahnuť nižšiu latenciu pripojenia a okamžité interakcie s ostatnými hráčmi.

Hanke povedal, že platforma Niantic Real World by mala fungovať podobne ako služba Amazon Web Services pre cloud computing. Inými slovami, výrobcovia aplikácií budú môcť využiť platformu odkiaľkoľvek na svete s cieľom rozvíjať vlastné aplikácie a služby využívajúce AR technológie a nástroje.

Zdroj: theverge.com.

Zobrazit Galériu
Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Technológie

Pozvánka na veľtrh Hannover Messe 2020

20.02.2020 00:05

Na medzinárodnom veľtrhu Hannover Messe, ktorý sa bude konať v termíne 20 – 24 apríl bude nosnou témou priemyselná transformácia. Očakáva sa účasť 5 500 vystavovateľov zo 70 krajín. Tento rok je partn ...

Technológie

Prvý akrobatický dron predviedol extrémne letecké manévre

19.02.2020 00:15

Video nakrútené v Chorvátsku ukazuje 12-rotorovú koaxiálnu multikoptéru zostrojenú spoločnosťou Drone Champions AG s cieľom propagovať jej videohru Drone Champions League (DCL). Zo šasi z uhlíkových v ...

Technológie

Autonómne roboty pomáhajú šľachtiteľom vytvárať plodiny budúcnosti

17.02.2020 00:10

Vedci z Illinoiskej univerzity v Urbana-Champaign testujú na pokusnom poli robot TerraSentia, pripomínajúci odolnejšiu verziu kosačky na trávu. Robot je vybavený terénnymi kolesami a kamerou s vysokým ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

itSMF 2020

Najnovšie videá