Image
4.7.2018 0 Comments

Tvorca Pokémon Go zdokonaľuje rozšírenú realitu. AR postavičky sa budú môcť skrývať aj za reálne objekty

Vývojárske štúdio Niantic Labs, ktoré stojí za megaúspešnou hrou s rozšírenou realitou Pokémon Go, chce otvoriť svoju platformu AR ostatným vývojárom. Na stretnutí s novinármi to oznámil generálny riaditeľ spoločnosti John Hanke a pri tej príležitosti poskytol podrobný prehľad o tejto technológii, ktorú Niantic nazýva Real World Platform. Tá bude základom aj novej hry Harry Potter: Wizards Unite, ktorú firma vyvíja spolu s Warner Bros a stále ju zlepšuje.

Hanke vysvetlil, že Real World engine používa mix počítačového videnia, detekcie hĺbky a rozpoznávania objektov v reálnom čase. To všetko je založené na technológii umelej inteligencie a spoločnosť sa v uplynulých rokoch sústredila na zlepšenia v mapovaní, geolokácii a funkciách na spoluprácu so sociálnymi sieťami, ktoré podporujú aplikácie ako Pokémon Go.

S týmto zámerom získal Niantic aj londýnsky startup Matrix Mill so zameraním na počítačové videnie a strojové učenie. Ďalšia akvizícia v podobe Escher Reality má Nianticu pomôcť rozvíjať AR zážitky zdieľané naprieč rôznymi platformami, ktoré sa môžu týkať viacerých ľudí v rovnakom interaktívnom digitálnom priestore.

V niekoľkých demonštráciách Niantic ukázal nové a experimentálne schopnosti svojej platformy Real World. Jedna z nich pracuje s vizuálnou AR technikou, ktorú Niantic nazýva oklúziou a umožňuje tvorcom, aby virtuálne objekty, ako je 3D Pikachu, realistickejšie splynuli so skutočným svetom.

Využíva sa pri tom strojové učenie na výcvik neurónovej siete, ktorá dokáže spoľahlivo a v reálnom čase analyzovať živú scénu s jej dynamicky sa meniacimi časťami. Umožní tak to, že ľudia a objekty môžu prekrývať virtuálne bytosti. Tie sa tak môžu v prípade potreby skryť pred ich zrakom. Ako sa vyjadril Hanke, v ideálnom prípade by AR objekty mali byť schopné splynúť s našou realitou a bez problémov sa pohybovať za objektmi v reálnom svete.

Ďalšia demonštrácia predstavila technológiu získanú od spoločnosti Escher, ktorá pomáha vyvíjať aplikácie umožňujúce viacerým ľuďom komunikovať v zdieľanom prostredí AR bez ohľadu na typ zariadenia, ktoré používajú. Niantic hovorí, že vyvinul techniku ​​sieťového pripojenia s nízkou latenciou, ktorá odstraňuje potrebu komunikácie smartfónu so serverom pred vytvorením spojenia s používateľom v blízkosti.

Namiesto toho sieť zariadení umožňuje každému komunikovať priamo s iným prostredníctvom prenosu cez mobilnú vežu, čím možno dosiahnuť nižšiu latenciu pripojenia a okamžité interakcie s ostatnými hráčmi.

Hanke povedal, že platforma Niantic Real World by mala fungovať podobne ako služba Amazon Web Services pre cloud computing. Inými slovami, výrobcovia aplikácií budú môcť využiť platformu odkiaľkoľvek na svete s cieľom rozvíjať vlastné aplikácie a služby využívajúce AR technológie a nástroje.

Zdroj: theverge.com.

Zobrazit Galériu
Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Technológie

Sony v tichosti vydalo nový model PS4

17.07.2018 00:18

Herné konzoly pravidelne dostávajú hardvérové aktualizácie, aby sa zlepšil ich výkon či znížili výrobné náklady. Aj spoločnosť Sony teraz uviedla PlayStation 4 s modelovým označením CUH-2200 (predchád ...

Technológie 3

Najnovší čínsky kvantový radar vraj dokáže odhaliť aj „neviditeľné“ lietadlá a rakety typu stealth

17.07.2018 00:20

Najvýznamnejšia čínska spoločnosť zameraná na vojenskú elektrotechniku China Electronics Technology Group Corporation (CETC) oznámila, že jej kvantový radar dosiahol ďalšie pokroky, ktoré by mu umožni ...

Technológie

Video: Študenti nám predviedli robota, s ktorým budú súťažiť na robotickej olympiáde v Mexiku

17.07.2018 00:05

Tím nadaných stredoškolákov - Martin, Adam, Viliam, Tomáš a Oliver, nás už čoskoro bude reprezentovať na ďalšom ročníku prestížnej medzinárodnej robotickej olympiády FIRST Global v Mexiko City. Počas ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Najnovšie videá



PC forum button