Image
6.4.2019 0 Comments

Mýty a fakty o elektromobiloch / 2. časť

V tejto časti sa pozrieme na ďalšie mýty a otázky, ktoré kolujú okolo elektromobilov. Kúrenie a klimatizácia rapídne znižujú dojazd Pravda je, že kúrenie aj klimatizácia sa na znížení dojazdu podieľajú. V poslednej generácii elektromobilov sa však väčšinou používajú tepelné čerpadlá, ktoré majú vyššiu účinnosť a na dosiahnutie požadovanej teploty spotrebujú menej energie. Elektromobily však ponúkajú aj ďalšie prostriedky na to, aby spotreba energie bola čo najnižšia. Medzi účinné opatrenia patrí vyhrievanie sedadiel a volantu, a ak vo vozidle jazdíte sám, možnosť vyhrievania/chladenia iba miesta vodiča. Väčšina elektromobilov takisto umožňuje pri použití AC nabíjania načasovať vyhriatie alebo vychladenie interiéru na požadovaný čas, pokiaľ je vozidlo pripojené k napájaniu, takže na cestu vyrážate už s pripraveným interiérom, čo podstatne znižuje spotrebu. Niektoré vozidlá majú možnosť zapnutia klimatizácie na diaľku z mobilného telefónu. Za bežných podmienok predstavuje spotreba klimatizácie a vykurovania asi 2 – 6 % na 100 km, ale veľmi záleží na rozdiele vonkajšej a nastavenej vnútornej teploty a tento parameter sa pri rôznych vozidlách, samozrejme, líši. Vo všeobecnosti má na vyššiu spotrebu väčší vplyv jazdenie v nízkych teplotách pod nulou, kedy môže byť spotreba vyššia aj o desiatky percent. V zime elektromobil nekúri a musím jazdiť v kožuchu Staršia generácia elektromobilov mala v zimných podmienkach naozaj problémy. Tie pramenili z nízkej kapacity batérií, ktorá za nízkych teplôt ešte klesá, a málo účinného vykurovania s vysokou spo­trebou. Dojazd sa tak mohol znížiť až o 50 %, a ak ste ho chceli predĺžiť, museli ste jazdiť s minimálnym využívaním kúrenia. Nové modely majú väčšinou tepelné čerpadlá, ktoré majú vyššiu účinnosť a nižšiu spotrebu a dokážu interiér vyhriať pomerne rýchlo. V kombinácii s vyhrievanými sedadlami a volantom sa tak o pohodlie cestovania nemusíte báť. Kúrenie si môžete načasovať na čas odchodu, pokiaľ je auto na nabíjačke, takže ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín

BMW i3 120Ah / Stálica, ktorá vás odvezie ďalej

08.05.2019 09:44

BMW i3 sme u nás naposledy recenzovali v minulom roku vo verzii i3S REX, ktorá bola vybavená batériou s kapacitou 33,2 kWh (94 Ah) a prídavným benzínovým generátorom REX na predĺženie dojazdu. Písmeno ...

Magazín

Opel Insignia GSi Sports Tourer / Rodinný krásavec

08.05.2019 09:36

Insignia je vlajková loď automobilky Opel a teraz prichádza vo verzii kombi aj v športovo ladenom variante GSi (Grand Sport Injection). Opel touto verziou mieri predovšetkým na oteckov rodín, ktorí oc ...

Magazín

Vodík ako budúcnosť dopravy?

08.05.2019 09:06

Hitom posledných rokov je elektromobilita a často sa stretávame aj v médiách s informáciami, že budúcnosť bude patriť práve elektromobilom. Môžeme o tom polemizovať, môžeme s tým aj nesúhlasiť, ale mi ...

Vyhľadávanie

FORPSI 042019

Najnovšie videá

Cyber Central Malware Analysis Training


PC forum button