Neodriven nahradí spätné zrkadlo a premení vaše auto na poloautonómne

0

Koncom roka 2015 hacker iPhonu a PlayStation 3 George Hotz ohlásil projekt cenovo dostupného spotrebiteľského produktu, ktorý dodá automobilu schopnosť poloautonómnej jazdy. O jedenásť mesiacov neskôr strohý úradný list od National Highway Traffic Safety Administration jeho snahu zastavil.

Hotz sa však nedal odradiť a spojil dva projekty z oblasti hardvéru a softvéru v rámci startupu Comma.ai do autopilota za tisíc dolárov, z ktorého neskôr urobil open source.

V týchto dňoch startup Neodriven pod vedením bývalého zamestnanca Tesly Matta Schulwitza ohlásil rovnomenný výrobok, ktorý sa dostáva do predaja s cenou 1495 dolárov. Ide o modifikovanú verziu Comma Neo, z ktorého Hotz spravil open source.

Schulwitz vystavoval prototyp hardvéru Neodriven (kompatibilného s Honda Civic) na CES v Las Vegas. Ide o puzdro, ktoré obsahuje telefón OnePlus 3, dosku so spojmi a ďalšie komponenty. Produkt je však dostatočne hotový na to, aby mohli demonštrovať hodinovú jazdu v uliciach Las Vegas pomocou softvéru Comma.ai.

Schulwitz hovorí, že začal so svojím bratom pracovať na projekte hneď, ako Hotz oznámil, že uvoľnil zdrojový kód svojho produktu. Ručne spájkovali dosku s obvodmi, puzdro zhotovili 3D tlačou a nahrali softvér Comma Open Pilot na autonómnu jazdu.

Inštalácia hardvéru Neodriven je jednoduchá. Jeho majiteľ musí odstrániť plast, ktorý zakrýva asistenčnú kameru na čelnom skle automobilu Honda Civic či Acura ILX, pripojiť zariadenie do dostupného portu pomocou eternetového adaptéra a zasunúť na miesto za použitia existujúceho držiaka.

Schulwitz prirovnal prvé pokusy s Open Pilotom raným verziám autopilota Tesly. Civic sa bez ľudského zásahu držal v jazdnom pruhu, prispôsoboval rýchlosť vozidlám pred sebou a zastavil za nimi pri semaforoch, dokonca sa mu podarilo absolvovať niekoľko ostrých zákrut.

Open Pilot nemá k dispozícii 360-stupňový pohľad, nevie sám zastaviť na červenú, potrebuje, aby auto pred ním spomalilo a zastavilo, niekedy mu spôsobujú problém zákruty. Popracovať treba ešte aj na výstražných zvukoch. Rovnaký signál totiž zaznie v prípade, ak vodič preberá riadenie od softvéru, aj vtedy, ak sa systém pokúsi oznámiť, že nie je schopný ďalej riadiť auto.

Neodriven predáva iba hardvér a spolieha sa na vývojárov, aby k nemu pridali užitočné funkcie. Prvé objednávky teda prídu s najväčšou pravdepodobnosťou od vývojárov softvéru. No zrejme sa nájdu nadšenci, ktorí sa začnú hrať s kódom. A ak sa raz začne revolúcia v oblasti smart áut na spôsob „urob si sám“, Neodriven môže byť jeden z prvých výstrelov.

Zdroj: Theverge

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články
neodriven auto jazda

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať