Modely Mercedes-AMG série 53: CLS, Trieda E kupé a kabriolet

Tlačové správy
0

Značka Mercedes-AMG rozširuje ponuku svojich produktov o tri nové modely a zároveň zavádza nové typové označenie: modely série 53 v modeloch CLS, Trieda E kupé a Trieda E kabriolet (kombinovaná spotreba paliva: 8,5 – 8,4 l/100 km; emisie CO₂ kombinované: 201 – 200 g/km). Sú kombináciou mohutného výkonu, športového štýlu a vysokej efektívnosti. Srdcom je nový, elektrifikovaný motor s objemom 3,0 litra s dvojitým preplňovaním pomocou turbodúchadla a prídavného elektrického kompresora. Radový šesťvalec dosahuje výkon 320 kW (435 k) a poskytuje maximálny krútiaci moment 520 Nm. Jeho štartér-generátor s funkciou EQ-Boost na krátky čas poskytne prídavný výkon 16 kW a krútiaci moment 250 Nm. Okrem toho napája 48 voltovú napäťovú sústavu. K ďalším zaujímavým technickým prvkom patrí 9-stupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G a plne variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+.

Spoločnými vizuálnymi poznávacími znakmi troch nových modelov série 53 sú maska chladiča Twin Blade, spojler predného nárazníka s dizajnom výstuhy v tvare A, bočné obloženia prahov špecifické pre AMG, spojler zadného nárazníka s vložkou difúzora, ako aj okrúhle dvojité koncovky výfuku vo vysokoleskleom chrómovom vzhľade.

„Prostredníctvom nových modelov série 53 rozširujeme ponuku našich produktov o pokrokovú kombináciu športového dizajnu, výkonnosti a efektívnosti, čím sa prvýkrát vydávame v ústrety hybridizovanej budúcnosti. Základom je moderná koncepcia pohonu v podobe radového šesťvalcového motora s prídavným elektrickým kompresorom, štartér-generátora s funkciou EQ-Boost a 48 voltovej napäťovej sústavy. Veľmi spontánne reakcie na pokyny plynového pedálou, precíznosť a nastavenie orientované na dynamiku jazdy sú typické vlastnosti značky AMG. Týmto spôsobom predkladáme skupine zákazníkov, ktorá sa okrem iných vlastností orientuje aj na životný štýl, ďalšiu atraktívnu ponuku z Affalterbachu,“ povedal Tobias Moers, predseda vedenia obchodnej divízie Mercedes-AMG GmbH.

XIAOMI_Redmi Note 9_062020

Radový šesťvalec so štartér-generátorom s funkciou EQ-Boost
Radový šesťvalec sa vyznačuje špičkovým výkonom a inteligentnými elektrickými komponentmi. V štartér-generátore s funkciou EQ-Boost sa štartér a alternátor spájajú do výkonného elektromotora. Štartér-generátor je pritom uložený medzi motorom a prevodovkou. Táto inovácia a inteligentné preplňovanie pomocou prídavného elektrického kompresora a turbodúchadla majú rovnakú úlohu: zvyšovať výkon a dynamiku jazdy typické pre značku AMG a zároveň znižovať spotrebu a emisie. Snaha korunovaná úspechom: model CLS 53 4MATIC+ zrýchli z 0 na 100 km/h len za 4,5 sekundy a s balíkom Driver´s Package dosahuje maximálnu rýchlosť 270 km/h. Kombinovaná spotreba paliva je 8,4 l/100 km, kombinované emisie CO₂ dosahujú hodnotu 200 g/km.

Vysoký krútiaci moment bez oneskorenia
Štartér-generátor s funkciou EQ-Boost pomáha prídavnému elektrickému kompresoru, ktorý pri rozbiehaní bez oneskorenia vytvára vysoký plniaci tlak, čím krútiaci moment potrebný na zrýchlenie vozidla rastie rýchlejšie, až kým sa nezapojí veľké turbodúchadlo. Hnací agregát s objemom 3,0 litra vďaka tomu reaguje extrémne spontánne a poskytuje reakcie s vysokou dynamikou bez takzvanej turbodiery. Prídavný bonus je vysoká kultúra chodu radového šesťvalca.

Príprava pre hybridné funkcie: 48-voltová napäťová sústava 
Elektrický prúd pre 48-voltovú napäťovú sústavu vytvára štartér-generátor s funkciou EQ-Boost. Nová sieť zásobuje aj tradičnú 12-voltovú sústavu – prostredníctvom meniča DC/DC. Vďaka akumulátoru s kapacitou 48 voltov sa zvyšuje celková kapacita akumulátora vo vozidle, čím je k dispozícii viac elektrickej energie – to umožňuje napríklad aj použitie inovatívnych funkcií. Napäťová sústava s kapacitou 48 voltov je teda prípravou na použitie ďalších hybridných funkcií. Ďalšia výhoda: pri rovnakom výkone je potrebná len štvrtina bežne potrebného prúdu. Výsledok: vedenia môžu byť tenšie, a tým aj ľahšie – to nepriamo prispieva k úspore paliva. Naďalej sa používa aj 12-voltová sústava, ktorá zásobuje spotrebiče ako osvetlenie, kokpit, ukazovatele infotainmentu a riadiace prístroje.

Hybridné funkcie vďaka štartér-generátoru s funkciou EQ-Boost
Štartér-generátor s funkciou EQ-Boost je hlavnou súčasťou 48-voltovej sústavy a používa sa nielen ako elektrický generátor, ale preberá aj hybridné funkcie. To umožňuje nižšiu spotrebu, ktorá bola doteraz možná len s použitím vysokovoltovej hybridnej technológie. Aj voľnobeh sa prvýkrát reguluje pomocou štartér-generátora s funkciou EQ-Boost.

K hybridným funkciám patrí zvýšenie výkonu o 16 kW a krútiaceho momentu o 250 newtonmetrov, rekuperácia, posunutie ťažiska, kĺzanie a takmer nepozorovateľné opakované rozbehnutie motora pri funkcii štart – stop.

Remeňový pohon pre vedľajšie agregáty na čelnej strane motora sa už nepoužíva, vďaka čomu sa výrazne skrátila aj konštrukčná dĺžka nového šesťvalca v porovnaní s bežnými radovými šesťvalcami. Vzniká tým priestor pre dodatočnú úpravu spalín, ktorá je umiestnená blízko motora, a tým je mimoriadne efektívna. Súčasťou výfukovej sústavy v spodku vozidla je aj sériový filter pevných častíc.

Exteriér: maska chladiča Twin Blade a okrúhle dvojité koncovky výfuku
Nové modely série 53 majú aj osobitný vzhľad. Spoločným poznávacím znakom je maska chladiča Twin Blade v striebornom chrómovom vzhľade, ktorá bola doteraz vyhradená pre výkonné modely V8. V porovnaní s diamantovou maskou chladiča s jednotlivými kolíkmi má maska chladiča pred centrálnym chladičom čierny mriežkový vzor.

Spojler predného nárazníka s dizajnom výstuhy v tvare A má čierne krídelká a predný rozdeľovač prúdenia v striebornom chrómovom vzhľade. Na vonkajších otvoroch na prívod vzduchu sú umiestnené dve horizontálne plutvy v striebornom chrómovom vzhľade. Bočné obloženia prahov sú špecifické pre značku AMG a modelom série 53 dodávajú dynamickejšiu siluetu.

Pri pohľade zozadu zaujme nielen nanovo vypracovaný spojler zadného nárazníka, ale aj klasické okrúhle dvojité koncovky výfuku vo vysokolesklom chrómovom vzhľade.

Vypracovanie bokov spojlera zlepšuje aerodynamiku v zadnej časti vozidla: vzduch vďaka tomu lepšie obteká podbehy kolies. Odtrhová hrana na veku batožinového priestoru je lakovaná vo farbe karosérie, na želanie sa však dodáva aj vo vyhotovení z uhlíkových vlákien.

Exteriér: ďalšie charakteristické prvky modelu CLS 53 4MATIC+
Spojler predného nárazníka modelu CLS 53 4MATIC+ je vybavený prídavnými bočnými prieduchmi: do týchto kanálov cielene prúdi vzduch, čím sa zlepšuje aerodynamika v prednej časti vozidla a znižuje sa hodnota cW. Predný rozdeľovač prúdenia plynule prechádza do prieduchu a znižuje vztlak na prednej náprave. Vonkajšie línie masky chladiča sa v dolnej časti rozširujú a dodávajú vozidlu CLS pôsobivý vzhľad. Svoj podiel na tom majú aj úzke svetlomety s ostrými hranami.

Vonkajšie zrkadlá sú upevnené na dverách podobne ako pri modeloch AMG GT a zabezpečujú ešte dynamickejší vzhľad.

Dvojdielne zadné svietidlá vizuálne umocňujú dojem zo šírky zadnej časti vozidla a navyše spĺňajú praktickú funkciu – vďaka nim má otvor batožinového priestoru veľké rozmery. Širší rozchod kolies ponúka kombináciu lepších jazdných vlastností v zákrutách a dokonalého vzhľadu vďaka kolesám vysunutým viac do strán. Model CLS 53 štandardne jazdí na 19-palcových, aerodynamicky optimalizovaných diskoch z ľahkej zliatiny, na želanie si možno objednať 20-palcové disky.

Interiér s inovatívnou koncepciou zobrazovania a ovládania
Interiér nových modelov AMG privíta cestujúcich exkluzívnou výbavou, ktorá je špecifická pre daný model, luxusnými materiálmi a výrazne obohatenými možnosťami výberu. K tomu všetkému sa pripája inovatívna koncepcia ovládania a zobrazovania s vynikajúcimi displejmi s vysokým rozlíšením, ktoré sa na želanie dodávajú s uhlopriečkou 12,3 palca. Oba displeje pod spoločným krycím sklom sa vizuálne zlievajú do jedného širokouhlého kokpitu a centrálne tak zdôrazňujú horizontálne poňatie dizajnu interiéru.

Tento širokouhlý kokpit (na želanie) obsahuje ako združený prístroj veľký displej s virtuálnymi prístrojmi v priamom zornom poli vodiča, ako aj centrálny displej nad stredovou konzolou. Keďže je kokpit plne digitálny, vodič si môže vybrať z troch štýlov zobrazenia (Klasický, Šport a Progresívny), a môže podľa chuti nastaviť informácie a zobrazenia, ktoré sú pre neho podstatné. V ponuke AMG možno zobraziť teplotu motorového a prevodového oleja, zrýchlenie v priečnom a pozdĺžnom smere, výkon a krútiaci moment motora, zvýšenie výkonu (plniaci tlak), teplotu a tlak v jednotlivých pneumatikách, ako aj aktuálne nastavenie vozidla.

Tlačidlá dotykového ovládania na volante sú citlivé na dotyk a reagujú na pohyby prsta. Takto umožňujú riadenie celého infotainmentu bez toho, aby vodič musel zložiť ruky z volantu.

Infotainment možno navyše ovládať pomocou dotykového poľa s ovládačom na stredovej konzole alebo pomocou ovládania hlasom LINGUATRONIC. Ovládanie hlasom bolo rozšírené o funkcie vozidla. Odteraz možno hlasom ovládať aj klimatizáciu, vyhrievanie alebo ventiláciu sedadiel, osvetlenie interiéru a projekčný displej (na želanie).

Nový volant AMG Performance dostupný sériovo
Spojenie exkluzivity a športových vlastností zdôrazňujú aj športové sedadlá (pri modeloch E 53 4MATIC+ kupé a kabriolet s integrálnym vzhľadom) s grafickým stvárnením sedadiel špecifickým pre AMG a plaketou AMG, červené bezpečnostné pásy, ako aj ozdobné prvky z uhlíkových vlákien alebo sklených vlákien v matnej striebornej farbe. Zavŕšením interiéru je nový, sériový volant AMG Performance potiahnutý kožou napa s možnosťami individuálneho prispôsobenia, napríklad použitím drevených vložiek s klavírovým lakom alebo mikrovlákna DINAMICA v oblasti uchopenia.

Pre tri nové modely série 53 je teraz k dispozícii oveľa viac možností výberu farieb interiéru a materiálov ako pri doterajších modeloch série 43. V rámci výbavy je k dispozícii imitácia kože ARTICO/mikrovlákno DINAMICA, koža napa a vyhotovenia interiéru designo. Pre modely E 53 4MATIC+ kupé a kabriolet sú teraz okrem klasickej čiernej farby s červenými alebo sivými kontrastnými ozdobnými švami k dispozícii aj kombinácie farieb čierna/sedlová hnedá, čierna/biela, čierna/klasická červená, tizianová červená designo/béžová macchiato a titánová sivá designo/čierna.

Pre model CLS 53 4MATIC+ sa okrem prvkov výbavy designo dodávajú aj kombinácie farieb béžová macchiato/magmová sivá, čierna/bengálska červená a hnedá espresso/magmová sivá, pričom farba okolia je použitá aj na venci volantu. Farebná koncepcia dôsledne pokračuje aj v oblasti zadných sedadiel (dizajn vlny). Pre model CLS 53 4MATIC+ bol nanovo vypracovaný aj výber tvarov, farieb a materiálov športových sedadiel s nastaviteľnými opierkami hlavy. Týka sa to všetkých aspektov optimalizácie komfortu, ergonómie, športového charakteru a bezpečnosti.

Prepracovaný bol aj zadný rad sedadiel s tromi plnohodnotnými sedadlami. Operadlá sedadiel sa sklápajú v pomere 40:20:40 a opierky hlavy sú výškovo nastaviteľné, čo umožňuje ešte viac možností variabilného prispôsobenia a využitie pri každodennom používaní.

Krátke časy preradenia, vysoká efektívnosť: 9-stupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT
Nový 3,0-litrový radový motor je spojený s 9-stupňovou prevodovkou AMG SPEEDSHIFT TCT, ktorá presviedča extrémne krátkymi časmi preradenia, rýchlymi reakciami na pokyny prostredníctvom radiacich páčok, funkciou medziplynu a viacnásobným preradením na nižší prevodový stupeň. Či automaticky alebo na podnet vodiča cez radiace páčky na volante: proces preradenia na vyšší alebo nižší stupeň prebehne priamo. Predovšetkým v jazdnom programe Šport+ a v manuálnom režime pracuje prevodovka veľmi spontánne.

Plne variablný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ 
Silu motora na vozovku sériovo prenáša plne variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+. Inteligentný systém spája výhody rôznych koncepcií pohonu: plne variabilné rozdeľovanie momentu na prednú a zadnú nápravu zabezpečuje nielen optimálnu trakciu: vodič sa môže spoľahnúť na vysokú jazdnú stabilitu a bezpečnosť jazdy pri akýchkoľvek podmienkach – na suchej, ako aj na mokrej vozovke či na snehu. Prepínanie z náhonu na zadné kolesá na náhon na všetky kolesá a naopak sa uskutočňuje plynule, pretože inteligentné riadenie je začlenené do celkovej architektúry systému vozidla.

Elektromagneticky ovládaná spojka variabilne spája neustále poháňanú zadnú nápravu s prednou nápravou. Najlepšie možné rozdelenie krútiaceho momentu sa vypočítava priebežne – podľa jazdnej situácie a požiadavky vodiča. Takto možno jazdiť plynulo a variabilne – od pohonu s náhonom na všetky kolesá, ktorý je orientovaný na trakciu, až po pohon s náhonom výlučne na zadné kolesá. Rozdeľovanie momentu sa uskutočňuje plynulo a na základe komplexnej matice. Okrem trakcie a priečnej dynamiky zlepšuje náhon na všetky kolesá aj pozdĺžnu dynamiku pre ešte výraznejšie zrýchlenie.

Charakteristika pomocou dotyku prsta: AMG DYNAMIC SELECT
Päť jazdných programov DYNAMIC SELECT Eco, Komfort, Šport, Šport+ a Individuálny umožňuje stlačením tlačidla ešte viac prispôsobiť charakteristiku nových modelov série 53 individuálnym potrebám. Diferenciácia nastavenia siaha od úsporného a komfortného až po veľmi športové. Pritom sa prispôsobujú dôležité parametre ako odozva motora, prevodovky, podvozka a riadenia. Nezávisle od jazdných programov DYNAMIC SELECT môže vodič tlačidlom M prepnúť priamo do jazdného programu s ručným radením, v ktorom radí výlučne radiacimi páčkami na volante. Rovnako možno v prípade potreby osobitne nastaviť aj stupne podvozka.

Samostatný podvozok AMG RIDE CONTROL+
Pre vyššiu agilnosť, neutrálne jazdné vlastnosti v zákrutách a vyššiu trakciu sa používa podvozok so vzduchovým pružením AMG RIDE CONTROL+ vyvinutý v Affalterbachu. Viackomorové vzduchové pruženie s mimoriadne športovým nastavením pruženia a tlmenia a s priebežne nastaviteľným tlmením ADS+ (systém adaptívneho tlmenia) je kombináciou vynikajúcej dynamiky jazdy a vysokého komfortu odvaľovania. Zvýšenie tvrdosti pruženia prináša účinné obmedzenie nakláňania karosérie, napríklad v zákrutách alebo pri brzdení.

Na prednej náprave sa používajú samostatné strmene nápravy a nosné komponenty; všetky konštrukčné diely boli optimalizované so zreteľom na tuhosť. Vyšší negatívny odklon na prednej náprave a na zadnej náprave s priestorovým zavesením kolies zvyšuje priečnu dynamiku. Na oboch nápravách je teraz všeobecne tuhšia elastokinematika. Všetky tieto opatrenia zlepšujú agilnosť a zvyšujú dynamiku.

Na každom kolese sa tlmenie individuálne prispôsobuje aktuálnej jazdnej situácii a stavu vozovky. Prispôsobenie prebieha rýchlo a precízne prostredníctvom oddelených ventilov, ktoré riadia tlmiče v smere rozťahovania a stláčania. Okrem toho možno predvoliť tri úrovne charakteristiky tlmenia Komfort, Šport a Šport+, čo umožňuje výrazné a citeľné rozlíšenie medzi vysokým komfortom na dlhých trasách a športovou dynamikou jazdy.

Vďaka pneumatickej regulácii výšky celého vozidla bude výška modelov 53 konštantná bez ohľadu na zaťaženie. Na zväčšenie svetlej výšky, napríklad pri prudkých vjazdoch do podzemných garáží alebo na rampách, možno zvýšiť podvozok stlačením tlačidla. Pri vyšších rýchlostiach sa podvozok automaticky zníži. Ťažisko je uložené nižšie, a tým sa zlepšuje jazdná stabilita.

Priame a s jednoznačnou odozvou: parametrické riadenie AMG
Elektromechanické parametrické riadenie je v modeloch série 53 sprevodované variabilne. Nadchýna svojou presnou a autentickou odozvou. Podporný účinok posilňovača riadenia je nastavený v dvoch stupňoch Komfort alebo Šport. Príslušná krivka závislosti sa upravuje automaticky v závislosti od zvoleného jazdného programu DYNAMIC SELECT. V jazdnom programe Šport vodič získava viac informácií o jazdnom stave.

Stabilná a spoľahlivá: kompozitná brzdová sústava
Brzdová sústava s veľkými rozmermi a kompozitnými kotúčmi s vnútorným vetraním spomalí modely série 53 spoľahlivo a rýchlo. Na prednej náprave sú perforované brzdové kotúče s vnútorným vetraním a s rozmermi 370 x 36 mm so štvorpiestovými pevnými strmeňmi a s nápisom AMG, na zadnej náprave sú brzdové kotúče s vnútorným vetraním a s rozmermi 360 x 26 mm s jednopiestovými plávajúcimi strmeňmi.

Wellness na dlhých trasách: riadenie komfortu ENERGIZING
Riadenie komfortu ENERGIZING (na želanie) sa dodáva pre všetky modely série 53. Prepája rôzne komfortné systémy vo vozidle a cielene využíva funkcie klimatizácie a sedadiel (vyhrievanie, ventilácia, masáž), vyhrievania povrchov a volantu, ako aj náladového osvetlenia a hudby. V závislosti od nálady alebo potreby zákazníka vzniká špeciálne pohodové nastavenie, ktoré zvyšuje pocit pohodlia a výkonnosť.

Inteligentné jazdenie: technika z Triedy S
Model CLS 53 4MATIC+ je vybavený najnovšou generáciou asistenčných jazdných systémov Triedy S. Ponuka asistenčných jazdných a bezpečnostných systémov je pritom zostavená modulárne. Sériovo sa dodávajú aktívny asistent brzdenia, asistent udržiavania v jazdnom pruhu, ATTENTION ASSIST, asistent sledovania povolenej rýchlosti, ako aj systém na ochranu cestujúcich PRE-SAFE®. Novinkou a taktiež súčasťou sériovej výbavy je zvuk PRE-SAFE® (v prípade nebezpečenstva kolízie pripraví sluch cestujúcich na očakávaný hluk pri nehode).

Balík asistenčných jazdných systémov na želanie pozostáva z aktívneho asistenta udržiavania odstupu DISTRONIC, aktívneho asistenta riadenia, aktívneho asistenta sledovania povolenej rýchlosti, aktívneho asistenta brzdenia s funkciou podpory prejazdu križovatkou, asistenta riadenia pri vyhýbaní, aktívneho asistenta sledovania mŕtveho uhla, aktívneho asistenta udržiavania v jazdnom pruhu a PRE SAFE® PLUS. Aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC a aktívny asistent riadenia teraz podporujú vodiča pri udržiavaní odstupu a riadení ešte komfortnejšie; rýchlosť sa v zákrutách alebo pred kruhovými objazdmi či križovatkami automaticky prispôsobí. Výrazne vylepšený bol aj aktívny asistent zmeny jazdného pruhu (jednotlivé funkcie sa môžu líšiť v závislosti od krajiny). Balík asistenčných jazdných systémov plus teraz obsahuje aj bočný impulz PRE-SAFE®. Tento systém dokáže cestujúcich sediacich vpredu pripraviť na bočný náraz bočným impulzom a znížiť tak riziko zranenia.

Nový model CLS 53 4MATIC+ okrem toho preberá vylepšené kamerové a radarové systémy z Mercedes-Benz CLS a má ideálny prehľad o premávke v jeho okolí. Okrem toho do výpočtu zahŕňa spôsob jazdy aj kartografické a navigačné dáta.

Exkluzívna verzia Edition 1 pre CLS 53 4MATIC+
Od uvedenia na trh je pre model CLS 53 4MATIC+ dostupná exkluzívna verzia Edition 1, pre ktorú je charakteristická koncepcia interiéru COPPER ART. Množstvo prvkov výbavy s ušľachtilým medeným farebným odtieňom zabezpečuje mimoriadny pocit z hodnotného interiéru. Kontrastné ozdobné švy v medenej farbe sa okrem prístrojovej dosky, lakťových opierok, stredovej konzoly, stredových výplní dverí a lemovania podlahových rohoží nachádzajú aj na čiernych poťahoch sedadiel z kože napa.

Osobitný charakter zvýrazňujú aj ozdobné prvky a stredová konzola vo vyhotovení z uhlíkových vlákien s medenými odtieňmi COPPER ART, ako aj volant Performance s označením edície. Luxusný charakter okrem toho posilňuje aj náladové osvetlenie so 64 farbami, pamäťový balík a balík zrkadiel, ako aj exkluzívne analógové hodiny IWC.

Mercedes-Benz Slovakia s.r.o.

Všetky autorove články
Mercedes auto technológie

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať