Image
6.8.2015 0 Comments

Navigácia v budovách

Potrebujete sa zorientovať vo veľkých budovách, napríklad obchodných centrách, letiskách, prípadne nájsť cestu k svojmu autu v podzemnej garáži? Na rozdiel od navigácie vo voľnom priestranstve pomocou satelitného systému GPS je navigácia v budovách stále v pionierskej ére. Smartfón ako navigačná pomôcka Mimo budov a priestorov zatienených vysokými budovami funguje navigácia GPS s dostatočnou presnosťou, ale v budovách, kam signál z družíc neprenikne, ste odkázaní na iné metódy. Moderné smartfóny všetkých platforiem dokážu určiť polohu aj náhradnými metódami. Jednak pomocou signálu GSM trianguláciou s využitím polohy staníc BTS mobilného operátora, jednak podľa sietí Wi-Fi. Na určenie polohy podľa GSM priamo v telefóne sa najčastejšie využíva metóda Timing Advance, ktorá na výpočet polohy potrebuje minimálne tri základňové stanice. Mobilný telefón pozná vzdialenosť od všetkých BTS vo svojom okolí na základe oneskorenia signálu pri jeho ceste medzi mobilom a základňovou stanicou. Presnosť určenia polohy opäť závisí od hustoty siete GSM v danej oblasti a najlepšie hodnoty sa pohybujú okolo 125 metrov, čo je v budovách absolútne nevyhovujúce. Presnosť určenia polohy na základe pripojenia do siete Wi-Fi je ešte nižšia. Posledných 100 metrov biznisu je v budove Navigácia má popri orientačnom aj komerčný význam. Azda s výnimkou veľkých autobazárov, trhovísk a predaja realít sa väčšina biznisu realizuje v budovách. Predstavte si butik v nákupnom centre, ktorý investuje do mobilnej aplikácie a jej propagácie s cieľom priviesť do obchodu zákazníka. Aplikácia potenciálneho záujemcu o váš tovar privedie pred dvere nákupného centra a on napokon nakúpi v konkurenčnej predajni neďaleko od vás. Mať prehľad o polohe zainteresovaných osôb je rovnako dôležité ako sama navigácia. Analogické scenáre mimo budov, predovšetkým na monitorovanie služobných automobilov, sú úplne bežné. Potrebujete koordinovať postup upratovacej skupiny či záchranných zložiek v zadymených priestoroch pri ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín

BMW 530e xDrive Sedan / Výkon aj ekonomická prevádzka

03.12.2019 13:33

Plug-in hybrid BMW 530e som testoval aj v minulom roku, tentoraz sa mi však dostala do rúk modernizovaná verzia a rovno v konfigurácii s pohonom xDrive. Novinka je zvonku v podstate zhodná s pred ...

Magazín

Ako sa vyvíjajú batérie do elektromobilov

04.12.2019 13:09

Mali sme možnosť nahliadnuť do nového centra BMW Group Battery Cell Competence Centre v Mníchove, špecializovaného na výskum a vývoj batérií. Zameraním tohto interdisciplinárneho centra je napredovať ...

Magazín

Nabíjacia infraštruktúra pre elektromobily

04.12.2019 12:50

Nová európska legislatíva tlačí výrobcov ­automobilov prísnejšími limitmi pre produkciu CO2. Hranica maximálnej priemernej flotilovej produkcie CO2 je 95 gramov na kilometer. Ide o priemernú hodnotu p ...

Vyhľadávanie

ACER_122019

Najnovšie videá