Image
8.8.2018 0 Comments

Mileniáli a Generácia Z očakávajú od firiem zvýšenú sociálnu zodpovednosť

Miléniová generácia a generácia Z očakávajú od firiem zintenzívnenie snahy o pozitívny vplyv na okolitý svet. Najmladšie generácie zamestnancov zaujali skeptický postoj k nedostačujúcej motivácii a etike firiem. Tieto zistenia odhalila siedma výročná správa spoločnosti Deloitte o miléniovej generácii (Deloitte’s seventh annual Millennial Survey).

Predchádzajúce dva prieskumy naznačili, že mladé generácie majú pozitívny postoj k motivácii a etike podnikov. V roku 2018 však došlo k dramatickému obratu, keď názory na podniky dosiahli najhoršiu úroveň za posledné štyri roky. Dnes si len menej než polovica miléniovej generácie myslí, že podniky sa správajú eticky (48 % oproti 65 % v roku 2017), a že sú odhodlané pomáhať pri zlepšovaní spoločnosti (47 % oproti 62 %). Na otázku, na čo sa zameriava spoločnosť, v ktorej pracujú, odpovedali: dosahovanie ziskov, podporovanie efektivity a výroba či predaj tovarov a služieb.  

„Príslušníci miléniovej generácie a generácie Z sa výraznejšie orientujú na širšiu úlohu podnikov v spoločnosti a sú presvedčení, že ich úspech by sa mal merať aj inak, než len finančnými ukazovateľmi. Sú presvedčení, že prioritami podnikov by mala byť tvorba miest, inovácie, zlepšovanie súkromného a pracovného života zamestnancov a pozitívny prínos pre spoločnosť a životné prostredie,“ vysvetlil Marián Hudák, vedúci partner spoločnosti Deloitte.

Priestor pre biznis lídrov
Hoci sa názor týchto generácií na podniky výrazne zhoršil, ich dôvera v politických lídrov je ešte menšia. Len 19 % respondentov odpovedalo, že politici majú pozitívny vplyv v porovnaní s 71 %, ktorí si myslia, že politici majú negatívny vplyv. Nahradiť by ich preto mohli biznis lídri, ktorí podľa 44 % respondentov ešte majú pozitívny vplyv. Mladí tak stále trochu veria v schopnosť firiem pozitívne meniť spoločnosť. Tri štvrtiny opýtaných si myslí, že nadnárodné spoločnosti majú potenciál pomôcť vyriešiť ekonomické, environmentálne a sociálne výzvy spoločnosti, a preto je ich povinnosťou zapojiť sa do zlepšovania spoločnosti.

PC forum
 

„Výsledky tohtoročného prieskumu dokazujú, že rapídne sociálne, technologické a geopolitické zmeny v poslednom roku ovplyvnili názor miléniovej generácie a generácie Z na správanie podnikov a mali by byť signálom pre lídrov z rôznych oblastí. Podniky musia nájsť spôsoby, ako môžu pozitívne ovplyvniť okolie, v ktorom pôsobia a zamerať sa na otázky ako diverzita, inklúzia a flexibilita, ak si chcú získať dôveru a vernosť pracovníkov miléniovej generácie a generácie Z,“ uzavrel Hudák.

O prieskume
Správa za rok 2018 zohľadňuje názory 10 455 príslušníkov miléniovej generácie a odpovede 1 844 respondentov generácie Z celkovo z 36 krajín sveta. Príslušníci miléniovej generácie z prieskumu sa narodili medzi januárom 1983 a decembrom 1994 a predstavujú špecifickú skupinu – majú vysokoškolské vzdelanie, pracujú na plný úväzok a pracujú najmä pre veľké organizácie súkromného sektora. Respondenti z generácie Z sa narodili medzi januárom 1995 a decembrom 1999. Všetci už získali vysokoškolské vzdelanie 1. stupňa alebo študujú na 2. stupni. Viac než tretina z nich pracuje buď na plný alebo na skrátený pracovný úväzok.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Tlačové správy

The Cybersecurity Community Event in Prague, Czech Republic

22.03.2019 18:21

QuBit is a Cybersecurity Community Event connecting the East and West and it is already the 6th year on the cybersecurity market in CEE region. QuBit audience presented more than 250+ cyber ...

Tlačové správy

Zariadenie Multy U od spoločnosti Zyxel držiteľom ocenenia iF DESIGN AWARD za rok 2019

22.03.2019 13:07

Zariadenie Multy U, trojpásmový WiFi systém štandardu AC2100, získalo cenu iF DESIGN AWARD, ktorá patrí medzi najprestížnejšie svetové ocenenia za dizajn. Toto štýlové a mimoriadne kompaktné sieťové z ...

Tlačové správy

Panasonic pripravil jedinečnú ponuku pre systémové fotoaparáty LUMIX: Darčeky a zľavy v hodnote až 1147 Eur pre Lumix G

22.03.2019 11:31

Bonus až 600 eur pre prvých majiteľov nekompromisnej novinky LUMIX S Pre zákazníkov, ktorí už využívajú systém LUMIX G pripravil Panasonic u svojich obchodných partnerov hodnotné darčeky k zakúpeným ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

SWIFT 5_032019

Najnovšie videá

IXPO 2019


PC forum button