Image
7.2.2017 0 Comments

Nenaleťte na astroturfing

Správa z dennej tlače: Ako súčasť príprav na akcie súvisiace so začatím slovenského predsedníctva Rady Európskej únie bol na niektorých miestach v centre Bratislavy položený živý trávnik. Úvodná citácia sa vám zrejme bude zdať úplne od veci, ale len dovtedy, kým si neuvedomíte, že anglický pojem astroturfing v pôvodnom význame označuje umelý trávnik. Je to zovšeobecnený názov odvodený od názvu firmy AstroTurf, ktorá umelé trávniky vyrába. Umelý trávnik, často položený pred príchodom vzácnej návštevy alebo pred významnou udalosťou, sa snaží navodiť dojem, že na tomto mieste niekto starostlivo pestuje klasický trávnik. Tak ako umelý trávnik umelo navodzuje dojem ekológie, starostlivosti, estetiky a ďalšie pozitívne dojmy, astroturfing je marketingová metóda, ktorej cieľom je navodiť zdanie, že veľká masa ľudí má pozitívny dojem z nejakého produktu, aktivít firmy, udalosti a podobne. Inak povedané, niekto, napríklad PR oddelenie firmy, sa snaží nasimulovať alebo navodiť pocit, ktorý by normálne pri atraktívnom produkte či službe vznikol prirodzenou virálnou aktivitou ľudí, ktorí sú z produktu nadšení a svoje nadšenie zdieľajú s priateľmi. Pozitívne informácie sa šíria doslova ako lavína a produktu, službe či udalosti robia najlepšiu reklamu. Keď už spomíname reklamu, klasická platená reklama má veľa nevýhod. Ľudia jej nedôverujú, prípadne ju úplne ignorujú, no nezávislým názorom nezaintere­so­vaných ľudí máme tendenciu dôverovať a zohľadniť ich pri podpore rozhodovania. Tak ako sa bežná „poctivá“ marketingová alebo reklamná kampaň dá objednať v špe­cializovanej agentúre, dá sa v špecializovaných firmách objednať aj astroturfing. Náklady na profesionálne realizovaný astroturfing môžu byť v niektorých prípadoch porovnateľné s nákladmi na reklamnú kampaň. Možno si teda položíte otázku, či sa to môže vyplatiť. Môže. Stačí chvíľu sledovať televízne reklamy či inzertné články časopisov a väčšinou je zrejmý prvoplánový úmysel zadávateľa chváliť prednosti svojho produktu či ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín

HONDA CR-V 2.0 i-MMD Hybrid, 2WD, Lifestyle / Inovatívne hybridné SUV

06.06.2019 13:09

Honda si svojím SUV CR-V získava zákazníkov už od roku 1995, najnovšia generácia však ako prvá prichádza aj s hybridným pohonom. Hybrid dnes už nájdete v ponuke viacerých automobiliek, no Honda prichá ...

Magazín

Elektromobilita alebo vodík? V ťažkej doprave

06.06.2019 11:38

Rovnako ako pri individuálnej doprave osôb existuje v Európe regulačný tlak aj na znižovanie emisií vo verejnej doprave. Európska únia si do nasledujúcich rokov stanovila ciele, ktoré do roku 2050 pre ...

Magazín

Výrazne účinnejší slovenský kolektor

06.06.2019 11:33

 V rámci nepretržitého hľadania efektívnejších obnoviteľných zdrojov prebieha aj vývoj v oblasti slnečných kolektorov. Slnečné kolektory predstavujú perspektívny spôsob využitia slnečnej energie, mome ...

Vyhľadávanie

SWAN_062019

Najnovšie videá