Image
7.2.2017 0 Comments

Nenaleťte na astroturfing

Správa z dennej tlače: Ako súčasť príprav na akcie súvisiace so začatím slovenského predsedníctva Rady Európskej únie bol na niektorých miestach v centre Bratislavy položený živý trávnik. Úvodná citácia sa vám zrejme bude zdať úplne od veci, ale len dovtedy, kým si neuvedomíte, že anglický pojem astroturfing v pôvodnom význame označuje umelý trávnik. Je to zovšeobecnený názov odvodený od názvu firmy AstroTurf, ktorá umelé trávniky vyrába. Umelý trávnik, často položený pred príchodom vzácnej návštevy alebo pred významnou udalosťou, sa snaží navodiť dojem, že na tomto mieste niekto starostlivo pestuje klasický trávnik. Tak ako umelý trávnik umelo navodzuje dojem ekológie, starostlivosti, estetiky a ďalšie pozitívne dojmy, astroturfing je marketingová metóda, ktorej cieľom je navodiť zdanie, že veľká masa ľudí má pozitívny dojem z nejakého produktu, aktivít firmy, udalosti a podobne. Inak povedané, niekto, napríklad PR oddelenie firmy, sa snaží nasimulovať alebo navodiť pocit, ktorý by normálne pri atraktívnom produkte či službe vznikol prirodzenou virálnou aktivitou ľudí, ktorí sú z produktu nadšení a svoje nadšenie zdieľajú s priateľmi. Pozitívne informácie sa šíria doslova ako lavína a produktu, službe či udalosti robia najlepšiu reklamu. Keď už spomíname reklamu, klasická platená reklama má veľa nevýhod. Ľudia jej nedôverujú, prípadne ju úplne ignorujú, no nezávislým názorom nezaintere­so­vaných ľudí máme tendenciu dôverovať a zohľadniť ich pri podpore rozhodovania. Tak ako sa bežná „poctivá“ marketingová alebo reklamná kampaň dá objednať v špe­cializovanej agentúre, dá sa v špecializovaných firmách objednať aj astroturfing. Náklady na profesionálne realizovaný astroturfing môžu byť v niektorých prípadoch porovnateľné s nákladmi na reklamnú kampaň. Možno si teda položíte otázku, či sa to môže vyplatiť. Môže. Stačí chvíľu sledovať televízne reklamy či inzertné články časopisov a väčšinou je zrejmý prvoplánový úmysel zadávateľa chváliť prednosti svojho produktu či ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín

ŠKODA SCALA Style: 1,5 TSI 110 kW 7AP Priestor aj výkon pre rodinu

18.09.2019 13:38

Škoda Scala prichádza ako nástupca modelu Rapid. Využíva koncernovú platformu MQB A0, teda rovnakú, na ktorej je postavený napríklad VW Polo. Scala však má väčšiu dĺžku a predĺžený rázvor, a tak vnúto ...

Magazín

Range Rover Evoque 2020 First Edition: Futuristický interiér aj množstvo technológií

18.09.2019 11:30

Nový Range Rover Evoque je pokračovaním veľmi úspešného modelu, ktorý prišiel na trh už v roku 2011. Ako dosvedčuje aj 217 ocenení a viac ako 750 000 celosvetovo predaných kusov, originálny štýl Julia ...

Magazín

Balkánsky trip

02.09.2019 12:57

Balkán má stále nádych nespútanej divočiny s rúškom neznáma. Asi aj preto sme sa ho rozhodli tento rok prejsť krížom na motorkách. Dobrá partia piatich ostrieľaných motorkárov na cestných endurách a h ...

Vyhľadávanie

AMCHAM 2019

Najnovšie videá

elearn

IT GALA stvorec 2019