S_042020 S_042020 S_042020

Mobilná aplikácia Tatrabanka 3.0 s inovovaným dizajnom a chatbotom Adamom

Technológie
2

Špeciálny projekt

Jedným z kľúčových pilierov koncepcie modernej digitálnej banky je mobilná aplikácia, ktorá ponúka klientom maximum možností pre každodenný život, čím sa stáva neodmysliteľnou súčasťou jeho životného štýlu.

Novinky v mobilnej aplikácii

Nová verzia mobilnej aplikácie Tatra banka 3.0 pre mobilné platformy Android aj iOS má modernejší dizajn, ktorý je primárne cielený na zvýšenie používateľského komfortu. Aplikácia má  intuitívnejšiu navigáciu a prístup k najčastejšie používaným funkciám je priamo z domovskej obrazovky aplikácie. Widgety na domovskej obrazovke si môžete nastaviť podľa svojich preferencií. Aktuálne využíva aplikáciu Tatra banka pravidelne takmer 400 000 klientov mesačne. Medzi najvyužívanejšie funkcionality patria napríklad platba z účtu, zobrazenie pohybov a výber z bankomatu mobilom. Práve preto je jednou z hlavných zmien práve zmena základného menu. V novej verzii sa nachádza menu v spodnej lište a najvyužívanejšie funkcie sú priamo na lište. K ďalším užitočným novinkám patrí možnosť nastaviť si na domovskej obrazovke až 5 bežných účtov, možnosť vytvorenia príjemcu automaticky po platbe, či jednoduchá možnosť zdieľania IBAN-u. Najviac sme samozrejme boli zvedaví na chatbota Adama s ktorým môžete komunikovať už nielen cez webovú stránku, ale aj z novej verzie mobilnej aplikácie

Chatbot Adam

„Potrebujem spotrebný úver“,  „Stratil som kartu“, „Otváracie hodiny pobočky Ružomberok“, „Chcem sa poistiť na cestu“... to je len niekoľko prípadov typických otázok na chatbota Adama. Úlohou chatbota Adama je simulovať komunikáciu s pracovníkom hotline. Je to počítačový program na báze umelej inteligencie, využívajúci strojové učenie na budovanie modelov. Analýzou vašich otázok a vašej spätnej väzby na jeho odpovede sa učí. Adam sa snaží simulovať ľudskú konverzáciu tak, že na základe pochopenia obsahu vašej otázky dokáže zodpovedať na vybrané okruhy tém a zároveň zvláda bežnú medziľudskú konverzáciu.

V súčasnosti Adam ešte pracovníka služby DIALOG Live nenahradí a pri zložitejších, alebo nejasne sformulovaných otázkach vám navrhne kontaktovať ľudského operátora.  Predpokladá sa však, že v horizonte niekoľkých rokov dosiahnu bankové chatboty takú úroveň, že dokážu takmer verne simulovať ľudskú komunikáciu. Otázka pre virtuálneho bankára môže mať maximálne 120 znakov, preto ju musíte sformulovať čo najstručnejšie a aby ste získali relevantnú odpoveď tak aj čo najzrozumiteľnejšie. Najväčšou výhodou chatbota Adam v súčasnosti je, že za na neho môžete obrátiť kedykoľvek počas 24 hodín.

Podľa našich skúseností Adam funguje veľmi dobre ako  prvotná selekcia otázok klienta. Buď priamo odpovie na otázku, prípadne poskytne odkazy na relevantné webové stránky, alebo vám navrhne osloviť službu DIALOG Live. Najlepšie dokáže chatbot odpovedať na všeobecné otázky o bankových produktoch a službách. Fráza „prosím o chvíľu strpenia, hľadám pre vás odpoveď“ pri komplexnejších, alebo nejasne sformulovaných otázkach naznačuje, že na Adama v tejto fáze dohliada tím ľudských operátorov, ktorí pochopia kontext otázky a nasmerujú Adama na typ odpovede, čím sa chatbot taktiež priebežne učí. V prípade potreby zodpovedajú otázky sami a vykompenzujú tak súčasné limity novej technológie.

Najväčším problémom chatbotov je porozumenie voľne sformulovanej otázke v prirodzenom jazyku. Ak sa mu to podarí, tak na základe preddefinovanej rozhodovacej logiky vám poskytne relevantnú odpoveď. Ak chatbot nepozná odpoveď na otázku, prepojí vás na operátora, ktorý vám ochotne pomôže s vašou požiadavkou. Všimli sme si, že Adam sa snaží odpovedať v prirodzenom jazyku, aby mu porozumel každý, vyhýba sa používaniu bankovej terminológie. Často sa pri odpovedi pýta, či vám pomohol, alebo či správne odpovedal. Takto Adam získava nové poznatky aj vďaka vašim otázkam. Každý človek je zvyknutý formulovať otázky inak, takže na to isté sa klienti Adama môžu spýtať množstvom rôzne sformulovaných otázok. Preto každý z vás, môže prispieť k jeho každodennému zdokonaľovaniu a prehlbovaniu jeho znalostí a hlavne schopnosti čo najlepšie porozumieť prirodzenému jazyku.

Digitálny účet a úver v digitálnej banke

Tatra banka rozvíja svoje digitálne služby už od roku 1998 s cieľom poskytnúť svojim klientom maximálne možnú používateľskú skúsenosť a v najnovších verziách webových stránok a mobilných aplikácií vďaka začleneniu interaktívneho chatbota aj unikátny zákaznícky zážitok. Aktuálne si cez mobilnú aplikáciu Tatra banka viete založiť účet, načerpať úver alebo požiadať o kreditnú kartu aj keď nie ste klientom Tatra banky. Rýchlo a jednoducho, za menej ako 10 minút. Digitálne služby sú v súčasnosti aj značne zvýhodnené. Digitálny účet, čiže bežný účet s balíkom služieb Tatra Personal máte na 12 mesiacov bez poplatku za vedenie účtu. Ak si zoberiete Digitálny úver, tak máte 100 % zľavu z poplatku za úver. A do tretice Digitálnu kreditnú kartu máte na 12 mesiacov bez poplatku. Ku karte získavate množstvo výhod ako napríklad službu My Doctor alebo program My Benefit. Založiť si nový Digitálny účet, prípadne zriadiť úver cez mobilnú aplikáciu bez návštevy pobočky a to aj v prípade, že dosiaľ nie ste klientom Tatra banky, je možné vďaka unikátnej technológie autentifikácie Tvárová biometria, za ktorú Tatra banka získala niekoľko prestížnych ocenení.

Perspektívy

Manažéri Tatra banky sú presvedčení o tom, že  vďaka zavedeniu chatbota sa zmení spôsob akým budú ich klienti pristupovať k novým technológiám. Snažia sa klientom poskytnúť zážitok, ktorý bude postupne rovnaký ako ľudská komunikácia a aby chatbot rozumel človeku aj pri otázkach v prirodzenom jazyku. Alebo ako zdôraznila členka predstavenstva Tatra banky Natália Major: „Snažíme sa, aby technológie rozumeli klientovi a nie naopak. Každou komunikáciou s klientom sa náš chatbot bude učiť viac a viac o potrebách a plánoch klientov. Bude lepšie rozumieť tomu, čo sa im páči a čo nie. Vďaka tomu budeme čoskoro schopní ponúknuť proaktívny servis pre klienta a konzistentne doručovať správne služby v správnom čase“.  Nepretržitá dostupnosť 24 hodín denne 7 dni v týždni, pohotovosť a nikdy sa nekončiaci proces učenia sú najväčšími prednosťami chatbota Adama, ktorý sa jednoznačne zaraďuje medzi najperspektívnejšie inovácie.

Ľuboslav Lacko

Všetky autorove články
Tatrabanka Adam

2 komentáre

Ale nefunguje s Android 10 reakcia na: Mobilná aplikácia Tatrabanka 3.0 s inovovaným dizajnom a chatbotom Adamom

16.12.2019 17:12
Bohužiaľ nefunguje s Android 10. Potvedili mi to aj na Dialog, že mobilné platby s Android 10 nefungujú.

Aplikácia reakcia na: Mobilná aplikácia Tatrabanka 3.0 s inovovaným dizajnom a chatbotom Adamom

11.12.2019 18:12
Úžasné, potrebujeme nový vzhľad aplikácie... Ale Mobile Pay že nefunguje 4-tý mesiac na mobilných telefónoch s Androidom 10, to neprekáža...

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať