Image
7.2.2017 0 Comments

Nenaleťte na astroturfing

Správa z dennej tlače: Ako súčasť príprav na akcie súvisiace so začatím slovenského predsedníctva Rady Európskej únie bol na niektorých miestach v centre Bratislavy položený živý trávnik. Úvodná citácia sa vám zrejme bude zdať úplne od veci, ale len dovtedy, kým si neuvedomíte, že anglický pojem astroturfing v pôvodnom význame označuje umelý trávnik. Je to zovšeobecnený názov odvodený od názvu firmy AstroTurf, ktorá umelé trávniky vyrába. Umelý trávnik, často položený pred príchodom vzácnej návštevy alebo pred významnou udalosťou, sa snaží navodiť dojem, že na tomto mieste niekto starostlivo pestuje klasický trávnik. Tak ako umelý trávnik umelo navodzuje dojem ekológie, starostlivosti, estetiky a ďalšie pozitívne dojmy, astroturfing je marketingová metóda, ktorej cieľom je navodiť zdanie, že veľká masa ľudí má pozitívny dojem z nejakého produktu, aktivít firmy, udalosti a podobne. Inak povedané, niekto, napríklad PR oddelenie firmy, sa snaží nasimulovať alebo navodiť pocit, ktorý by normálne pri atraktívnom produkte či službe vznikol prirodzenou virálnou aktivitou ľudí, ktorí sú z produktu nadšení a svoje nadšenie zdieľajú s priateľmi. Pozitívne informácie sa šíria doslova ako lavína a produktu, službe či udalosti robia najlepšiu reklamu. Keď už spomíname reklamu, klasická platená reklama má veľa nevýhod. Ľudia jej nedôverujú, prípadne ju úplne ignorujú, no nezávislým názorom nezaintere­so­vaných ľudí máme tendenciu dôverovať a zohľadniť ich pri podpore rozhodovania. Tak ako sa bežná „poctivá“ marketingová alebo reklamná kampaň dá objednať v špe­cializovanej agentúre, dá sa v špecializovaných firmách objednať aj astroturfing. Náklady na profesionálne realizovaný astroturfing môžu byť v niektorých prípadoch porovnateľné s nákladmi na reklamnú kampaň. Možno si teda položíte otázku, či sa to môže vyplatiť. Môže. Stačí chvíľu sledovať televízne reklamy či inzertné články časopisov a väčšinou je zrejmý prvoplánový úmysel zadávateľa chváliť prednosti svojho produktu či ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín

Vitajte v 20. rokoch 21. storočia: Technológie, ktoré budú formovať nasledujúce desaťročie

14.02.2020 13:43

Máme za sebou už pätinu 21. storočia a s novým desaťročím prichádzajú nové výzvy a technológie, ktoré zmenia spôsob nášho života. Digital Trends nazrel do krištáľovej gule a ponúkol pohľad na to, čo p ...

Magazín

Technologické trendy, ktoré zmenia náš život

14.02.2020 13:31

1) Umelí ľudia Samsungu Neoni predstavujú naozaj „nový druh života“ 2) Konverziou tepla z oceánu bude možné zásobovať energiou celé krajiny 3) Úplne nová forma existencie: Xenobot je živý, programov ...

Magazín

Reportáž: TV Philips 2020 / Pohlcujúci zážitok pre všetky zmysly

07.02.2020 14:52

Philips predstavil koncom januára v Amsterdame kľúčovým partnerom a médiám technológie a nové modely svojich televízorov na rok 2020. V úvode označil Kostas Vouzas, CEO spoločnosti TP Vision TV & ...

Vyhľadávanie

Hackkosice_2020

Najnovšie videá