Image
5.3.2019 0 Comments

Mýty a fakty o elektromobiloch / 2. časť

V tejto časti sa pozrieme na ďalšie mýty a otázky, ktoré kolujú okolo elektromobilov. Kúrenie a klimatizácia rapídne znižujú dojazd Pravda je, že kúrenie aj klimatizácia sa na znížení dojazdu podieľajú. V poslednej generácii elektromobilov sa však väčšinou používajú tepelné čerpadlá, ktoré majú vyššiu účinnosť a na dosiahnutie požadovanej teploty spotrebujú menej energie. Elektromobily však ponúkajú aj ďalšie prostriedky na to, aby spotreba energie bola čo najnižšia. Medzi účinné opatrenia patrí vyhrievanie sedadiel a volantu, a ak vo vozidle jazdíte sám, možnosť vyhrievania/chladenia iba miesta vodiča. Väčšina elektromobilov takisto umožňuje pri použití AC nabíjania načasovať vyhriatie alebo vychladenie interiéru na požadovaný čas, pokiaľ je vozidlo pripojené k napájaniu, takže na cestu vyrážate už s pripraveným interiérom, čo podstatne znižuje spotrebu. Niektoré vozidlá majú možnosť zapnutia klimatizácie na diaľku z mobilného telefónu. Za bežných podmienok predstavuje spotreba klimatizácie a vykurovania asi 2 – 6 % na 100 km, ale veľmi záleží na rozdiele vonkajšej a nastavenej vnútornej teploty a tento parameter sa pri rôznych vozidlách, samozrejme, líši. Vo všeobecnosti má na vyššiu spotrebu väčší vplyv jazdenie v nízkych teplotách pod nulou, kedy môže byť spotreba vyššia aj o desiatky percent. V zime elektromobil nekúri a musím jazdiť v kožuchu Staršia generácia elektromobilov mala v zimných podmienkach naozaj problémy. Tie pramenili z nízkej kapacity batérií, ktorá za nízkych teplôt ešte klesá, a málo účinného vykurovania s vysokou spo­trebou. Dojazd sa tak mohol znížiť až o 50 %, a ak ste ho chceli predĺžiť, museli ste jazdiť s minimálnym využívaním kúrenia. Nové modely majú väčšinou tepelné čerpadlá, ktoré majú vyššiu účinnosť a nižšiu spotrebu a dokážu interiér vyhriať pomerne rýchlo. V kombinácii s vyhrievanými sedadlami a volantom sa tak o pohodlie cestovania nemusíte báť. Kúrenie si môžete načasovať na čas odchodu, pokiaľ je auto na nabíjačke, takže s ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín

Mazda 6 2.5 Skyactiv Takumi Plus / Radosť z jazdy

05.03.2019 13:42

Mazda 6 prešla už v poradí tretím faceliftom a my sme testovali novú najvyššiu výbavu Takumi Plus. Aj keď výrobca hovorí o facelifte, noviniek je tentoraz viac než dosť. Okrem konštrukčných zmien karo ...

Magazín

Lexus RX 450h E-four Luxury Edition - Rodinné SUV z lepšej spoločnosti

05.03.2019 10:58

Modelový rad Lexus RX má za sebou pomerne bohatú históriu. Prvú generáciu Lexus uviedol už v roku 1998 a išlo vtedy o prvé luxusné SUV na trhu. V roku 2004 bol model RX 400h prvým luxusným SUV s hybri ...

Magazín

Asistenčné systémy vozidiel / 3. časť

06.03.2019 10:01

V predošlých dvoch častiach seriálu o asistenčných systémoch vozidiel sme prebrali množstvo asistenčných systémov, ktoré nájdete v moderných autách.  Ako to však už býva, aj asistenčné systémy majú sv ...

Vyhľadávanie

SWIFT 5_032019

Najnovšie videá

IXPO 2019


PC forum button